ایران آمریکا

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: اگر بخواهیم با همین وضعیت در جام ملتها به میدان برویم آنجا هم اسیر قدرت تیم هایی مثل عربستان و ژاپن می شویم و باید حذف شویم.

به گزارش مشرق، ادموند اختر، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی اظهار داشت: این رقابت‌ها نشان داد بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به هیچ عنوان ترسو نبودند بلکه تنها به واسطه ترس و دلهره کارلوس کی روش، از صعود به دور بالاتر بازماندند.

وی اضافه کرد: تیم ملی فوتبال ایران امسال مستحق صعود بود. در واقع ما می توانستیم با این صعود هم به فوتبال مان اعتبار جهانی ببخشیم و هم مردم کشورمان را خوشحال کنیم اما متاسفانه سرمربی تیم ملی باز هم به سراغ همان روش مورد علاقه اش رفت.

پیشکسوت فوتبال مان اضافه کرد: ما در دیدار مقابل آمریکا باختیم چون سیستم مان دفاعی بود. فقط در نیمه دوم کمی حمله کردیم و آن هم حملات کور! توپ هایی که از چپ و راست روی دروازه ارسال می شدند بی هدف بودند و این نشان می داد تیم ایران برنامه درست و حسابی برای باز کردن دروازه حریف نداشت.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

اختر با اشاره به برکناری اسکوچیچ گفت: ما اسکوچیچ را کنار زدیم و کی‌روش را آوردیم تا صعود کنیم و زیاد هم گل نخوریم که به هیچ یک از برنامه های مورد نظرمان دست پیدا نکردیم و در واقع شکست تمام عیاری خوردیم. من معتقدم اگر ما جلوی آمریکا هجومی بازی می کردیم آخرش این بود که باز هم می باختیم ولی لااقل افسوس یک نیمه دفاعی بازی کردن را نمی خوردیم و امروز اهالی فوتبال با خودشان می گفتند که ما تلاشمان را کردیم! ولی ما هم شکل بازی را باختیم، هم نتیجه را! چون صعود نکردیم. آن هم در شرایطی که همه چیز مهیای صعودمان بود و از قبل می دانستیم با یک مساوی و یا برد به دور بالاتر راه پیدا می کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عدم آینده نگری در تیم ملی گفت: متاسفانه ما در این جام از ترانسفر هم سودی نمی بریم چون تقریباً همه بازیکنانی که در این دوره به میدان آمدند همگی سن و سال شان بالا بود و استعدادیاب ها و مدیر برنامه ها هرگز به سراغ فوتبالیست های ۲۸ تا ۳۰ ساله نمی روند.

وی افزود: امثال ابوالفضل جلالی که دیدیم چقدر به درد تیم ملی خورد باید بیشتر در این جام جهانی به میدان می رفتند. ما در لیگ خودمان ستاره های این چنینی کم نداریم اما پایه و اساس کارمان را روی بازیکنان سن و سال دار گذاشتیم تا در نهایت این موضوع را هم از دست بدهیم. چون لااقل می‌توانستیم با بازی دادن به بازیکنان جوان تر در جام ملت های آسیا که سال آینده برگزار می‌شود امیدوارانه به میدان برویم و آنها را باتجربه تر کنیم.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

مهاجم سابق تیم ملی یادآور شد: حالا ما با وجود تیم هایی مثل عربستان و ژاپن یا استرالیا و کره در جام ملت های آسیا بازهم از قاره خودمان عقب افتادیم. چون با این وضعیت آنجا هم به مشکل می خوریم. چون حتما می خواهیم برویم جلوی قدرت های اول آسیا دفاعی بازی کنیم و باز هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

اختر خاطرنشان کرد: افسوس که لذت حضور ایران در جام جهانی خیلی زود تمام شد! اما می‌توان درس بزرگی از این رقابت‌ها گرفت و آن هم این است که از امروز به فکر جام ملتهای سال آینده باشیم و باز هم مثل این جام جهانی دو ماه مانده به رقابت ها دست به کار نشویم. اگر قرار بود اسکوچیچ برکنار شود باید خیلی زودتر این کار اتفاقی می افتاد. چون عربستان نشان داد که یک سر و گردن از فوتبال آسیا بالاتر است. یا ژاپن، کره و استرالیا برتر از فوتبال آسیا بازی می کنند و اگر قرار است اتفاقی در بحث مربیگری ایران بیفتد باید هر چه سریعتر انجام شود.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

وی در پایان توضیح داد: اگر قصد داریم کی‌روش را عوض کنیم باید زودتر دست به کار شویم. اگر بخواهیم دل به ضدحملات ببندیم و در جام ملت ها هم دنبال این روش های قدیمی و کلاسیک باشیم آنجا هم حذف می شویم و دیگر نمی توانیم ادعا کنیم که ما آقای فوتبال آسیا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    متاسفانه با همین آدرس های غلط , کارمان به اینجا کشیده گویی گوآردیولا یا کلوپ را بیاریم چوب جادوشو تکون می ده می گه اجی مجی لاترجی یکهو چند تا استادیوم و چند تا آکادمی فوتبال سبز می شه ! بالاخره یک روزی باید بفهمیم موفقیت در فوتبال از نوع مستمرش نیاز به کار از پایه و برنامه ریزی و ساخت زیرساخت های حرفه ایی داره که بعدش بتوانیم دفاع ها و هافبک هایی داشته باشیم که در اروپا بازی کنند تا بتوانند مقابل خط حمله و هافبک مطرح و شاغل در اروپا بازی کنند ما اینجوری اگر هم به یک موفقیتی برسیم مثلا بردن ولز آنوقت بهش می گن جرقه و نه پیشرفت و موفقیت , نکته اینکه قطر , امارات , چین , ژاپن , کره , ازبکستان و عربستان هر چی پتانسیل داشتن رو کردن این ماییم که هنوز روی آزادسازی 20 درصد پتانسیل مان گیر کردیم هر وقت به این مطالب رسیدیم تازه می توانیم برای موفقیت برنامه ریزی کنیم هنوز نرسیدیم آدرس های غلط می دیم .
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 1
    استیضاح وزیر ورزش بی لیاقت
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 0
    کی روش عشق آقای تاج...
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      عشق طارمی،فردوسی پور و... که همه با هم وضعیت گذاشتن اسکوچیچ بره و کی روش بیاد.
  • جواد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 0
    عدم اعتماد به مربی داخلی و اعتماد و اعتقاد به مربی خارجی = نرسیدن به نتایج مطلوب
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    بازیکنان فوتبال همیشه بی تقصیر و مظلوم بوده اند پیشنهاد می کنم از نظر مالی کمی به آنها رسیدگی شود
  • صادق IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    ماازاول فقط،فقط کارمان شده یادگیری وحسرت خوری این همه هوا دارفوتبال به خدا اگر یک مربی کم فهم داخلی به جای کیروش می گذاشتند هرگز نمی باختیم دو دفاع میانی هرگز هم ودیگر را نتوانستند پوشش دهند درحالی که در زمان اسکویچ این کاربابودن کنعاتی وخلیلزاده به خوبی انجام می شد ماچرا امید نوراکن و حردانی را خط گرفتیم وحاجی صفی و ان دیگری را بردیم مابه عناد سرمربی بی کفایت باختیم ابشان ازباندفیفا است که تاج هم جزو انهااست
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    خداییش انگلیس خبیث و آمریکای جنایت کار هر دو تیم های خوبی داشتن
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    اتفقا بازیکنانی زوار در رفته ای مثل ازمون و حاج صفی و انصاری و و... هم نفس بازی کردن و سرعت کافی نداشتند و هم جو تیم ملی را سیاسی کردند و در کل دلالی مثل کیروش که تخصصش اتوبوس است هم نا ندارد گرچه ازمون دلالتر سعی در حفظش دارد باید تیم ملی متحول بشود البته نه با بازیکن سن بالا و کیروش و تاج و ساکت وسجادی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    تقصیری که نداشتن. آماده نبودن هماهنگ نبودن چه از لحاظ بدنی چه ذهنی. در کل تیمی نبودند که بخواد جلوی انگلیس و آمریکا نتیجه بگیره
  • علی تبریزی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 1
    وزیرورزش: بایدبه فکرحمایت ازکی روش باشیم...! این کی روش ازهمه جارانده شده چقدر خوش شانسه که مسئولین احمق ورزش جمهوری اسلامی بازهم خواهان اویند.باوجوداینکه 9سال فوتبال کشور دستش بوده ۳باررفته جام جهانی حذف شده و اصلا پیشرفت محسوسی نداشته..شایداین احمق ها هم ازبودن او چیزی گیرشون میاد!.بردشانسی مقابل ولز و دوباخت و حذف ازجام نمودعینی سومدیریت و باندبازی است..حالا دربقیه عرصه ها هم حساب کاردستتون بیادکه چقدراز اهداف انقلاب خمینی کبیر دورهستیم.(عدالت،رفاه اجتماعی،فرهنگ،سیاست،اقتصاد،آموزش وپرورش و...مسکن،خودرو، نرخ طلاوسکه و...)
  • سعید رضایی مشهد IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    مقصر فقط کی روش است که وحید امیری که به پیکه سال 2018 لایی انداخت رو بازی نداد .
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    مقصر وزارت ورزش بی لیاقت و کی‌روش شیاد بودند
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    گفتم که این حکمت خدا بود باید این تیم که فقط با رانت و پارتی بازی تشکیل شده می باخت چه رشوه بگیرن چه تهدید بشن چه حتی اگه واقعا نتونن این ها پول افرادی مثل من از بانک و بورس دزدیده و بین خودشان تقسیم می کنند
  • ... IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    تاج عین بختک افتاده رو فوتبال
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    این مربی با هیچ تیم ملی نتیجه نگرفته چون ترسو وسیستمش دفاعیه اسکوچیچ صد برابر بهتر بود
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    خلاصه بگو تاج به ناحق رئیس شد کیروش با باند بازی و مافیا و به ناحق مربی شد بازیکنان ذخیره و چند سال بازی نکرده و مسن مثل حاج صفی و انصاری فرد و روزبه و محمدی و مجید حسینی به ناحق دعوت شدند و وقتی همه چی به ناحق باشد صدای حق هم از استین حوادث بیرون می اید 4 دروازه بان به قطر میرود , بینی بیرو توسط حسینی می شکند , ازمون فقط در زمین راه می رود و نتیجه می شود سنگین ترین باخت تاریخ فوتبال و حیف و میل بیت المال و حسرت مردم و شادی رئیس جمهور امریکا هم فوتبال باختیم هم اخلاق باختیم هم سیاست باختم هم پشتوانه سازی برای اینده را باختیم و حالا با کمال بی اخلاقی باز می خواهند بمانند
  • کمال IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    کاش اصلا آزمون بازی نکرده بود و میرفت تو پارک قدم میزد بجای زمین بازی واقعا خیلی نامردی کرد جز گروه مافیاست
  • ناهید IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    دولتی که هر ساعتی اجناس را گران می کند و حمایت از نیروهایش در ستاد انتخاباتیش نمی کند باید حذف شود. بازیکنان فوتبال شکم سیر هستند و تاج باید پاسخگو باشد همچنین هواداران تیمی که اسکوچیچ را مسخره می کردند کیسه ای ها باید پاسخگو باشند. خدا را شکر ژاپن رفت بالا. خاک تو سر ایران غارت شده
  • محمد حسن نهری IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بازی خیلی خب نبود 😑😑

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس