قول‌های وزیر میراث فرهنگی برای بیمه زیلوبافان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیمه زیلوبافان در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی عصر شنبه در ادامه سفر خود به استان یزد در بازدید از موزه زیلو میبد با اشاره به بیمه فعالان صنایع دستی به ویژه زیلوبافان اظهار داشت: بیمه هنرمندان این رشته را دولت بر عهده گرفته و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه به زودی نیز جلساتی در این رابطه در میبد به عنوان قطب تولید زیلو برگزار می شود، افزود: علاوه بر بیمه، مشوق های دیگری نیز برای فعالان این عرصه در نظر گرفته شده و مساعدت هایی در این زمینه انجام می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: حدود ۱۵۰ زیلو باف در شهرستان میبد فعالیت می کنند که فعالیت آنها کفاف مخارج زندگی آنها را نمی دهد و دخل و خرج این رشته برای این هنرمندان برابری نمی کند.

ضرغامی ادامه داد: در حال حاضر مشکل زیلوبافان فروش نرفتن تولیدات آنها نیست زیرا فروش، رضایت بخش است اما تولید، مقرون به صرفه نیست.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که برای ایجاد روحیه امید در زیلوبافان، آنها را بیمه کنیم و این مهم اکنون در دستورکار وزارتخانه قرار گرفته است.

ضرغامی عنوان کرد: ثبت جهانی زیلو نشان دهنده ارزش کار هنری است و میبد در کنار تمام ارزش هایی که در حوزه صنایع دستی نظیر سفال، سرامیک، چینی دارد، در حوزه تولید زیلو می درخشد.

وی به بیان ویژگی های زیلو پرداخت و گفت: زیلو یکی از طبیعی ترین دست بافته های هنرمندانه است و استفاده از آن باید تبلیغ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس