کد خبر 1443676
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

ثبت برند در ایران، نیازمند طی کردن مراحلی است که در سامانه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه انجام می‌شود و ربطی به سامانه‌های دولتی یا دادگستری ندارد. ثبت برند، شرایط و مدارکی دارد که متقاضی باید از آن مطلع باشد. در این گفتار، مراحل ثبت برند و بایدها و نبایدها را به صورت خلاصه ارائه کردیم.

هلدینگ ملاصدرا به عنوان یکی از بهترین مجموعه های ثبت برند در ایران، آماده ارائه خدمات ثبت برند در اسرع وقت با بهترین قیمت و کیفیت را به مشتریان حقیقی و حقوقی در سراسر کشور دارد. برای دریافت مشاوره ثبت شرکت و هزینه ثبت برند و هزینه ثبت شرکت با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا تماس بگیرید.

با ما ملاصدرا همراه باشید.

آنچه درباره ثبت برند باید بدانیم

گام اول در ثبت برند آن است که بدانید برند مورد نظر، امکان ثبت شدن دارد یا نه. برای ثبت برند، شخص حقیقی بایستی مجوز فعالیت داشته یا اگر مجوز ندارید، به کارشناسان هلدینگ ملاصدرا مراجعه کنید تا متناسب با مهارت و تجربه و کسب و کار فعلی یا آینده شما، مجوز لازم از مراجع ذیصلاح برای شما اخذ شود. اگر شخص حقوقی هستید، موضوع برند مورد ،نظر بایستی مرتبط با موضوع کسب و کار شما باشد. ثبت برند لاتین توسط شخص حقیقی نیاز به کارت بازرگانی دارد.

گام دوم در ثبت برند آن است که از وکلای مجرب استفاده کنید. کارشناسان هلدینگ ملاصدرا با سابقه ثبت صدها برند برای فعالان حقیقی و حقوقی 31 استان کشور، در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهند کرد. گام بعدی ان است که به سایت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه ایران مراجعه کرده و برند مورد نظر را استعلام کنید.

برندی که ثبت شده، اجازه ثبت مجدد توسط دیگران ندارد. اما امکان خرید برند ثبت شده را دارید. برند یک مالکیت معنوی است و امکان خرید و فروش دارد.

راهنمای استعلام ثبت برند

به سامانه مرکز در نشانی: IRIPO.SSAA.ir مراجعه کرده فیلترشکن را غیر فعال کنید. جست و جوی برند، رایگان است و هزینه ای ندارد. مراقب سایت های فیشینگ و کلاهبرداری باشید. در این سایت ثبت نام کرده و کد و رمز عبور بگیرید.

بررسی و اعلام نظر روی اظهارنامه ها، بر اساس مقررات ایران و کنوانسیون های جهانی صورت میگیرد و نتیجه حاصل شده از جست و جوی شما درباره برند مورد نظر، صرفا شما را برای رسیدن به تصمیم مناسب هدایت می کند. لذا این جست و جو غیر رسمی است. تصمیم نهایی، توسط اداره کل مالکیت صنعتی و پس از بررسی های کارشناسی و ملاحظه سوابق اعتراضی و دادگاهی و تطبیق با مقررات داخلی و مقررات کنوانسیون های بین المللی اتخاذ می شود.

برای ثبت برند چه مراحلی نیاز است؟

برای آنکه بدانید که نشان تجاری مورد نظر شما امکان ثبت دارد یا خیر، اطلاعات پایه ای که در فرم مندرج در عکس بالا ارائه شده را وارد کرده و جست و جو کنید. هر برند ثبت شده، دارای شماره ثبت، نام، تصویر، طبقه بندی بین المللی است. نام فارسی و نام لاتین برند هم درج شده است.

دقت کنید امکان ثبت برندی که بخشی از آن، حاوی نام‌های جغرافیایی ایران باشد، وجود دارد. مثلا امکان ثبت برندی که در ان، کلمه خراسان باشد، هست. ده‌ها برند حداقل در سامانه با این نام، ثبت شده است.

خوب اگر متوجه شدید که برند شما قابل ثبت است، چه باید کنید؟

گام بعدی آن است که مدارک زیر را آماده کنید.

اگر برند قابل ثبت بود، چه مدارکی نیاز است؟

اگر استعلام ثبت برند انجام دادید و برند قابل ثبت بود، حتما به مدارک زیر دقت کنید. منظور از مجوز که در سامانه اعلام شده، یکی از موارد ذیل است و الزاما تهیه کلیه مدارک نیاز نیست. :

  • پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر
  • پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران
  • قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها
    پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه
  • گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر
  • پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر
  • سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی
  • کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت).
  • جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و .... ارائه گردد.

گفتیم اگر خواستار ثبت برند در یک طبقه و موضوع خاص هستید اما مجوز فعالیت رسمی ندارید، با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا تماس گرفته و اطلاعات لازم را جهت اخذ یک مجوز رسمی متناسب با مهارت و تجربه خود کسب کنید تا فرآیند ثبت برند شما، تسریع و تسهیل شود.

اگر پرونده شما توسط کارشناسان مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه مورد قبول واقع شد، هزینه ثبت برند به منظور صدور گواهینامه رسمی ثبت برند الزامی است.

هزینه های ثبت برند

هزینه ثبت برند یا به عبارتی، هزینه صدور گواهینامه ثبت برند در ایران لوگو شامل موارد زیر است. رقم ها هر سال تغییر می کند و بایستی به سایت ثبت برند مراجعه کرد:

  • هزینه تنظیم و ثبت اظهارنامه برند
  • هزینه وکالت پرونده و پرداخت حق التمبر
  • هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و روزنامه رسمی نوبت دوم آگهی اظهارنامه برند
  • هزینه حق الثبت برند
  • هزینه های اداره مالکیت معنوی که بایستی در اداره مربوطه پرداخت شود.

مخاطب گرامی

ثبت برند اقدامی فرصت آفرین برای یک سرمایه گذار بوده و ارزش آفرینی را به همراه دارد. مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده و گاها می تواند ارزشی فراتر از تصور شما پیدا کند. برای ثبت برند فوری، با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا تماس بگیرید.

به منظور ثبت برند، اختراع، دریافت هر نوع گواهینامه و استاندارد و مجوز صنفی و هم چنین تغییرات شرکت یا اخذ نمایندگی داخلی یا خارجی و ثبت شرکت در داخل یا خارج از کشور ، هلدینگ ملاصدرا با سالها تجربه و پرونده های موفق، آماده ارائه بهترین خدمات با بهترین کیفیت در اسرع وقت با هزینه منصفانه است. برای ثبت برند خود ، اول از مشاوران هلدینگ ملاصدرا بهره مند شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس