ممنوعیت جنجالی برای آتش‌نشان‌های آمریکایی | اگر ریش بگذارید، اخراج می‌شوید

در سیاست‌گذاری جدید فوریه ۲۰۲۰ آتش نشانی و اورژانس واشنگتن دی سی در جریان کرونا، به کارمندان گفته شد که نباید ریش داشته باشند.

به گزارش مشرق، گروهی از یهودیان و مسلمانان آتش‌نشان در واشنگتن دی سی از یک قاضی درخواست کرده‌اند تا مسئولان شهری را بابت توهین به آنها بابت سیاست ممنوعیت ریش گذاشتن، مواخذه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنها همچنین گفتند که این سیاستگذاری به صورت غیرعادلانه‌ای عقاید و باورهای مسلمانان و یهودیان را هدف قرار داده است.

این آتشنشان‌ها "استیون چیسینگ"، "کالورت پاتر"، "جاسپر استارلینگ" و "حسن عمرانی" هستند که در شکایت ماه جاری میلادی خود در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن دی سی علیه مسئولان شهری پرونده تشکیل داده‌اند. آنها در شکایت خود اعلام کردند که بابت عدم تبعیت از سیاست‌گذاری مربوط به ممنوعیت ریش از کارشان برکنار شده، جابجا شده و پول کمتری دریافت کرده‌اند.

این مردان بر اساس عقاید یهودی یا اسلامی که دارند، ریش می‌گذارند و به قانون آزادی مذاهب ۱۹۹۳ آمریکا در شکایت خود اشاره کرده‌اند.

در سیاست‌گذاری جدید فوریه ۲۰۲۰ آتش نشانی و اورژانس واشنگتن دی سی در جریان کرونا، به کارمندان گفته شد که نباید ریش داشته باشند. بسیاری دیگر از آتشنشانی‌ها و نیروهای پلیس در آمریکا نیز سیاست‌های مشابهی در ممنوعیت گذاشتن ریش دارند.

در گذشته نیز حجاب زنان مسلمان با چالش‌هایی مشابه روبرو شده بود. در سال ۲۰۱۵، دیوان عالی آمریکا به نفع زنی مسلمان حکم کرد که شکایتی را علیه کمپانی "ابرکرومبی اند فچ"، به اتهام انجام رفتاری تبعیض آمیز و عدم استخدام به دلیل پوشش حجاب تنظیم کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس