کد خبر 1443222
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
زمان جلسه سرنوشت ساز علیرضا فغانی مشخص شد/ داور ایرانی به یک دلیل امیدوار شد

جلسه روز چهارشنبه کمیته داوران فیفا تکلیف علیرضا فغانی و کمک‌های ایرانی او را مشخص خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته یکی از بحث‌های مهم برای فوتبال ایران در جام جهانی قطر ماجرای اشتباه علیرضا فغانی در اعلام پنالتی به سود پرتغال در بازی با اروگوئه بوده است. این مساله اعتراض‌های شدید اروگوئه‌ای‌ها را در پی داشت و شایعات و گمانه زنی‌های متعددی در این خصوص مطرح شده است.

برخی شایعات حکایت از آن دارند که علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمد رضا منصوری به واسطه آن اشتباه تاثیرگذار دیگر قضاوتی در مسابقات نخواهند داشت اما تیم داوری ایران همچنان در قطر حضور دارد.

فغانی و کمک‌هایش شب گذشته بی توجه به اتفاقات و شایعات بر سر مسابقه ژاپن و کرواسی حضور یافتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. آنها اما برای روشن شدن وضعیت خود منتظر جلسه سرنوشت ساز فیفا در روز چهارشنبه هستند.

بیشتر بخوانید:

فغانی برای قضاوت در جام‌جهانی امیدوار شد

کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال با روشن شدن تکلیف همه تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صبح چهارشنبه جلسه ای اضطراری تشکیل می‌دهد تا درباره وضعیت داوران و قضاوت‌های آنها در مراحل بعدی تصمیم بگیرد.

در این جلسه مهم قرار است با تعدادی از داوران و کمک داوران کشورهای مختلف خداحافظی شود و آنها به کشورهای خود برگردند. اولین تصمیم مهم و مشخص این است که کمیته داوران با قاضی‌هایی که تیم ملی کشور آنها به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و می‌توانند در قضاوت بازی‌های آینده تاثیرگذار باشند در جام جهانی قطع همکاری خواهد کرد و این داوران به خانه‌های خود می‌روند.

دومین سری داورهایی که قطر را ترک می‌کنند، آنهایی هستند که عملکرد ضعیفی در مسابقات قبلی خود داشتند و نمرات پایینی دریافت کرده‌اند. به عبارت بهتر اگر قرار به ترک جام جهانی توسط تیم داوری ایران باشد، در جلسه سرنوشت ساز چهارشنبه این مساله مشخص خواهد شد.

البته درباره فغانی، ابوالفضلی و منصوری یک احتمال قوی وجود دارد.با توجه به کنار رفتن تعدادی از داوران مطرح که تیم کشورشان به جمع ۸ تیم برتر جام صعود کرده و البته این موضوع که قطعا در مراحل پایانی تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی حضور دارند و هیچ تیم آسیایی نیز به جمع ۸ تیم نرسیده، احتمال بقای فغانی و همکارانش در تورنمنت بیشتر می‌شود.

با این حال باید منتظر ماند و دید در جلسه حساس فیفا که فردا(چهارشنبه) و بعد از تکمیل تیم‌های صعود کننده به یک چهارم نهایی چه اتفاقاتی پیرامون فغانی رخ می‌دهد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن + يك IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 0
    فغاني داور ايراني نيست داور استراليايي هست لطفا اصلاح كنيد ايران داوري به اسم فغاني نداره فغاني ايراني سابق هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس