1

حالا حسین رونقی از زندان آزاد شده است، دروغ‌ها عیان شده و یک جمع مجازی که دروغ را با چشم‌هایشان می‌بینند، شاکی شده‌اند که چرا از احساسات آن‌ها سوءاستفاده شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه هفتم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که حاشیه‌های بازی ایران با آمریکا در جام‌جهانی؛ بازتاب ارفاق قضایی و آزادی زندانیان، احیای خط لوله صلح با سوآپ گاز روسیه و توسعه سواحل مکران برای توسعه همه ایران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دستورالعمل حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان تیم‌ملی فوتبال کشورمان مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه آرمان ملی در این‌باره نوشته است:

نسبت به بررسی پرونده‌ افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آنها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آنها صورت پذیرد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند.

در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی‌که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

روزنامه اعتماد نیز با تیتر ارفاق قضایی و آزادی زندانیان نوشته است:

روز گذشته، بسیاری از ایرانیان در فضای مجازی به استقبال این اخبار رفتند و اعلام امیدواری کردند که دامنه این آزادسازی‌ها افزایش یابد.

معصومه ابتکار ازجمله این فعالان سیاسی است که با انتشار توییتی به این اخبار واکنش نشان داد و نوشت: «با پیروزی تیم ملی و به دنبال پیشنهاد برخی دلسوزان: رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی دستور داد برای زندانیان که شرایط ارفاقات قانونی دارند، مقدمات آزادی و بازگشت به خانواده‌ در اولین فرصت فراهم شود. اقدام درستی که امیدوارم با سرعت و دقت انجام شود تا تمام زندانیان بی‌گناه آزاد شوند.»

اعتماد در ادامه نوشته است:

آزادی ‌وریا غفوری (البته خبر آزادی وریا تکذیب شد) هدیه روح‌بخشی است به بچه‌های تیم فوتبال در جام جهانی. در حقیقت بازی خوب بچه‌ها و درک شرایط جامعه از سوی مسوولان، وریا را باید آزاد کند، دانشگاه و هنرمندان را هم با آزادی زندانیان‌شان خوشحال کنید!

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

روزنامه ایران آزادی برخی بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر را بررسی موردی کرده و به سراغ حسین رونقی رفته است. در گزارش این روزنامه آمده است:

حسین رونقی ۲ مهرماه به دلیل نقش‌آفرینی در اغتشاشات از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد. پروژه مظلوم‌نمایی و داستان‌سازی درباره شکنجه وی از همان روز آغاز شد.

وی و خانواده‌اش اعلام کردند که رونقی از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است، امری که بعدها معلوم شد بخشی از یک پروژه گسترده‌تر برای داغ نگه داشتن اخبار اغتشاشات و محصول خدمات متقابل خانواده این زندانی و رسانه‌های ضدانقلاب به یکدیگر بود.

انتشار تصاویر حضور پدر و مادر حسین رونقی مقابل زندان اوین و نیز انتشار خبر سکته قلبی پدر رونقی به دلیل شدت ناراحتی از سوی برادر این زندانی، به اخبار حول و حوش این فرد بسامد بیشتری می‌داد. البته وقتی احمد رونقی، پس از سکته ادعایی، بدون مشکل خاصی از بیمارستان خارج شد و چند روز بعد از خودش ویدئو منتشر می‌کرد، سؤالات تازه‌ای درباره ادعاهای خانواده حسین رونقی مطرح شد.

در ادامه این گزارش آمده است:

سناریوسازی دوماهه از سوی خانواده رونقی برای ایجاد بدبینی به نظام جمهوری اسلامی، بویژه از سوی پدر، مادر و برادر وی، درحالی صورت گرفت که حسین رونقی پیش‌تر با دعوت کشورهای غربی به تحریم ملت ایران، چهره ضدملی و ضدمردمی خود را به نمایش گذاشته بود. وی که در وال‌استریت ژورنال، از زمزمه‌های احتمالی در امریکا برای خروج نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی انتقاد کرده و نوشته بود: «این پیام ما از داخل ایران است: شکنجه‌گران ما را ثروتمند نکنید.»، حالا با موجی از رسوایی و قضاوت‌های افرادی مواجه شده است که برای او نگران بودند.

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

روزنامه جوان نیز در ستون اخبار ویژه خود درباره ماجرای دروغین شکنجه حسین رونقی در زندان نوشته است:

حالا حسین رونقی از زندان آزاد شده است، دروغ‌ها عیان شده و یک جمع مجازی که دروغ را با چشم‌هایشان می‌بینند، شاکی شده‌اند که چرا از احساسات آن‌ها سوءاستفاده شده است.

آن‌ها رونقی و خانواده‌اش را متهم به «دروغگویی»، «کاسبی» و «سوءاستفاده از احساسات» خود می‌کنند. همچنین معتقدند انرژی و وقت انقلاب‌شان پای دروغ گرفته شده است. برخی به تجمع غیرقانونی مقابل بیمارستان دی اشاره کرده و مسئولیت بازداشتی‌های آن شب را متوجه دروغگویان در مورد وضعیت رونقی دانستند. نگرانی دیگر این افراد این است که دروغ‌های رونقی و خانواده‌اش باعث می‌شود اگر کسی واقعاً در زندان دست به اعتصاب زد هم دیگر حرفش باور نشود.

رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و مجازی و سیاسی حامی انقلاب اسلامی بارها از جریان دروغ‌سازی اپوزیسیون به عنوان امپراتوری دروغ نام برده‌اند و از مخاطبان خواسته‌اند ذکاوت به خرج دهند و احساسات خود را قربانی دروغ‌های آنان نکنند.

این دروغ‌ها برای پیاده نظام براندازان آبی نداشت، اما رونق خوبی به قهرمان‌سازی از رونقی و ساختن سوژه پناهندگی برای او داشت. این پیاده نظام هم ابزار مجازی پیشبرد این سناریو شد.

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

چرا در جام‌جهانی قطر مساله فلسطین و طرد صهیونیست‌ها پررنگ‌تر از قبل شد؟

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به صحنه ضدیت مردم دنیا با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین تبدیل شده است؛ روزنامه فرهیختگان نوشته است:

حالا و با گذشت نزدیک به ۱۰ روز از افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ دوحه می‌توان نخستین جام‌جهانی به میزبانی یکی از کشورهای خاورمیانه را، فلسطینی‌ترین جام‌جهانی برگزار شده در طول تاریخ جام‌های جهانی دانست. تورنمنتی که در طول تاریخ حدودا صدساله خود همزمان شاهد جنگ‌ها و کشتارهای گسترده‌ای بوده که حاکمان اشغالگر به این امید که جنایت‌هایشان در سایه جام‌جهانی قرار گرفته و توجه افکار عمومی سرگرم شده دنیا را جلب نخواهد کرد، اقدام به کشتار و نسل‌کشی می‌کردند.

جنگ‌ها و کشتارهایی که از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۸، همزمان با هر دور از جام‌جهانی شدت می‌گرفت. از کشتار فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا، تا حمله تمام عیار نیروهای سعودی به مردم یمن در الحدیده. اما این روزها و با شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر، صهیونیست‌ها نه‌تنها موفق به تدارک حمله جدیدی علیه مردم فلسطین نشده‌اند، بلکه شاهد تبدیل شدن جام‌جهانی به یک فستیوال تماما ضداسرائیلی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است:

فستیوالی که از اکثر کشورهای دنیا نماینده دارد. نمایندگانی از سراسر دنیا که جام‌جهانی ۲۰۲۲ را به تریبونی ۲۴ ساعته‌ برای فریاد مظلومیت قدس تبدیل کرده‌اند. اتفاقی بی‌نظیر که سطح آن به‌قدری گسترده بوده که خبرنگاران صهیونیست حاضر در دوحه هم نتوانسته‌اند آن را انکار کنند.

در نمونه‌ای، راز ششنیک، خبرنگار روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با انتشار فیلمی از نحوه برخورد تند مردم با تیم خبری صهیونیست در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشته است: «من همیشه فکر می‌کردم که مشکل از دولت‌هاست. اما در قطر فهمیدم که نفرت مردم در خیابان از ما چقدر است. پس از ۱۰ روز اقامت در دوحه، نمی‌شود از آنچه در اینجا بر ما می‌گذرد حرف زد. ما اینجا محصور شده‌ایم.

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

روزنامه وطن امروز نیز در تیتر اول خود نوشته است:

نخستین حرکت ضداسرائیلی در این جام‌جهانی آن بود که قطر برای صهیونیست‌ها شرط گذاشت باید ۸ هزار فلسطینی که مشتاق حضور در جام‌جهانی در دوحه هستند با هواپیمای آخرین مدل راهی قطر شوند.

قطعه بعدی پازل تحقیر اسرائیل آنجا رقم خورد که باید آنها وارد سایت جام‌جهانی برای تهیه ویزای قطر می‌شدند؛ جایی که با این خطا روبه‌رو شدند که نامی از اسرائیل در آن سایت نبود و آنها باید برای تهیه ویزا کشور فلسطین را انتخاب می‌کردند. به هر زحمتی بود اسرائیلی‌ها و برخی شبکه‌های تلویزیونی آنها مانند i۲۴ به قطر آمدند ولی با صحنه‌هایی روبه‌رو شدند که آنها را متحیرتر کرد.

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

هویت ملی را کنار بگذارید!

روزنامه هم‌میهن در شماره امروز خود یادداشتی از ابراهیم حاجیانی معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک در دولت دوازدهم منتشر کرده است؛ در این یادداشت عجیب آمده است:

حرکت اجتماعی امروز ایران از سوی کسانی دنبال می‌شود که مخالف تعصبات قومی و فرهنگی مولد غیریت‌اندیشی است و اساسا بخشی از مطالبات آنها حذف ایده‌ خودی-ناخودی و مرزبندی‌های عقیدتی و ایدئولوژیک است و بالعکس این نیروهای حاضر در میدان اعتراضات شخصیت‌های آزاد، آزادیخواه، دموکرات و آزادمنش هستند که قائل به اصل مدارا و مفاهمه هستند و قاطبه آن‌ها از خشونت‌های جمعی دوری می‌جویند که تمام این ویژگی‌ها موجب می‌شود که رابطه افراد و گروه‌ها با همدیگر را بهبود و پیوندهای فی‌مابین اصلاح و ارتقاء یابد.

از دیگر ادله مهم در این زمینه گرایشات جهان‌وطنانه و تجددگرایانه نیروهای جوان و نوجوان حاضر در میدان اعتراضات بود که این به نوبه خود موجب تقویت تعاملات و ارتباطات اجتماعی آن‌ها شد و با تقویت پیوندهای ملی (نه با رویکرد سنتی) امکان تعاملات درون‌قومی و بین‌قومی را افزایش داد.

در ادامه این یادداشت نوشته شده است:

یعنی مدرنیته موجب شکل‌گیری یک سبک جدید از هویت‌ملی در دوران مدرنیته شد که در خلال آن بی‌اعتنایی به استقلال ملی (در شکل سنتی آن) به زیست جهان‌وطنانه و شهروند جهانی بودن، حقوق بشر و ارزش‌های نوین زندگی در دنیای مدرن توجه جدی دارند و به این ترتیب تعریف جدید و پیشرفته‌ای از استقلال ملی و روایت ملی ارائه می‌کنند که با روایات رایج قبلی متفاوت است.
در خصوص تغییرات نگرشی نسل «زد» حاضر در میدان اعتراض، در حوزه هویت ملی ایرانیان باید به گرایش جدید این نسل که هرگونه سوءاستفاده سیاسی را از عنصر ملیت توسط نهادهای رسمی نمایش می‌دهد، اشاره کرد، به عبارتی نسل جدید با آگاهی کامل از سوءاستفاده برخی نهادهای رسمی را از منظر ملیت آگاهی دارند و هرگونه برداشت افراطی از عنصر ملیت را محکوم و ترد می‌کنند. بنابراین، امید می‌رود نسل دهه‌هشتادی‌ها سوءاستفاده دولت‌ها از مفهوم هویت ملی را شناسایی کرده و به کنار ‌بگذارند!

بازار شکنجه‌های ساختگی در زندان اوین چگونه از رونق افتاد؟ / نسل Z برای غربی شدن باید از هویت ملی خود عبور کند!

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در سال ۹۸ اشاره‌ای تاریخی به تقی‌زاده‌های دوران جدید داشتند و با اشاره به حواشی حول سند ۲۰۳۰، در مذمت کسانی که سبک زندگی غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل پمپاژ می‌کنند، سخن گفتند. عبور از هویت ملی بخشی از راهبردهای جناح نئولیبرال با هدف جهانی شدن است، از نگاه این جریان عبور از هویت ملی مقدمه عبور از ارزش‌های فرهنگی و اسلامی بوده و اگر مرزها برداشته شود، ساده‌تر می‌توان یک جامعه را غربی کرد! این جمله خیانت‌بار مصداق همان جمله تقی‌زاده است که می‌گفت باید از نوک پا تا موی سر غربی شد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    9 4
    ‏اژه‌ای: از دروغگو و ادعای بدون استناد نگذرید و او را در کمترین زمان ممکن احضار کنید؛ چنانچه فرد منتشرکننده دروغ، نه تنها مستنداتی ارائه نکرد که حتی سوء‌نیت او نیز محرز گشت، برای او کیفرخواست صادر خواهد شد! جناب اژه‌ای بسم الله در یک بررسی ساده همین زردنامه های افسادطلبان کلی دروغ و تهمت موجود است که لازم است با گویندگان و ناشران آن برخوردی عبرت آموز شود
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 3
      فرصت طلبی و باج خواهی اصلاح طلبان در هنگامه فتنه ها و بلواها که همیشه هم همین آشوب طلبان یقه سفید ـــ که اغلب کرسی های دانشگاه را با رابطه غصب کرده اند ـــ بانی و مروج آن ها بوده اند، بسیار شرم آور و مشمئز کننده است!
  • DE ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 1
    دنیای پلشت ضد بشری سیاست‌بازان
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 3
    کاش سنت جوابدهی بابت نشر اکاذیب و مطالب و گفتگو در همان روزنامه امکان میداشت تا رو سیه شود هر آنکه در او غش باشد براحتی هر آنچه خواستند و توانستند با اکاذیب برای خود ساندویچ پیچیده و بخورد میدهند این z بیاد تانک و نفربر اوکراینی میاندازد و زدیدت یعنی هرآنچه خود نمی پسندند و از قول دیگران همراه با رسانه های معروف دشمنانه با دروغ و تحریف پیشکش میکنند
  • امیر IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 5
    اطلاعات نادرست از سوی هم سلولی ها به خانواده رونقی بود و خانواده رونقی با خود پسزشون ارتباط نداشتند.قضیه شکستگی پا به علت سانسور زندانی بود همین
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      3 0
      خودت باور داری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 2
    اصلاح طالبان که میگفتن کاسبان تحریم،ای یارو بی رونق بعدش اومده گفته شکنجه‌گران ما را ثروتمند نکنید،جا داشت بخاطر این نشراکاذیب،تهمت و دروغ واقعا جفت پاشو قلم میکردن.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 2
    ارفاق قضائی بخاط پیروزی تیم ملی!! این ضعف اساسی دستگاه قضا خودش بزرگترین عامل مشکلات کشور که به این راحتی هام درست بشو نیست.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 1
    بی میهن خجالت کشیده بگه ارزشهای آمریکایی. همون فحشها و الفاظ رکیک و زن هرزگی بیوطنی چندتا اوباش و اراذل که سبک زندگی غربی رو میخوان به ایرانی ها تحمیل کنند.سند 2030 و ولنگاری فضای مجازی و سلبریتی پروری دوبت خائن غربگدا هم بدنبال همین بود که این روزینامه آمریکایی و بیوطن اعتراف کرد.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بی میهن خجالت کشیده بگه ارزشهای آمریکایی. همون فحشها و الفاظ رکیک و زن هرزگی بیوطنی چندتا اوباش و اراذل که سبک زندگی غربی رو میخوان به ایرانی ها تحمیل کنند.سند 2030 و ولنگاری فضای مجازی و سلبریتی پروری دولت خائن غربگدا هم بدنبال همین بود که این روزینامه آمریکایی و بیوطن اعتراف کرد.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    احمد باطنی شون پیراهن با خون مرغی،خروسی چیزی علم میکنه،یلدا معیری شون هم که با کپسول آتش نشانی آتیش و دود درست میکنه،نوریزادشون هم که با سس کچاپ از در میاد تو.این خوراک رو میدن به رونقی تو زندان نوش جون کنه.ای که خدا بزنه به کمرتون.مشرق مصاحبه رامین پرچمی که تو زندان بوده رو بزار
  • سعید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 1
    با تشکر ویژه از ریاست قوه قضائیه بخاطر این سیاست راهبردی که بنا به سفارش افراد دلسوز انجام شد! با دقت نچندان زیاد میتوان متوجه شد که اغتشاشات اخیر یک حرکت اجتماعی خوداگاهانه نیست،یک خلسه و مسخ شدگی موقت است که به تبع دسیسه،زمینه سازی و تلقینات مغرضانه محفل ماسونی فاسد داخلی و خارجی پدید آمده است.خاطیان که دچار خلسه و جنون خودخواسته اند با هیچ قانون و منطقی مستحق تبرئه شدن نیستند حتی پس از برطرف شدن آثار جنون و ابراز پشیمانی! در این غائله جامعه با گروهی از زنان و مردان در تمام رده های سنی و جایگاه اجتماعی مواجه شد که رفتاری سلیطه وار داشتند ،افراد زنده را آتش زدند و بقتل رساندند و گفتند ما معترضیم و حق اعتراض داریم،شایعه پراکنی و دعوت به اغتشاش و کشت و کشتار کردند و گفتند ما قیم مردم هستیم و صلاحشان را میخواهیم! پدر حسن رونقی تماس تصویری زنده مدعی بود ارتش و سپاه و نیروی انتظامی منزل مارا به توپ بسته و با منجنیق هدف گرفتند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس