.

عضو عالی‌رتبه مقاومت عراق در سفر به مسکو با شخصیت‌های بلندپایه روس به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخت.

به گزارش مشرق، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در جریان سفر به روسیه با سه شخصیت بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در خاورمیانه و آفریقا، ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری به‌منظور ارتقای روابط میان بغداد ـ مسکو، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که آمریکا با ادامه اشغالگری، به زمین و ثروت‌های عراق دست‌درازی کند.

وی با اشاره به تحولات جاری در عرصه بین‌الملل که جهان را به‌سمت شکل‌گیری یک نظم جهانی جدید سوق می‌دهد، تأکید کرد: دنیای جدید، چندقطبی است و سلطه مطلق آمریکا را برنمی‌تابد.

عضو عالی‌رتبه مقاومت عراق با تشریح دیدگاه‌ها و رویکردهای جنبش نُجَباء در حوزه‌های جهادی ـ سیاسی، نقش روسیه در معادلات جهانی به‌ویژه منطقه غرب آسیا را حائز اهمیت برشمرد.

«میخائیل بوگدانف» نیز ملت‌های منطقه را علاقمند به فراگیری صلح و حاکمیت بر سرنوشت خویش دانست و خاطرنشان ساخت: جنبش نُجَباء، هم در عراق و هم در سوریه، نقش مهم و مؤثری در مقابله با تروریسم ایفا کرده است.

دبیرکل نُجَباء با نمایندگان ویژه پوتین دیدار کرد/ ابتکار الکعبی برای گشودن فصلی نو در روابط عراق ـ روسیه

وی همچنین در تأیید اظهارات دبیرکل نُجَباء گفت: تحکیم و افزایش روابط بین کشورهای ما ضروری است و باید این هدف را در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، محقق کنیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در دیداری دیگر، با مشاور ارشد «ولادیمیر پوتین» و رئیس انستیتو شرق‌شناسی روسیه به گفتگو نشست.

الکعبی ضمن تبیین وضعیت فعلی عراق، نقطه‌نظرات پیشنهادی خود برای حل مشکلات و فائق آمدن بر چالش‌های مشترک دو ملت را ارائه کرد.

در ادامه، پروفسور «ویتالی ناومکین» از فعالیت‌های اثربخش جنبش نُجَباء تقدیر کرد و افزود: گسترش روابط فیمابین، امری ناگزیر است و با توجه به فرهنگ غنی عراق، باید روابط فرهنگی، علمی دو کشور را به‌طور همه‌جانبه گسترش دهیم.

ملاقات بعدی دبیرکل نُجَباء با مفتی و رئیس مرکز دینی مسلمانان روسیه بود که طرفین راجع‌به چالش‌های دینی و خنثی‌سازی توطئه‌ها به تبادل‌نظر پرداختند.

شیخ «اکرم الکعبی» مقابله با تحریف ادیان الهی توسط غربی‌ها را لازم دانست و نقش دو کشور روسیه و ایران در جلوگیری از این تحریف‌ها را مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین عراق را میدانی مناسب برای گردهمایی و تشریک مساعی کشورها در این راستا معرفی نمود.

شیخ «البر گرگانوف» نیز در دیدار دبیرکل نُجَباء درباره نقش اساسی جامعه مسلمانان روسیه در روند سیاسی این کشور توضیحاتی ارائه کرد و خواستار مقابله مؤثر با هرج‌ومرج آفرینی آمریکا در حوزه دین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس