کد خبر 1440135
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

به گزارش مشرق، محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشت:

یکم.

قدیمی ترها تصنیف گریه کن از مرحوم غلامحسین بنان را به خاطر دارند و احتمالا هنوز هم زمزمه می کنند. با این مطلع: " گریه کن که گر سیل خون گری ثمر ندارد...". عبدالوهاب شهیدی و شجریان و شهرام ناظری نیزاین تصنیف را اجرا کرده اند. شعر این تصنیف برای عارف قزوینی است. اما نکته مهمی که شاید کمتر بدان توجه شده این است که این شعر را عارف به یاد کلنل پسیان سروده است. امروز رهبرانقلاب از پسیان به عنوان یک بسیجی نام بردند و شعاع فرهنگ بسیجی را تا قبل از انقلاب امتداد دادند.

اما داستان این تصنیف چیست؟ کلنل پسیان مرد آزادیخواه و وطن پرست و مشروطه خواهی است که ابتدا ژاندارم شاه بود و بعد هم حاکم خراسان و در نهایت علیه ظلم رضا شاه و سلطه استعمار قیام کرد و در نهایت هم به شهادت رسید.

جمله معروفی از او نقل شده است که " اگر مرا بکشند قطرات خونم کلمه ایران را ترسیم خواهد کرد و اگر بسوزانند خاکسترم نام وطن را تشکیل خواهد داد."

پسیان را بعد از کشتن، سر از بدنش جدا کردند و امروز روی قبر او شعری چنین حک شده است :

این سر که نشان سرپرستی است

امروز رها ز قید و هستی است

با دیده عبرتش ببینید

کاین عاقبت وطن پرستی است

او جمهوری اسلامی را درک نکرده بود. اما غیرت داشت. وطن پرست حقیقی.

دوم.

خدا رحمت کند مرحوم فروهر را. رهبر انقلاب درباره فروهر می گویند "او با جمهوری اسلامی دشمنی داشت. اما انصافا دشمنی نانجیبانه نداشت. امتدادی هم بین دشمنان ایران نداشت...."

فروهر هرچند اختلاف جدی با انقلاب داشت، اما وقتی رژیم بعث به کشور حمله کرد مردم را به دفاع از خاک ایران فراخواند: "چشمه عشق هرگز نخواهد خشکید، زمان آنست زن و مرد به خیل جنگاوران بپیوندند"(آرمان ملت شماره ۳۶)

و در جای دیگر می گوید: "دشمنی که به قهر بر ایران زمین تاخته است باید با قدرت سرکوب شود، همین و همین و هیچ گفت وگو هم ندارد"همان شماره ۴۶

او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن پرست بود.

سوم.

فراعنه این عالم هم ملت ایران را به غیرت می شناسند. به همین دلیل است که هدف شان در این آتش بازی های اخیر، صرفا تغییر حکومت نیست و به تجزیه خاک این کشور فکر می کنند؛ تا جائیکه دریوزگی ناتو را برای حمله نظامی به ایران می کنند.

واقعیت این است که این مردم رشد یافته اند و از جمهوری اسلامی هم عبور کنند، دنبال جمهوری اسلامی برتر هستند؛ ارتجاع برای این ملت محال ممکن است و اینرا دشمن خوب می داند که کمر به نابودی ملت بسته است؛ فراتر از حکومتی که آنهم از مردم است.

ایرانی جماعت بعد از انقلاب، مزه غرور را چشیده است، چطور حاضر می شود مجدد تحقیر شود؟ مثل اینکه فرد تحصیل کرده ای را بگویند به دوران بی سوادی برگردد. مگر ممکن است؟

روح امام شاد؛ می گفت:" مردم اگر چنانچه جمهوری اسلامی هم نباشد، دیگر سلطنت طلب نیستند، این شکی در کار نیست."

چهارم.

رهبرانقلاب فرمود برخی ممکن است جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشند اما هیچ ایرانی با غیرتی اجازه باج دادن به آمریکا نخواهد داد.

سه بند بالا توضیح این گزاره بود که رهبر انقلاب از یک حقیقت بیرونی خبر دادند؛ ایرانی باغیرت است و بازگشت استبداد و استعمار را تاب نمی آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 0
    بسيار عالي و زيبا! ولي وقتي فهم كور شد فايده نداره!!!!!!!!!!! به قول فراهانيها هر چه گفتم به خر نشد حالي عبدهو قهرمان ده چالي
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 3
    "شعر این تصنیف برای عارف قزوینی است" یعنی چه؟ این تصنیف را به عارف قزوینی هدیه کردید؟ مثلأ "این تصنیف از عارف قزوینی است" چه عیبی دارد؟ اصلأ این نوع استفاده از کلمه "برای" را در تاریخ دهها قرن زبان فارسی جایی سراغ دارید که اینگونه بی پروا به زبان فارسی گند می زنید چونکه شاید "برای" روی زبانتان راحتتر می چرخد و یا کمتر به فکر کردن برای درست گفتن و نوشتن احتیاج دارد؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 1
    اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 0
    سالهای اخر اصلاح طلبان همه چیز رها شد. و چسبیدند به برجام. ،خسار ت محض. و تعداد. پرروها و لخت نماها زیاد شد. ..... نگران نباشید. غیرت ایرانی. هنوز هست
  • ح IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    البته از جماعت بیناموس انتظار غیرت نباید داشت
  • حسام IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    او جمهوری اسلامی را قبول نداشت، اما غیرت داشت. وطن پرست بو برای همین وطن پرستی اش شقه شقه اش کردید ؟؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس