کد خبر 1441558
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
زمستان سرد

رئیس اداره کل گاز آلمان هشدار داده است که با سرد شدن هوا، در عرض چند روز ذخایر گازی آلمان خالی خواهد شد.

به گزارش مشرق از تارنمای اویل پرایس، مقام‌های اروپایی می‌گویند آمار و ارقام حکایت از آن دارد که انبارهای ذخیره گاز طبیعی مایع پیش از فرا رسیدن ماه‌های سرد به طول کامل پر شده‌اند ولی کشورهای اروپایی فقط به شرطی خواهند توانست زمستان امسال را پشت سر بگذارند که یخبندان و سرمای شدید رخ ندهد.

کلاوس مولر رئیس سازمان شبکه فدرال (رگولاتور بخش انرژی آلمان) چهارشنبه شب بار دیگر هشدار داد اگر مصرف کنندگان بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع مصرف گاز طبیعی را دست‌کم ۲۰ درصد کاهش ندهند، وضعیت بخش انرژی به طور جدی و شدید وخیم خواهد شد.

مولر چندی پیش نیز گفته بود اگر هوا بسیار سرد شود، انبارهای ذخیره گاز طبیعی آلمان ظرف چند روز خالی خواهند شد.

مقام‌های اروپایی اذعان کرده‌اند که افزایش شدید بهای حامل‌های انرژی نیز نمی‌تواند مردم را از مصرف گاز طبیعی در سرمای استخوان سوز زمستان منصرف کند.

آنها همچنین ضمن اذعان به وابستگی شدید اروپا به واردات گاز روسیه گفته‌اند که در صورت قطع خطوط انتقال گاز طبیعی روسیه از اوکراین به اروپا، مردم این کشورها ممکن است با فاجعه مواجه شوند.

کشورهای اروپایی در حالی وارد ماه‌های سرد سال می‌شوند که بحران انرژی در پی جنگ اوکراین این قاره را بطور جدی تهدید می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به تازگی نسبت به "خطرات بی‌سابقه" برای کمبود ذخایر انرژی هشدار داده و گفته است که سرمای طولانی مدت منابع انرژی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

گزارش فصلی این سازمان نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل واردات انرژی از روسیه، باید استفاده از انرژی را در طول ماه‌های زمستان تا ۱۳ درصد کاهش دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 0
    یاد امام خمینی جاوید.زمانی که اوایل انقلاب آمریکا باتحریم تهدید می کرد امام فرمودما فرزند رمضانیم و نداشته باشیم روزه می گیریم .در آن ایام کمتر کسی به ترس غرب وحشی از زمستان می توانست بیندیشد.اما حالا کمترکسی است که به گرم بودن خانه ها درغرب وحشی اطمینان داشته باشد. زمستان شروع شده و هراس، همه غرب وحشی را در بر گرفته است. هراس از نداشتن کشنده تر ازخود نداشتن است. کس یا جامعه‌ای که نداشته، نداشتن دیگر معنایی ندارد و می تواند چون گذشته نداری را با کمترین هراس پشت سر بگذارد اما جامعه پر زرق و برق عرب وحشی که حاصل غارت جوامع دیگر بوده یا بر اساس یک قرارداد یک جانبه آن هم به نفع غرب وحشی، هراس نداشتن، نابودگر همه هویت این جوامع از درون پوک بوده و بسیاری جان خود را فقط به خاطر همین هراس از دست خواهند داد. فیلم ایثار آندری تاکوفسکی را دیده باشیم به یاد می آوریم به خاطر هراس از جنگ دیگر اتمی،غربی ها، هستی خود رابه آتش می کشند!جرا که هراس شکننده تر از خود واقعیت تلخ و هراسناک است. به قول معروف «جیک جیک مستون بود ، فکر زمستونت نبود؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس