کد خبر 1440840
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
طلسم بزرگ آمریکا مقابل نمایندگان آسیا

تیم ملی فوتبال ایران در سومین تقابل برابر نمایندگان کونکاکاف در جام جهانی به دنبال کسب دومین پیروزی است.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در چارچوب هفته‌ سوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم باید در استادیوم الثمامه به مصاف هم بروند و برای صعود به مرحله‌ یک‌هشتم نهایی با یکدیگر رقابت کنند.

هر ۲ تیم برای سومین بار به مصاف نمایندگان قاره و منطقه‌ مقابل در جام جهانی می‌روند. تیم ملی فوتبال ایران با آمار یک برد و یک باخت برابر تیم‌های منطقه‌ی کونکاکاف مهیای جدال با یانکی‌ها می‌شود و ایالات متحده نیز پس از یک مساوی و یک باخت به استقبال شاگردان کی‌روش خواهد رفت.

در سال ۱۹۹۸ ایران و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند. جدالی که با برتری ۲ بر یک ملی‌پوشان به اتمام رسید. حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا برای ایران و مک‌براید برای آمریکا موفق به گلزنی شدند تا تنها پیروزی ایران مقابل کونکاکافی‌ها و تنها باخت آمریکا برابر آسیایی‌ها رقم بخورد. ایران در آن دوره با سه امتیاز سوم شد و آمریکا با صفر امتیاز در رده‌ چهارم ایستاد.

چهار سال بعد آمریکا در دور گروهی جام جهانی ۲۰۰۲ به مصاف کره‌ جنوبی میزبانی رفت و با نتیجه‌ یک بر یک متوقف شد. آن مساوی در نهایت کمک‌حال شاگردان بروس آره‌نا شد تا بتوانند راهی دور یک‌هشتم نهایی شوند.

در جام جهانی ۲۰۰۶ نوبت به دومین مصاف تیم ملی ایران و نمایندگان کونکاکاف رسید. ایران در مصاف با مکزیک با نتیجه‌ سه بر یک بازنده شد. عمر براوو (۲بار) و زینیا گلزنان مکزیک بودند و یحیی‌ گل‌محمدی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق به گلزنی شد. ایران همانند سال ۱۹۹۸، این بار هم از گروهش صعود نکرد.

و حالا ایران و آمریکا برای دومین مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. آمریکا به دنبال کسب اولین پیروزی برابر ایران و نمایندگان آسیا خواهد بود و ایران هم می‌خواهد یا دومین پیروزی و یا اولین تساوی را جشن بگیرد و برای اولین بار راهی دور یک‌هشتم نهایی شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس