تیم ملی ایران

تیم‌ملی فوتبال ایران نتیجه را به تیم‌ملی فوتبال آمریکا واگذار کرد و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام‌جهانی بازماند اما غیرت بازیکنان تیم‌ ملی کشورمان در این تورنمنت تحسین‌برانگیز بود.

به گزارش مشرق، موضوعی که دشمن از آن هراس داشت و در تمام این روزها سعی کرد تا شکافی را میان مردم و تیم ملی ایجاد کند و از سوی دیگر از رهگذر تولید دوگانه‌های دروغینی نظیر «مردم‌ـ حاکمیت» به‌زعم باطل خود تاکتیکی را جهت آرزوی دیرین خود یعنی تجزیه ایران پی‌ریزی نماید . درواقع آنچه ضدانقلاب دنبال می‌کرد این بود که مردم را از هر موضوع وحدت‌آفرینی که موجب یکپارچگی ملت ایران می‌شود دور کند.

در طی دو ماه گذشته که عده‌ای به بهانه آزادی زنان بذر آشوب‌های جدیدی را در کشور کاشتند و خسارت‌های فراوانی به اموال عمومی آزادی و امنیت مردم زدند، حتی از فرصت حضور کشورمان در یکی از پرمخاطب‌ترین آوردگاه‌های بین‌المللی یعنی جام‌جهانی فوتبال نیز نگذشتند و از هفته‌های قبل از حضور تیم ملی در قطر به نفرت‌پراکنی علیه این تیم پرداختند.

پمپاژ نفرت و عملیات رسانه‌ای علیه ملتی متحد و یکپارچه

نقطه اوج این نفرت‌پراکنی رسانه‌های معاند چند روز پیش از بازی اول ایران مقابل تیم انگلیس بود که شبکه‌هایی مانند من‌وتو، بی‌بی‌سی و شبکه سعودی ایران اینترنشنال ویدیوهایی را از کشته‌شدگان خیالی اغتشاشات اخیر کشور بارگذاری کردند و از این طریق سعی کردند احساسات عمومی را جریحه‌دار کنند.

از طرف دیگر شبکه من‌وتو در برنامه‌های متعددی، افرادی را روی آنتن خود می‌آورد که با اشک و نفرین برای تیم ملی آرزوی باخت می‌کردند؛ افرادی که کاملاً مشخص بود در مصاحبه‌هایی از قبل تنظیم‌شده تک‌تک دیالوگ‌های خود را حفظ کرده و آمده‌اند رسالت خود یعنی وطن‌فروشی را در قالب یک‌پروژه مسخ رسانه‌ای انجام دهند.

این ‌افراد به ‌ظاهر خبرنگار، سرمربی تیم ملی کشور و سایر بازیکنان را متهم به حضور در تیم کشوری می‌کردند که زن، زندگی، آزادی را نادیده گرفته است، در حالی که خودشان مزدور کشورهایی هستند که از هیچ جنایتی در حق ملت ایران فروگذار نکرده‌اند. در این میان افراد شناخته‌شده که به‌دنبال پاسپورت و اقامت کشورهای غربی‌، در رشته استوری‌های بسیار زیادی به وضوح تیم ملی را نفرین می‌کردند و برای بازیکنان آرزوی باخت می‌کردند.

خبرنگاران این شبکه‌های تروریستی با کارویژه عملیات روانی علیه ملت ایران و تیم ملی فوتبال آن با حضور در نشست خبری تیم ملی کشورمان سؤالاتی را مبنی بر تحولات کشور می‌پرسیدند و سعی داشتند فوتبال را تبدیل به کارزار سیاسی کنند.

از شادی ملت تا عصبانیت و عزای وطن‌فروشان

پس از اتمام بازی اول با وجود همه فراز و فرودها تیم ملی ایران نتیجه را به انگلیس واگذار کرد اما در بازی دوم مقابل ولز، بازیکنان کشورمان بازی بسیار جذابی را ارائه دادند؛ از سوی دیگر جوّ بسیار خوبی در ورزشگاه وجود داشت و جمعیت قالب ورزشگاه یکصدا ایران را تشویق می‌کردند؛ ایران در این بازی در دقایق پایانی توانست ۲ بر صفر از سد یکی از جزایری که روزی ملک انگلستان بود، عبور کند و حتی شانس صعود به مرحله بعدی را به دست آورد.

به‌دنبال پیروزی غرورآفرین تیم ملی ایران در برابر ولز مردم میهن دوست کشورمان به خیابان‌ها آمده در کنار برافراشتن پرچم سه‌رنگ کشورمان با آهنگ‌های حماسی به جشن و سرور و شادی پرداختند.

این رویداد که بلافاصله پس از پایان بازی ایران مقابل ولز در خیابان‌های اصلی شهرهای سراسر کشور از مشهد و رشت و اردبیل و تبریز و ارومیه گرفته تا تهران‌، اصفهان، زاهدان، سنندج، کرمانشاه و یاسوج و خرم‌آباد و اهواز و همه شهرها و شهرستان‌های کشور آغاز شد در کوتاه‌ترین زمان به محل جشن و پایکوبی جوانان و نوجوانان و مردان و زنان غیرتمند ایرانی تبدیل شد تا بار دیگر ملت کرد و ترک و لر و فارس و بلوچ و عرب در جای‌جای ایران همبستگی خود را حول محور میهن عزیزمان و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

نقطه اوج این شادی حضور نیروهای پلیس در کنار مردم و شادی آنها در این جشن و سرور بود که حتی با خودروهای خود در کنار پخش سرودهای شاد و حماسی در غرورآفرینی تیم ملی ایران بار دیگر همراهی و همدلی خود را با مردم به دنیا نشان دادند.

اما رسانه‌های فارسی‌زبانی که عناصر خود را در داخل ایران به عزاداری برای کشته‌های جعلی اغتشاشات دعوت می‌کردند، ایران را به‌خاطر این‌ شادی محکوم کردند؛ گناهی که خود چندروز بعد با شکست ایران مقابل آمریکا «مرتکب‌»اش شدند!

درست در لحظاتی که مردم کشور از برد تیم ملی مقابل ولز، سراسر شادی و شوق بودند شبکه‌های سعودی، انگلیسی و در واقع سربازان جبهه رسانه‌ای یهود بین‌الملل، بیکار ننشسته و توسط عاملان خود شروع به اجرای عملیات روانی با این ‌مضمون کردند که «مردم ایران عزادارند و دلیلی برای شادی نیست».

بازی آخر و رسوایی و شکست دشمنان ملت

به هر ترتیب بازی ایران با ولز نیز تمام شد و تیم ملی کشورمان خود را برای بازی مقابل آمریکا آماده می‌کرد. همه‌چیز در سکوت بود؛ گویی خوراک شبکه‌های غربی هم تمام شده و نتیجه دو ماه جنگ رسانه‌ای‌شان علیه ایران یک‌شبه تبدیل به باد هوا شده بود.

تیم ایران در این‌ بازی به‌رغم شایستگی و بازی غیرتمندانه بازیکنانش با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرد و پرونده حضورش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را بست.

اما بلافاصله پس از اتمام بازی در حالی ‌که بازیکنان تیم ملی اشک می‌ریختند، عده‌ای از وطن‌فروشان به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمدند و شروع به پایکوبی و شادی کردند؛ همان‌هایی که عزادار بودند!

از سوی دیگر شبکه‌های انگلیسی، سعودی و صهیونیستی هم خوراک جدید خود را پیدا کرده‌اند و با پوشش همه‌جانبه شادی وطن‌فروشان و عاملان خود در شهرهای مختلف، ویدئوهای تازه‌ای را بارگذاری کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان اگرچه بازی را به تیم حریف واگذار کرد و مردم یکپارچه ناراحت شدند، اما شاید هیچ‌وقت کسی فکرش را نمی‌کرد که یک روز فوتبال به شاخصی برای شناخت وطن‌دوستان واقعی و تفکیک آنها از شعاردهندگان دروغین وطن‌دوستی تبدیل شود.

اما فوتبال این کار را برای ما کرد و مدعیان دروغین وطن‌دوست که همه کار کردند که ایران و ایرانی در همه صحنه‌ها از جمله فوتبال بازنده باشند، همه کار کردند تا تیم فوتبال ایران را تحریم کنند و راه ورودش به جام‌جهانی را ببندند و نهایتا به‌جایی رسیدند که شکست تیم ملی را جشن بگیرند و احساس افتخار کنند!

نتیجه را واگذار کردیم اما همچنان سربلند ماندیم

ما اگرچه در بازی آخر نتیجه را واگذار کردیم اما همچنان سربلند ماندیم چرا که همان‌قدر که شادی پیروزی مقابل ولز دشمنان‌مان را عصبی کرد، این ناراحتی یکپارچه هم دشمنان ملت را اذیت کرد و به آنها فهماند که در سناریوهای خود شکست خورده‌اند و مؤلفه‌های وحدت‌ساز برای ملت ایران همچنان باقی است و کرد و ترک و لر و بلوچ و فارس و و عرب و... همه یکپارچه و متحد با هم دعا کردیم، حرص خوردیم و شاید ‌گریه کردیم، اما متحد باقی ماندیم.

شبکه تلویزیونی «الجزیره» در تحلیل خود از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 2022 قطر می‌نویسد: بازیکنان ایران باید با توجه به شرایط موجود و عملکردی که از خود در این تورنمنت ارائه دادند، با سری بالا می‌توانند به خانه بازگردند.

«الجزیره» پس از این بازی در سایت خود نوشت؛ «تیم ملی ایران که در پس‌زمینه اغتشاشات اخیر در کشور خود و انبوهی از مسائل خارج از زمین از زمان ورودش به قطر با آن مواجه شده است، شایسته تقدیر برای نمایش خود در این دوره جام‌جهانی است. آنها در نهایت کوتاه آمدند، اما می‌توانند با سری بالا به خانه بروند.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    31 3
    میشه یه مصداق ازغیرت شوت پرت کنهای ایران روبگین
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      18 2
      اوممم مثلا خوب تمارض میکردن
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      من از فوتبال سردرنمیارم
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      8 1
      فوتبال تمام شد. فکر نکنید حواس مردم به گرونیها نیست؟ مردم دارن زجر میشکند پس حواسشون هست.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      7 3
      ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    13 3
    دیشب کم مانده بود از حقارت بمیرم بازی ایران دیشب رقت بار بود
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    10 7
    حالا وسط بحثای سیاسی از بی عرضگی کیروش غافل نشین مقصر اصلی باختمون و صعود نکردنمون اونه
  • محتشم IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    4 12
    هر قطره اشک مردان ملی فوتبالی در جام جهانی ، جوشش غرور / عزت / میهن دوستی / یگانگی ملت ایران می باشد / درودتان باد فرزندان سرفراز سرزمین مان / اشک تان روح پلید شیطانی خناسان و دروغ گویان را بیشتر و بیشتر آشکار ساخت
  • محتشم IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    3 8
    هر قطره اشک مردان ملی فوتبالی در جام جهانی ، جوشش غرور / عزت / میهن دوستی / یگانگی ملت ایران می باشد / درودتان باد فرزندان سرفراز سرزمین مان / اشک تان روح پلید شیطانی خناسان و دروغ گویان را بیشتر و بیشتر آشکار ساخت
  • فرزاد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    6 5
    باخت بسیار تلخی بود به چند دلیل اول انکه در سه احتمال برد، مساوی و باخت فقط باخت میتوانست ما را حذف کند که متاسفانه همین اتفاق افتاد دوم اینکه به امریکا باختیم ( کاش به کشور دیگری میباختیم) سوم اینکه میتوانستیم برنده بازی شویم اگر به جای دفاع حمله میکردیم که این مورد تقصیر کیروش است، بهترین دفاع حمله است حتی در سیاست چهارم بدشانش بودیم اگر شلیک قدوس کمی پایینتر بود یا اگر طارمی ثانیه های اخر پایش زودتر به توپ میرسید الان نتیجه چیز دیگری بود. ولی با وجود این شکست باید بدانیم که ناامیدی چیزی را درست نمیکند و باید هر جوری شده تلخی این شکست را فراموش کنیم و به فکر رفع عیوب ورزشی و رفع سایر نقطه ضعفهای کشورمان باشیم واز بازیکنان کشورمان که زحمت کشیدند تشکر کنیم البته این بازی و این جام جهانی نکات شیرین هم داشت یکی اینکه خائنین وطن فروش و بی ریشه با باخت ایران ماهیت متعفن خود را نشان دادند ان هم با دست خودشان که اگر قرار بود ما این کار را انجام دهیم باید زحمت زیادی میکشیدیم در واقع این افراد بی وطن گل به خودی زدند، و دیگر اینکه معلوم شد مردم مسلمان دنیا(مخصوصاً غرب اسیا) چه قدر از صهیونیستها متنفرند بر خلاف حکومتهای کشورشان و این ارزشش از این بیشتر است که حتی اگر امریکا را میبردیم.
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      4 2
      فرزاد جان سالهاست که با این مسائل بزرگ شده ایم.
  • DK ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 8
    ایران همیشه سربلند بوده و خواهد بود. این سنگ پرانیهای لشکر کفر هم سرعت رو میگیره ولی قویترمون میکنه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 5
    معلومه شکست حقارت بار از آن کی شد
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 10
    واقعا با این تیم با وجود اینکه باختم ولی احساس غرور میکنم
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 1
      چرا احساس غرور می‌کنی ابله
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 5
    اگر صعود میکرد قطعا 6-7تا هم از هلند میخوردیم
  • یه بنده خدا IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    49 17
    جمع کنین مردم نژاد پرست نژاد پرست تر از ایرانی ندیدم....۳۲ دوتا تیم بیغیرت که نیستن رفتن جام جهانی...رفتن وضیفشونه بازی کردن باختن هم پیش میاد ولی چه ربطی به غیرتو ملیگرایی داره شورشو دراوردین...هر تیمی میبازه میرن زیرساختاشونو درست میکنن استعداد یابی میکنن شما انقدر نژادپرستین هی میاین میگین چیزی از ارزشامون کم نشد...چرا شد..با مفخوری و لابی گری که نمیتونی جام جهانی کاری بکنی ..هی گزارشگرتون بجای گزارش بازی ما ایرانیم ما فلانیم..بس کنین دیگه بی مدیریتی
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      2 3
      درود بر تو میگن آمریکا نژادپرسته
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      5 0
      باشه حالا تو حرص نخور
  • SE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 1
    چی بگم والا
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 2
    کیروش فقط برو خونت و دیگه هیچوقت برنگرد نزار حرمت‌ ها شکسته بشه خونه‌ به‌ خونه‌ بابل هم تورو نمیخاد ممنون بابت زحماتت
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 6
    وطتن فروشها رسمشون همینه: خنجر از پشت میزند دشمن
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 3
    در بازی با انگلیس بسیار غصه خوردیم و کستیم چون سرود ملیمون رو هم نخونده بودن ولی بعد از شکست برابر امریکا چنین حی نبود چون عزتمندانه بازی کردند و ما پشت این تیم هستیم
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 1
    درود
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    19 0
    چرا به خیانت برخی ملی پوشان و نقش اونا و دولت در برکناری اسکوچیچ و روی کار آوردن تاج و رفقایش کیروش و... اشاره نکردی؟ کیروش چه جز دفاع اتوبوسی که در همان نیمه اول بازی با آمریکا نشون داد چیز دیگه ای هم نداشت که در این سالها به ایرانیان عرضه کند
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 0
    جزایری که روزی ملک انگلستان بود؟ اولا ولز جزیره نیست و بخشی از جزیره بریتانیاست (با مساحت26هزار کیلومتر مربع و جمعیت 3میلیونی یعنی اندازه استان کرمانشاه خودمان)که شامل سه منطقه انگلیس اسکاتلند و ولز می باشد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    این اخرین فوتبال قهرمانی در این حد بود . اللن ، چنتا بازیکن مثل اینها داریم که برای ۴ ۵ سال دیگه روشون حساب کنیم ؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    قرار ، این نبود
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    7 6
    می خواستید به دو کشور نبازید که باختید پس این اراجیف چیه
  • مهرداد US ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 3
    درود به بچه های تیم ملی ایران.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      0 1
      0_1خخخخخ
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 1
    اسکوچیچ اگر بود بهتر نتیجه میگرفتیم
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    خنده دارترین قسمتش اینه که این آزمون خودش رسما فقط قدم می زد و توپ خراب می کرد حالا می گه کاری می کنم کی‌روش بمونه با این تفاسیر پرونده ی گنده‌ای تاج هم رو هواست
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 1
    خاورمیانه و فوتبال ؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 1
    از بس همه جناحها فوتبال را سیاسی کردند دیگه تاکتیک و تکنیک و دیسیپلین و سیستم و حرفه ای گری فراموش شده و همه، چه طرفداران نظام چه اپوزیسیون، اراجیف سر هم میکنن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    همه که وطن فروش نمیشوند یعنی ۸۰ درصد وطن فروش هستند
  • یزدان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 1
    ملت سربلند ایران با وجود شماها سرافکنده شد این تیم هم تیم مردم ایران نبود تیم مردم ایران همون بود که چند سال پیش امریکارو له کرد این تیم تیم شماها بود ومثل جاهای دیگه که باختید اینجا هم به امریکا هم به انگلیس باختید
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    22 1
    اشتباه نکنید غیرت ان بود که در مقابل دشمن سینه سپر کردند و جانشان را فدا نه این نتیجه ها که فکر می کنیم پیروزیست و شق و القمر راه را گم کرده ایم
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    تیم ایران نه تنها باخت بلکه ضعیف ترین تیم آسیا هم شد و از ۴ تیم آسیا ۲ تیم صعود کردن. عربستان با شکست آلمان خیلی بهتر ایران بود. اگر به آنها هم قول خودروی رزرویس نمی دادن و آه مردم فقیر سعودی پشت سرشان نبود شاید ان تیم هم صعود می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس