کد خبر 144209
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷

رييس انجمن ورزشي نويسان به دنبال حق كشي آشكار داوران در مسابقه سعيد عبدولي و حريف فرانسوي در رقابتهاي كشتي فرنگي بازيهاي المپيك، دليل آن را ضعف در مجامع بين‌المللي دانست.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا،‌ دكتر عبدالحميد احمدي در يادداشتي نوشت: عدم نفوذ و حضور در فدراسيون بين‌المللي كشتي (فيلا) يك بار ديگر گريبان كشتي ايران را در ديدار حساس سعيد عبدولي با حريف فرانسوي اش گرفت تا معلوم شود كه در كنار كسب عناوين قهرماني جهان و المپيك، اگر در مديريت كشتي جهان جايگاهي نداشته باشيم، اين قهرماني ها چندان مستحكم نخواهند بود و با اندك لرزه اي چه به صورت ناداوري و چه صورت هاي زشت آن روي سكه ورزش، براي ايران به عنوان مهد كشتي دنيا اشكال ايجاد خواهد كرد.

متاسفانه قبل از آغاز ديدارهاي كشتي المپيك لندن و به دليل اهميت ندادن به حضور در جايگاهها و كرسي هاي بين المللي ورزش كه متولي خاصي در ورزش كشور براي آن وجود ندارد، عليرغم معرفي دكتر اميررضا خادم كه يك شخصيت شناخته شده در كشتي جهان است، نتوانستيم جايگاه از دست رفته دكتر محمد توكل را دوباره تصاحب كنيم و نتيجه اين اهمال آن شد كه نماينده قطر كه معلوم نيست در كجاي نقشه كشتي جهان است، با لابي هاي دلاري به عنوان عضو هيات رييسه فيلا برگزيده شد.

بالاتر از تاسف آن كه ايران با اين همه استعداد ناب در كشتي و برخورداري از سابقه اي ديرين در رقابت هاي جهاني، المپيكي، و قاره اي هنوز در مديريت كشتي قاره آسيا و جهان هيچ كاره است و عجيب تر آن كه براي جبران اين عقب ماندگي آزاردهنده نيز كاري انجام نشده است. با علم به اين مسئله كه رقابت بسيار شديدي بين كشورها براي حضور در عرصه تصميم گيري و مديريت قاره اي و بين المللي ورزش در رشته هاي مختلف وجود دارد و در شرايط سخت و دشوار حضور در چنين موقعيت هاي مديريتي مي تواند بسيار كارساز و تاثيرگذار باشد.

اميد آن كه تلخي چنين شكست هايي كه تحمل آن براي قهرمان ورزشي ما و براي علاقمندان به ورزش بسي دشوار و دردآور است باعث شود تا مديران و متوليان امر ورزش با درك اين ضعف اساسي و بنيادي، با برنامه اي دقيق به فكر جبران هرچه سريعتر آن باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس