ایران اسرائیل

رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید هرگاه فشار بر ایران افزایش یافته،واکنش ایران بسیار تهاجمی‌تر می‌شود و از اول ژانویه، یکصد اقدام خصمانه ایران،از جمله حملات سایبری علیه اسرائیل ثبت شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: بن کاسپیت تحلیلگر صهیونیست در المانیتور نوشت: رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، آهارون ‌هالیوا می‌گوید که ایران می‌تواند به‌زودی تلاش کند که، دست‌کم به‌صورت نمادین، اورانیوم را تا سطح ۹۰ درصد غنی‌سازی کند. ضاحی ‌هانگِبی، وزیر پیشین از حزب لیکود گفت اگر نتانیاهو اقدامی نکند، اسرائیل با یک تهدید وجودی روبه‌رو خواهد بود.

سرلشکر آهارون ‌هالیوا، رئیس بخش اطلاعات ارتش اسرائیل، در کنفرانس موسسه مطالعات امنیت ملی گفت: بزرگ‌ترین آزمون جامعه بین‌المللی هنگامی فرا می‌رسد که ایران ایده اورانیوم ۹۰درصد را در سر بپروراند حتی اگر این کار را به‌صورت نمادین انجام دهد.

هالیوا، نسبت به اراده قدرت‌های غربی تحت رهبری ایالات متحده برای مداخله در ایران یا بازدارندگی در این زمینه، ابراز بدبینی کرد و گفت: هرگاه که فشار بر ایران افزوده می‌شود، واکنش ایران بسیار تهاجمی‌تر می‌شود، بنابراین ما باید انتظار واکنش‌های بسیار تهاجمی‌تر در منطقه و در جهان را داشته باشیم. از اول ژانویه، تقریبا صد اقدام خصمانه ایران علیه اسرائیل، از جمله حملات سایبری ثبت شده است.

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل همچنین ادعا کرد که ایران یک حمله تروریستی در زمان برگزاری جام جهانی قطر را در نظر گرفته بود و قصد دارد در چند هفته آینده به عربستان سعودی هم حمله کند چرا که اعتراض‌های اخیر ایران را به مداخله سعودی‌ها نسبت می‌دهد.

وی گفت: در لندن، مقام‌های انگلیسی آماده یک حمله ایران می‌شوند. آمریکا آماده اقدامی از ایران می‌شود. من متقاعد نشده‌ام که بقیه جهان خشونتی که ایرانی‌ها به سطح جهانی می‌کشانند را درک کنند.

گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل فاش کرد که موساد اخیرا یک هشدار هدفمند را از نقشه ایران برای حمله به خبرنگاران ایرانی مقیم انگلستان به لندن فرستاده است.

آیا نتانیاهو، واقعا خواهان یا قادر به صدور دستور یک حمله نظامی به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، با توجه به آگاهی او از پیامدهای چنین حرکتی است یا نه؟ احتمالا یوآو گالانت، عضو کنست از لیکود، به وزارت دفاع برسد. گالانت یک ژنرال مجرب پیشین است که بعید است پای اسرائیل را به جنجال‌های نظامی باز کند. سرلشکر هرتزل ‌هالِوی که از ماه ژانویه جایگزین کوچاوی می‌شود، به‌عنوان یک فرد مستقل شناخته می‌شود که به سادگی درگیر اقدامات ریسکیِ جسورانه نمی‌شود.

دشوار بتوان باور کرد که نتانیاهو در سال ۲۰۲۳ به نیروهای نظامی اسرائیل دستور حمله به ایران بدهد و حال آنکه ده سال پیش، با بی‌میلی از حمله نظامی صرف‌نظر کرد، در زمانی که شرایط برای چنین حمله‌ای بسیار مهیاتر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    از تهدیدات نتانیاهو زرد کردید؟! واقعا جای تاسف دارد ،کار نتانیاهو فقط ایران هراسی تئوریک هست و بس
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    با سلام با نگاهی کلی به اظهار نظرهای عناصر رژیم صهیونیستی می توان وضعیت این رژیم را به مانند یک بیمار بدحال که در بیمارستان بستری است تشبیه کرد. همه عوامل این بیمارستان ذر خدمت این بیمار قراردارند تا او را از حالت بیماری خارج سازند. در این تشبیه چند نکته قابل استنباط است. اولا عزیز دردانه این رژیم برای غرب ثانیا بیماری بدخیم این رژیم ثالثا این بیماری بدخیم درمان ندارد و درمان واقعی در رفع اشغالگری و استقرار دولت ملی فلسطین است و این تجویز سنت الهی و اقدیر تاریخی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس