کد خبر 1441876
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
سیستان و بلوچستان پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشتاز است.

به گزارش مشرق، اسماعیل حسین زهی و حسینعلی شهریاری نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های در دست ساخت راه و مسکن شمال استان بازدید کردند.

اسماعیل حسین زهی در این بازدید، با تاکید بر پیشتازی سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن در کشور، افزود: بر اساس آمار، دو هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در زاهدان تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است، گفت: در حال حاضر تمام محورهای استان به کارگاه بزرگ راه سازی تبدیل شده و بزودی نخستین ارتباط بزرگراهی دو شهر استان بین زاهدان و نصرت آباد برقرار خواهد شد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید تاکید کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته تمام پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان با تمام توان فعال است به طوری که بزودی نتایج ارزشمند آنها در حوزه زیر ساخت راه و مسکن عاید شهروندان خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر طرح راه‌سازی در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد، زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه یک به طول ۲۰ کیلومتر) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش – روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است که بر اساس برنامه، این اداره کل متعهد شده ۷۰ کیلومتر باند دوم تا پایان امسال به مرحله آغاز بهره برداری شود.

عطاء‌الله اکبری با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: اجرای موفق این طرح در سیستان و بلوچستان، ضمن ایجاد امید زمینه ساز ایجاد اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در محدوده تحت پوشش این اداره کل و رونق تولید شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، در صورت عمل به تعهدات دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز تا پایان امسال در زاهدان آماده بهره برداری می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی سایت نخست طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان بیش از ۵۵ درصد بوده و عملیات اجرایی هشت هزار واحد دیگر در سایت دوم این طرح نیز در مرکز استان آغاز شده است.

این مسئول تاکید کرد: با عزم مدیران استانی در حال طرح نهضت ملی مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن شهروندان گرامی در بهترین شرایط قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لالا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خخخخخخخمسکن
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    چیه تجزیه طلب؟ داری میخندی
  • منوچهر IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ازکی این اتفاقات افتاد؟؟ خودتون هستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس