کد خبر 1440140
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
خودرو

قیمت خودرو در بازار همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. اما فعالان این بازار می‌گویند که خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و بازار در رکود است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت هفته‌ها از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. گرچه ثبات نسبی به بازار دلار بازگشته است. اما خودرو همچنان با نوسان قیمتی همراه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار درگیر یک بلاتکیلفی است. چراکه قیمت‌ها پس از چند روز ثبات، اکنون مجددا با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. پراید پس از چند روز مقاومت امروز مجددا با افزایش قیمت همراه شد.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان گران شد و اکنون به نرخ ۱۹۴میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و مجددا به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با قیمت ۴۳۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به قیمت ۶۲۷ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم در محدوده ۲۲۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۳۳۲ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و در بازار کشور در نرخ ۳۹۵ میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران گفت: سطح معاملات همچنان پایین است. خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها نیز نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است.

او افزود: اما در بازار برخی از خودروهای داخلی سطح معاملات نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد اگر تغییری در وضعیت فعلی بازار ایجاد نشود، بازار به همین روند فعلی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، گفت: قیمت خودرو در حال حاضر تنها متاثر از نوسانات ارزی کشور است. تا زمانی که دلار به ثبات نرسد، بازار خودرو به همین روند فعلی خود، یعنی افزایش قیمت‌ها و تدوام رکود ادامه می‌دهد.

او افزود: هرچند که دلار پس از سقف‌شکنی مجددا به کانال‌های قبلی بازگشت، اما این کاهش به حدی نبوده که بر قیمت‌ها در بازار خودرو تاثیر بگذارد. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت دلار بیش از این‌ها کاهش یابد تا روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو متوقف شود.

قیمت روز خودروهای پرطرفدار در بازار +جدول

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس