کد خبر 1440574
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
واکنش اتحادیه جهانی به حضور کریمی به جای یزدانی در جام‌جهانی

اتحادیه جهانی کشتی به ۵ مبارزه حساس در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد اشاره کرد و نوشت: اگر علیرضا کریمی می‌خواهد با شکست یزدانی به تیم ملی ایران برسد، حضور در جام جهانی یک تجربه عالی خواهد بود.

به گزارش مشرق، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.

تیم ملی کشتی ازاد ایران با تیم های گرجستان و منتخب جهان در یگ گروه قرار دارد و تیم‌های آمریکا، ژاپن ومغولستان نیز در گروه دیگر این مسابقات جای دارند.

اتحادیه جهانی کشتی در آستانه آغاز این رقابت‌ها، به ۵ مبارزه احتمالی در این مسابقات که حساسیت بالایی دارد، اشاره کرده است.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی مبارزه احتمالی رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان با جان دیاکومیهالیس از آمریکا در صورت راهیابی این دو تیم به فینال، یکی از رقابت‌های حساس جام جهانی خواهد بود. عموزاد در فینال رقابت‌های جهانی بلگراد در یک مبارزه پر افت و خیز مقابل این کشتی گیر آمریکایی به ۱۳ بر ۸ برتری رسید و صاحب طلای جهان شد.

بیشتر بخوانید:

چگونگی انتخاب آزادکاران ایران برای اعزام به آمریکا

دیگر کشتی مهم این مسابقات، رقابت امیرمحمد یزدانی و ارنازار آکماتالیف از تیم منتخب جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم خواهد بود. یزدانی سال گذشته و در جریان رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا مقابل این کشتی گیر قزاق در وزن ۶۵ کیلوگرم در حالیکه ۱۲ بر ۸ پیش بود، در پایان تن به شکست داد.

رقابت تاجمراز سالکازانوف از تیم منتخب جهان که دو مرتبه در فینال رقابت‌های جهانی مغلوب کایل دیک شده است و جیسون نولف از آمریکا که در غیاب کایل دیک در وزن ۷۴ کیلوگرم مبارزه می کند، احتمالا از دیگر رقابت‌های حساس این مسابقات خواهد بود.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین از رقابت علیرضا کریمی با عظمت دولت بکوف از تیم منتخب جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم اشاره کرد و نوشت: کریمی با ۳ مدال جهانی مدت طولانی است که در سایه حسن یزدانی قرار دارد و اگر می‌خواهد او را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی ایران شکست دهد، جام جهانی فرصت مناسبی برای کسب تجربه خواهد بود. کریمی پیش از این ۳ مرتبه موفق به شکست دولتبکوف شده است.

در شرایطی که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرده کامران قاسمپور در همان وزن ۹۲ کیلوگرم در جام جهانی کشتی می گیرد اما اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر از حضور این کشتی‌گیر در وزن ۹۷ کیلوگرم در جام جهانی خبر داد و از مبارزه حساس او و کایل اسنایدر آمریکایی به عنوان حساس‌ترین مبارزه این رقابت‌ها نام برده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس