کد خبر 144198
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۶

دريادار "عبدالناصر شامير" که تجربه نظامي و امنيتي خود را وامدار دانشکده علوم جنگ ارتش سوريه است، روز شنبه با هماهنگي آمريکا و دولت ترکيه، فرماندهي عمليات آدم‌ربايي را بر عهده گرفت که ربوده‌شدگان آن، 48 زائر ايراني بودند.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، "عبدالناصر شامير" که جوانکي از اهالي يکي روستاي نزديک شهر "الرستن" در استان "حمص" است، روز شنبه با هماهنگي آمريکا و دولت ترکيه، فرماندهي عمليات آدم‌ربايي را بر عهده گرفت که ربوده‌شدگان آن، 48 زائر ايراني بودند.



وي تا پيش از جدايي از ارتش سوريه، در اداره امور مالي زاغه تسليحات مشغول به کار بود و روز چهارشنبه سوم اسفندماه 1390 بعد از برگزاري جلسه‌اي با حضور جاسوسان ترک و چند تن از سرکردگان گروهک تروريستي موسوم به ارتش آزاد، به عضويت اين ارتش درآمد و از آنجا که در آن برهه، تمرکز جنگجويان مسلح، بر پايتخت اين کشور بود، وي را به عنوان مسؤول جمع‌آوري نيرو براي تجمع در حومه دمشق منصوب کردند.

شامير کار خود را از بخش شرقي منطقه "الغوطه" در حومه دمشق آغاز کرد و در آنجا به جذب تروريست براي ارتش آزاد پرداخت و دستمزد بالايي بابت اين فعاليت خود دريافت کرد.


آرم هنگ "البراء"

وي با گردهم‌آوردن سرکردگان چند گروهک تروريستي متفرق، گروهي جديد با عنوان هنگ "البراء" تشکيل داد که نام آن برگرفته از "البراء بن مالک" برادر "انس بن مالک" و از مبارزان صدر اسلام است که با هدف مقدس جلوه‌دادن اهداف تروريست‌ها از سوي ارتش آزاد انتخاب شد.



شامير روز شنبه گذشته به پشتيباني ده‌ها نفر از تروريست‌هاي تحت امر خود، با حمله و محاصره يک اتوبوس حامل 48 زائر ايراني که پس از زيارت وداع حرم حضرت زينب(ع) عازم فرودگاه بودند، آنها را به گروگان گرفت.

مسؤولان کشورمان اکنون در حال رايزني براي آزادسازي اين افراد هستند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    و این روزها روزهای آخر دشمنان اسد است کسانیکه نتوانستند از پس اسدومردم همراه او ومتحدانش برایند دست به چنین جنایت کثیفی زدند
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    چند تا از بچه های نوهد رو بفرستید جرش بدن
  • س م ح الدین ت ن ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا جلوشون رو نمیگیرن که به سوریه سفرنکنند تادراین برهه اینطوری ازاعتبار ج.ا.ا برای آزادی چندتا زائر استفاده نشه وسرتعظیم جلوی زورگویان فرود بیاریم؟این سفرهابه سوریه حرام است.برید ازعلما استفتاء بگیرید تا باورکنید
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    عجبا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یک جوانک انهم روستای عجب هنری داشته که بتواند از دهاتشون با هماهنگی کدخدای ده و کاخ سیفید و کاخ این یارو ترکه چیه اسمش؟ اها زارتوغان یا زرتیخان حالا زیاد چه فرقی میکنه بتونه 48 اونم زایر!!!!!!!!!!!!!!!! مشرق جان دیگه اسمال کفاش هم میدونه بخدا اگر بجای این دروغها قصه حسن کچل رو تعریف بکنی از بالاترین هم میری بالاتر
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    مشرق بابا کارشناس نظامی ! دریادار شناس ! یارو تو امور مالی کار میکرده و اگه درجه اش هم قلابی نباشه تازه میشه سروان ! اونوقت این یارو رو کردی دریادار ؟ دوره دیده امور نظامی و امنیتی ؟ دریادار یعنی ژنرال نیروی دریایی !
  • رضا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    آلان ديگه وقتشه كه سپاه وارد بشه و درس خوبي به تروريستها بده
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    خیلی کار بزرگی کرده !!! این وطن فروش خائن چندتا ادم بی دفاع را اسیر کرده
  • ناشناس ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    باید این تروریست ها رو از وسط پاره کرد خیلی پررو شدن
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    البته جای این سئوال باقی است که چرا مسئولین مربوطه در ایران با این وضعی که در سوریه بوده است اجازه داده اند که زائرین به سوریه بروند تا به دست دشمنان اسیر شوند؟
  • علی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    همین روزاست که بروبچ امنیتی کشورمون برن خودش را وردارن بیارن ایران ...
  • ali shamirani ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    توي شهر كه ژاندارمري نباشه، گنجشك هفتير كش مي شود
  • کامران ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    0 0
    عزیز من . کاری به این نداریم اونا کی هستند و چیکار می کنند و به چه صراطی مستقیم هستند . اینکه در این برهه از شرایط سوریه بخواهیم زایر به اونجا بفرستیم این را هیچ عقل سلیمی قبول نمی کنه تا بعد از بروز مشکل دستگاه دیچلماسی و کی و کی ... بیفتند التماس از خود کمتر ها را بکنند . تو را خدا اندکی تعقل و اندیشه کنیم که زیارت در این شرایط چه حسنه ای دارد .
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    0 0
    در جواب کسیکه گفته این جوانک سروانه. عزیز دلم در تمام دنیا که درجه ها یه شکل و یک معنی نیستند . بالاترین درجه های ژنرالها تو آمریکا چهار ستاره هستند که با حساب شما باید به اونا هم گفت سروان.
  • محمد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    0 0
    از عزیزان احمقی که بدون اطلاعات کامل نظر میدن خواهش میکنم که مغز تک سلولیشونو بکار بگیرن نمیخوام بحثو زیاد باز کنم ولی اگه واقعا جواب این موضوع تو مغز بعضیا جا میشد حتما دلیل رفتن اسرا رو بهت میگفتن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس