این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک نیاز دارد!

یک شرکت سوئیسی مشغول کار روی خودروی برقی جدیدی است که بیش از ۹۵۰ کیلومتر مسافت را با مخلوط ویژه‌ای از آب‌نمک طی می‌کند و نیازی به شارژ آن وجود ندارد.

به گزارش مشرق، خودروهای معمولی حجم قابل توجهی گاز مضر را وارد اتمسفر می‌کنند و تولید خودروی برقی برای حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی دارد. اکثر کارشناسان معتقدند که تا حدودا یک دهه‌ی دیگر، خودروهای برقی تا حد زیادی جای خودروهای بنزینی را می‌گیرند. همه‌گیر شدن خودروهای برقی می‌تواند به مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی کمک کند.

با وجود سال‌ها تلاش و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری، همچنان صنعت خودروی برقی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین معضلات امروزی، زمان شارژ کامل باتری خودروها است. براساس نوشته‌ی Boy Genius Report، ابرخودروی برقی کوانتینو (Quantino) در تلاش است این مشکل مهم را از پیش رو بردارد.

این خودرو برای حرکت تنها به آب نمک نیاز دارد! +عکس

ابرخودروی کوانتینو که هم‌اکنون توسط شرکت نانوفلوسل (ٖnanoFlowcell) مراحل تولید را می‌گذراند، از مخلوط به‌خصوصی از آب‌نمک استفاده می‌کند. نانوفلوسل این مخلوط را «الکترولیت دو یونه» خطاب می‌کند.

خودروی دو درِ نانوفلوسل با یک مخزن از مخلوط آب‌نمک تا ۶۰۰ مایل (۹۶۵ کیلومتر) حرکت می‌کند. این یعنی برای مسافرت مجبور نیستید ازطریق سرویس‌هایی مثل گوگل مپ به‌دنبال ایستگاه شارژ خودروی برقی بگردید.

نانوفلوسل می‌گوید پس از پایان انرژی موردنیاز خودرو، مجبور نیستید آن را شارژ کنید. در عوض راننده باید مخزن خودرو را با مخلوط آب‌نمک مخصوص پر کند. خودروی جدید نانوفلوسل از این حیث مثل خودروهای عادی است که می‌توان باک آن‌ها را در زمانی کوتاه با بنزین پر کرد. با این رویکرد خلاقانه، خودروی کوانتینو مشکل مدت‌زمان طولانی شارژ خودروهای برقی را رفع می‌کند.

با وجود ایده‌های جالب شرکت‌هایی مثل نانوفلوسل، تسلا همچنان با اختلاف برترین تولیدکننده‌ی خودروهای برقی در دنیا است. خودروهای تسلا بر باتری اتکا می‌کنند.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 1
    خیلی باحاله مثلا"میری بلال بخوری میگی داداش یک مقدار آبنمک بلال رو هم بریز تو ماشین
    • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 2
      ایکیو این اب نمک فرق داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس