بمباران های سنگین بامدادی جنگنده های ترکیه در شمال سوریه

جنگنده های ارتش ترکیه در بامداد یکشنبه مواضع مختلفی از اهداف نیروهای نیروهای کردسوری و ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، بامداد یکشنبه حملات جنگنده‌های ارتش ترکیه در مناطق مختلفی از شمال سوریه ادامه یافت و در این حملات بخش‌های مختلفی از مواضع نیروهای کرد سوری هدف بمباران قرار گرفت.

براساس گزارش‌ها، در ساعات ابتدایی بامداد، جنگنده‌های ترکیه به مواضع مشترک گروه کردی یگان‌های مدافع خلق (وای پی جی) و ارتش سوریه در تل رفعت و اطراف پایگاه هوایی مناق حمله کردند.

حمله جنگنده‌های ترکیه به پایگاه هوایی مناق در حومه شمالی حلب که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوریه است، همچنین در ساعات بعدی بامداد نیز ادامه یافت.

پس از آن، جنگنده‌های ترکیه اهدافی را در روستای مرعاناز در حومه شمالی حلب که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است، هدف قرار دادند.

کاروان نظامی نیروهای مسلح ترکیه سپس به منطقه و گذرکاه مرزی اونجو پینار منتقل شد و آن گونه که منابع میدانی گزارش دادند ارتش ترکیه از طریق گذرگاه باب السلمه به تقویت مواضع خود در این منطقه پرداخت.

همزمان شلیک توپخانه از پایگاه‌های نظامی ترکیه در جرابلس به سمت مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شرقی حلب نیز ادامه یافت و این بمباران‌ها تا ساعات نیمه بامداد همچنان ادامه داشته است.

به طور کلی گفته شده است که گلوله باران جنگنده‌های ترکیه در اطراف شهر کوبانی متمرکز شده است. شهری که سنگر مقاومت کردها در برابر داعش نیز به شمار می‌رود. این شهر که به عربی عین العرب نامیده می‌شود، اولویت اصلی ارتش ترکیه در صورت حمله احتمالی زمینی به شمال سوریه است.

همزمان گزارش شده که ارتش دولتی سوریه که با نیروهای کرد در این منطقه در یک جبهه قرار دارد، نیروهای کمکی قابل توجهی را به آنجا اعزام کرده است.

سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه (OSDH) در همین ارتباط اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه روز شنبه حدود ۲۰ خودروی زرهی از جمله تانک و توپخانه را در این جبهه واقع در مناطق شمالی سوریه مستقر کردند.

هواپیماهای ترکیه نیز شامگاه شنبه بر فراز مواضع ارتش سوریه در اطراف کوبانی شلیک کردند. آنکارا حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را عامل حمله‌ای می‌داند که در ۱۳ نوامبر در استانبول شش کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر، همزمان با بمباران مناطقی از شمال سوریه توسط جنگنده‌های ترکیه، «مظلوم عبدی»، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در حسکه سوریه گفت که نیروهایش عملیات علیه گروه تروریستی داعش را به دلیل حملات ترکیه علیه شمال سوریه متوقف کرده اند.

بر اساس آمار سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در جریان تشدید تنش‌ها در پنج روز گذشته ۶۷ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شده اند.

پیشتر «عبدالقادر سلوی» ستون نویس روزنامه حریت روز پنجشنبه در مطلبی اعلام کرده بود که عملیات جدید مرزی ترکیه در سوریه ممکن است پس از ماه دسامبر آغاز شود. بنا به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای، نیروهای مسلح این کشور در حال اجرای عملیات نظامی در عراق هستند. همچنین انتظار می‌رود این عملیات در ماه دسامبر به پایان برسد. در نتیجه پس از آن شمارش معکوس برای عملیات زمینی نیروهای ارتش ترکیه در سوریه باید آغاز شود. به پیش بینی این روزنامه نگار ترک، این بار عملیات نظامی بسیار بزرگ‌تری برای اجرا در سوریه در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 13
    حیوونکی ها با هواپیما های کهنه و قدیمی تمدن آریایی چه ذوقی میکنند، خب بیرقدار میرفتی بمباران؟ #آذری آریایی است آذری ازبک نیست
    • بهمن IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      12 0
      آریایی کولی هندو تبار دری زبان است
    • US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      باز شروع کردی به مزخرف گفتن آمریکا که شما رو آدم حساب نمی کنه از یک نژاد چند زبان نمیشه
    • US ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      3 0
      جالبه آذربایجانی ها و ترکیه که زبان مشترک دارن میگید آذربایجانی تورک نیستند آذری هستند اما فارس و آمریکا که نه زبان مشترک دارن نه از لحاظ چهره بهم شباهت دارن نه تاریخ مشترک دارن آمریکا رو آریایی کردید خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس