در ۸ ماه ۱۴۰۱ به اندازه ۴ سال آنتی بیوتیک تامین کرده ایم

وزیر بهداشت، مدعی شد حجم تولید و تامین آنتی بیوتیک در ۸ ماهه نخست امسال به اندازه ۴ سال گذشته در کشور بوده است.

به گزارش مشرق، کمبود داروهای آنتی بیوتیک در چند ماه گذشته، باعث شد تا وزارت بهداشت به واردات این قبیل داروها مبادرت کند و اولین محموله را از کشور هند وارد کرد.

محموله اول به اندازه ۵۰ تُن و شامل ۳.۵ میلیون عدد انواع سوسپانسیون آنتی بیوتیک اطفال، آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بود که از طریق هند وارد کشور شد.

این مقدار واردات نیز برای رفع کمبودهای دارویی کافی نبود و از همین رو، وزارت بهداشت تصمیم گرفت محموله دوم را نیز از هند وارد کند.

بر همین اساس، در روزهای اخیر محموله‌ای به وزن ۶۵ تُن دوباره از هند وارد ایران شد که شامل ۴۶۳ هزار عدد انواع سوسپانسیون آنتی بیوتیک اطفال، آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین است.

البته آن طور که حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفته است، این پایان واردات آنتی بیوتیک نیست و محموله دیگری نیز در راه است.

این در حالی است که وضعیت کمبودها همچنان وجود دارد و داروخانه‌ها عنوان می‌کنند که وضعیت نسبت به چند ماه قبل بهتر شده، اما همچنان با کمبود برخی اقلام دارویی مواجه هستند.

به گفته یکی از مسئولین فنی داروخانه‌ها، کمبودها بیشتر در زمینه آنتی بیوتیک های اطفال است.

در همین حال، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت که روز گذشته از یکی از داروخانه‌ها بازدید داشت، مدعی شد که در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، به اندازه سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، آنتی بیوتیک؛ تولید و وارد کرده ایم که نشان می‌دهد مصرف بالا بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس