کانادا چهار شخص و پنج نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزیر خارجه کانادا امروز در شرایطی از تحریم چهار فرد و پنج نهاد ایرانی به خاطر نقض حقوق بشر خبر داد که پرونده نقض حقوق بشری بومیان این کشور و کشتار آنها، در مجامع حقوق بشری هنوز باز است.

به گزارش مشرق، ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا امروز(جمعه) در بیانیه ای، بدون اشاره به کشته و زخمی شدن هزاران نیروی امنیتی، نظامی، پلیس و شهروندان ایرانی توسط گروهک های تروریستی در اغتشاشات اخیر، جمهوری اسلامی را به خاطر واکنش به این اقدامات تروریستی به نقض حقوق بشر متهم کرد.

وی، تحریم های جدید علیه چهار فرد و پنج نهاد ایرانی را با نقض سیستماتیک حقوق بشر و اقدام علیه امنیت و صلح بین المللی مرتبط دانست.

این مقام کانادایی تصریح کرد: اوتاوا در مقابل تشدید نقض حقوق بشر در ایران بیکار نخواهد نشست.

به گفته این مقام کانادایی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، علی قناعت کار بازپرس دادسرای اوین، مرتضی طلایی فرمانده سابق نیروی انتظامی استان تهران،شرکت خدمات فرودگاهی سفیران ، شرکت تحقیقات هوافضا و خدمات مهندسی پرآور پارس، شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی(داما)، شرکت بهارستان کیش و خبرگزاری (روزنامه) جوان از سوی کانادا تحریم شدند.

کانادا و دیگر متحدان آمریکا در حالی برای حقوق بشر در ایران، اشک تمساح می ریزند که پرونده های نقض حقوق بومیان کانادایی و از بین بردن فرهنگ آنها توسط طبقه حاکم، در مجامع حقوق بشری باز است. روزانه، هزاران کودک، زن و سالمند ایرانی به خاطر تحریم های ظالمانه واشنگتن، اوتاوا و دیگر متحدانشان به خاطر دسترسی نداشتن به دارو کشته می شوند.

سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری جهان درباره استفاده از تحریم به عنوان یک ابراز سیاسی هشدار داده اند زیرا تحریم ها شهروندان عادی کشورها را هدف قرار داده و دسترسی آنها به بهداشت، آموزش و زندگی بهتر را محدود می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 9
    دم کانادا گرم
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    4 0
    چطور است کانادا. پوشک های کارکرده نوزادان ایرانی را هم تحریم کند تا از گروه پوشک لیس شیطان بزرگ. عقب نیفتد !!!
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 2
    الهی شکر
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    7 0
    احمقها تو مشکلات کشورش موندند بعد هی دیگران تحریم می کنند کانادا امریکا فرانسه انگلیس دوره شما تمام شده تحریم تحریم دیگه فایده نداره
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 1
    جواد جهرمی واسه چی او که در زمان وزارتش فقط طرفدار پرسپولیس بود وهمش پستای ورزشی خصوصا کری خوانی داشت با استقلالی ها او واسه چی در حالی که یک روز کار وزارت نکرد و فقط عاشق کری خوانی بود حیف شد طفلک
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    6 0
    به جهنم، اونقدر تحریم کنن تا جون‌شون در بیاد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    دمش گرم مسولین ما کانادا چه غلطی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس