کی‌روش: بازی مقابل آمریکا برایم خاص است/ با تیم منظم و باثباتی بازی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مقابل تیم منظم و باثباتی بازی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با آمریکا اظهار داشت: آمریکا مقابل انگلیس و ولز بسیار خوب بازی کرد و مقابل تیم منظم و باثباتی بازی خواهیم کرد. امیدوارم فردا بازیکنان بتوانند خوب بازی کنند، مهارت های خود را جمع کرده و برنده شوند. امیدوارم بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم. بازی با آمریکا برای من خاص است.

*با ارائه فوتبال خوب می‌توانیم پیروز شویم

کی روش در پاسخ به این سوال که پیروزی مقابل ولز یک برد شیرین و بزرگ بود، فکر می کنید می توانید آمریکا را شکست دهید؟ اظهار داشت: جام جهانی یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیازها بازی می کنیم اما در مرحله بعد شرایط متفاوت خواهد بود و همه چیز برای برنده است. برای همه تیم ها سه بازی وجود دارد، یک بازی فوق العاده بین کامرون و صربستان برگزار شده و با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و یک بازی عالی و فوق العاده بود. ما این اعتقاد را داریم که می توانیم یک فوتبال خوب بازی کنیم، فوتبال خوب بازی نکنیم، اتفاقی رخ نمی دهد، اما با ارائه فوتبال خوب می توانیم بازی را ببریم.

*پیروزی ما دست خداست

وی افزود: ما باید توپ را نگه داریم، لذت ببریم و فرصت خلق کنیم. پیروزی ما دست خداست. چیزی که دست ماست این است که همه چیزهایی را که داریم روی هارمونی خوب قرار دهیم. اطمینان دارم دو بازی خوب را پشت سر گذاشتیم. یک شکست را کسب کردیم و به یک برد رسیدیم. تا آخرین بازی باید برویم با اعتقاد به صعود. این تیم آمریکا است، بازیکنان آن ها در سطح بالای اروپا بازی می کنند و ما با تمام احترام بازی می کنیم و آرزوی بزرگی داریم تا امتیاز بگیریم و به مرحله بعد برسیم.

* درباره صحبت های کلینزمن نظری ندارم

کی روش در پاسخ به این سوال که تیم ملی روزهای سختی را پشت سر گذاشت و ارتباط شما با تیم ملی به چه شکلی است؟ اتفاقاتی افتاد درباره صحبت های کلینزمن و ممکن است در ساعات قبل از بازی ادامه داشته باشد، نظرتان در این باره چیست؟ گفت: نظری ندارم. همیشه به این اعتقاد داشتم در زندگی یک تیم فوتبال به خاطر تیم بودن باید مورد احترام واقع شود. مابه اینکه تیم هستیم، متعهد هستیم. چیزی که من در طول زندگی به آن اعتقاد دارم و در این راه حرکت می کنیم. ما با اصولی حرکت می کنیم که بازیکنان هر روز که بیدار می شوند، چالشی داشته باشند که با خودشان بجنگند.

بیشتر بخوانید:

نظر جالب سرمربی آمریکا درمورد بازی با ایران

*دربازی دوم مقابل ولز توانستیم به جاده اصلی برگردیم

وی افزود: مهمترین نکته خانواده بودن است. وقتی با هارمونی حرکت کنیم موفق می شویم. در بازی اول خوب نبودیم اما در بازی دوم به جاده خود برگشتیم.

* می‌خواهم توجه همه را جلب کنیم که بازی سختی با آمریکا داریم

سرمربی تیم ملی درباره اینکه ما کی روش جدیدی را دیدیم که مقابل ولز شجاعت به خرج داد و قبلا این شجاعت را ندیده بودیم و ما در آستانه صعود به مرحله بعد هستیم، می خواهم بدانم شما که بازی آمریکا را دیدید، آیا فردا هم یک کی روش شجاع می بینیم تا ایران به دور بعد صعود کند، عنوان داشت: ما نبایداز لحاظ تئوری صحبت کنیم، تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد. همین طور ایالت متحده که دو بازی عالی داشته است، من می خواهم توجه همه را جلب کنیم که بازی سختی داریم. مهم نیست که چگونه شروع کردیم، مهم این است که چگونه تمام کنیم. در جام های جهانی دیگر برخی وقت ها خوب شروع کردیم اما بعد از آن دیگر نتوانستیم ادامه دهیم، مهم این است که چگونه تمام کنیم.

*در ۶ جام جهانی این اولین بار است که می‌توانیم صعود کنیم

وی افزود: پیروزی مقابل ولز خوب بود اما دیگر آن بازی رفته است. آن پیروزی به ما کمک می کند که دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم. ما باید تیم بهتر باشیم و در زمین بهترین باشیم و این چالش اصلا ساده نیست. به این خاطر نیست که ما یک سال پیش بازی خوب داشتیم و یک پاسپورت به ما بدهند که به فینال برویم. این درباره دیروز نیست و درباره فردا است و باید تلاش داشته باشیم. در ۶ جام جهانی این اولین بار است که می توانیم صعود کنیم. اما آمریکا در سال ۱۹۹۴ این کار را انجام داده اما برای ما خاص است و این برای اولین بار است.

کی روش در پاسخ به این سوال که اینکه کلینزمان درباره فرهنگ ایرانی ها صحبت کرد و شما جواب او را دادید، بیشتر در این باره صحبت می کنید: گفت: نظری ندارم.

*اگر نتوانم جنگ روانی مقابل آمریکا را پیروز شوم عملا هیچ کاری نکردم

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران از ایالت متحده شکایت داشت: در این ۴۲ سال مربی گری که کردم، اگر نتوانم این جنگ روانی را پیروز شوم عملا هیچ کاری نکردم. من در آفریقا متولد شدم و برخی می دانند و تا امروز به جاهای زیادی رفتم. اگر بدانید یک توپ ساده برای بچه هایی که ۲ روز است که غذا نخوردند، چکار می کند و این یک لحظه جادویی در صورت و چهره بچه ها رخ می دهد و این ناراحتی به لبخند تبدیل می شود و این ماموریت ما در فوتبال است. (تشویق حضار در نشست خبری)

*پدرم به من یاد داد که به فوتبال دروغ نگویم

وی افزود: پدر من این را یاد داد که به فوتبال دروغ نگویم، همه چیز را برای بازی بده اما خودت را برای بازی نفروش و من به این پایبند و وفادار هستم. بقیه موارد برای همه جوامع می تواند مهم باشد، همین که کریم انصاری فرد گفت. ما به همه آرمان های بشری وفادار هستیم چه درباره حقوق بشر با نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می میرند. اما ما اینجا هستیم ۹۰ دقیقه لبخند برای مردم ایجاد کنیم و این همبستگی در تیم ما وجود دارد. من با تیم ملی آمریکا کار کردم. یادم است وقتی لیگ MLS آمدم من از یکی از بالاترین سطح های فوتبال اروپا به آمریکا رفته بودم. یک جعبه مقابل ما بود بازیکنانی مثل دونادونی به سراغ آن می رفتند و همه می رفتند تا بهترین پیراهن و کفش و جوراب ها را انتخاب کنند، چون روی هم انباشته شده بود. بچه های آمریکایی چیزی درباره آن نمی دانند و این وضعیت فوتبالشان بود و توانستند ساکر را به فوتبال تبدیل کنند. الان بازیکنانی دارند که در اروپا بازی می کنند. من باید بازیکنان را آماده کنم تا بهترین فوتبال خود را آماده کنند. اگر من کاری کنم که حواسشون از فوتبال پرت شود، من دارم دروغ می گویم آن وقت و ان ها فوتبال بازی نمی کنند و من به پدرم و فوتبال وفادار نبوده ام.

* باید کاری کنیم که مردم ایران و آمریکا و فوتبال به ما افتخار کنند

کی روش در پاسخ به این سوال که ۸ آذر یک روز تاریخی برای فوتبال ایران است و با گل خداد عزیزی، استرالیا را در ملبورن بردیم و امیدوارم این روز تاریخی باز هم رقم بخورد و برای اولین بار به دور بعد صعود کنیم، ما خوشحال هستیم که سرمربی حرفه ای ما وارد جنگ روانی کلینزمن نمی شود، به نظر شما بازی هجومی آمریکا به نفع ما خواهد بود، گفت: چیزی که به آن اعتقاد دارم، به بازیکنان می گویم، من چند سال سرمربی کریم انصاری فرد هستم و وقتی در زمین هستید و پرده باز می شود، باید آماده باشی تا آغاز کنی. می فهمم سوال شما را و اتفاقاتی که برابر آمریکا افتاده است. اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که یک هدف داریم و باید به مرحله بعد برویم و اطمینان حاصل کنیم که مردم ایران و آمریکا و فوتبال به ما افتخار کند. فردا یک روز دیگر است که فوتبال پیروز می شود و این هدف ما است که ما امیدوارم بهترین تیم زمین باشیم با مهارت هایمان. این چیزی است که به آن امید داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 1
    زنده باد ایران و زنده باد کی روش. ان شاء الله با بردن آمریکا پوزه ی کثیف مسیح علی نزاد و علی کریمی را به خاک می مالیم و پماد سوختگی به ما تحتشون می زنند.
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 1
    فردا شب در های جهنم را برای آمریکایی های کثیف باز می کنیم
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    جوری آمریکا را سوراخ سوراخ می کنیم که هیچ فرقی با تور دروازه نداشته باشه
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد بلوار احمد آباد IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 1
    ما آمریکا را مانند ولز آبکش می کنیم
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 1
    با سلام. طبق قانون فیفا، تیم های آمریکا و انگلیس به خاطر توهین کردن به نام و پرچم ایران باید از ادامۀ این مسابقات محروم بشوند؛ حالا این ناجوانمردانه است که به این تیم ها اجازه می دهند تا به مسابقاتشان ادامه بدهند. حقوق بشر برای خودشان واقعی است اما وقتی که به ایران می رسد می شود کشک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس