لحظه به لحظه با دیدار تیم ملی ایران - ولز

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: کی روش به موقع دست به کار شد وگرنه هرگز این برد خوشحال‌کننده رقم نمی خورد.

به گزارش مشرق، صادق ورمزیار، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره پیروزی تیم ملی مقابل ولز اظهار داشت: ابتدا باید این پیروزی را به جامعه فوتبالی و مردم کشورم تبریک بگویم و بعد هم به این موضوع بپردازم که تیم ملی در این دیدار کاملاً مستحق پیروزی بودیم. ما در هر دو نیمه اول و دوم ولز را تحت فشار گذاشتیم و ولزی ها خیلی کم فرصت خودنمایی پیدا کردند.

وی اضافه کرد: انتخاب هوشمندانه کارلوس کی روش در مهره چینی برای دیدار با ولز گرچه ابتدا همه را غافلگیر کرد اما مشخص شد که این مرد روی تجربه و آگاهی این کار را انجام داده است. مسابقه اول با انگلیس این تصور را ایجاد کرده بود که شاید در بازی دوم تغییراتی در ساختار دفاعی ایجاد شود اما دیدیم که کی روش با اعتماد کردن به حسینی درون دروازه و مجید حسینی در کنار میلاد محمدی کاری کرد که خط دفاعی مان این بار درخشش فوق العاده ای داشت.

این ایران بلیت برگشت آمریکایی‌ها را صادر می‌کند/ فقط کی‌روش می توانست تیم از هم پاشیده را اینطور جمع کند

بازیکن اسبق کشورمان افزود: اما اقدام خوب دیگر کی روش در این بازی، اضافه کردن بازیکنان تهاجمی مثل علی قلی زاده و سردار آزمون به ترکیب اصلی تیم ملی بود. عملکرد ضعیف جهانبخش در بازی اول باعث شد کی روش علی قلی زاده که توان دریبلینگ و اعتماد به نفس خوبی داشت را جایگزین او کند. از طرفی حضور رامین رضاییان در دفاع راست هم مشخص کرد این بازیکن فوتبالیست این قبیل بازی هاست. یک مدافع جنگنده، رونده و محرک که باعث تحریک بازیکن مقابلش شد. همان بازیکنی که در واپسین دقایق بازی با یک ضربه چیپ مشخص کرد کاملاً به درد چنین مسابقاتی می خورد.

ورمزیار درباره رامین رضاییان گفت: این مدافع از آن دسته بازیکنانی است که اگر از طرف سرمربی تیم درست کنترل شود، می تواند درخشش فوق العاده ای داشته باشد. اما ممکن است با یک مربی دیگر این کارایی و بازدهی را نداشته باشد. کی روش به درستی از رضاییان بازی می گیرد و به درستی او را از نظر روحی روانه میدان می کند. زدن ضربه چیپ در آن دقیقه کار هر بازیکنی نیست. آن هم در جام جهانی.

این ایران بلیت برگشت آمریکایی‌ها را صادر می‌کند/ فقط کی‌روش می توانست تیم از هم پاشیده را اینطور جمع کند

کاپیتان اسبق استقلال درباره درخشش دروازه بان ملی پوش آبی ها در دیدار با ولز توضیح داد: درباره حسینی گفته بودم که او در بازی با انگلیس روی هیچ یک از گلها تقصیری نداشت اما چون این بازیکن دیگر ترسش از حضور در جام جهانی و گل خوردن ریخته بود کی روش به درستی او را به میدان فرستاد. حسینی برای اثبات خودش در همان دقایق ابتدایی یک توپ خطرناک را درون محوطه دفع کرد و در ادامه چند پرواز دیدنی برای مهار توپ های روی شش قدم داشت. او در دقیقه ۸۳ هم با توپی که از زیر طاق بیرون کشید ایران را در جام جهانی نگه داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره حضور و گل چشمی هم گفت: روزبه چشمی بازیکنی بود که بعد از حضور در دفتر ریاست جمهوری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ایستادن در خط دفاعی در بازی با انگلیس هم باعث شد اشتباهاتی مرتکب شود که به شدت مورد انتقاد قرار گیرد. چشمی هم در بازی با ولز شرایطی مشابه حسین حسینی داشت که وقتی به میدان آمد می خواست تلافی کند. شوت به موقع و مهار نشدنی چشمی زمینه ساز برد روحیه بخش تیم ملی شد.

این ایران بلیت برگشت آمریکایی‌ها را صادر می‌کند/ فقط کی‌روش می توانست تیم از هم پاشیده را اینطور جمع کند

وی در این باره که با تساوی امریکا مقابل انگلیس حالا شرایط برای ایران در بازی آخر به چه صورت است گفت: ما احتمال می‌دادیم که آمریکا به انگلیس ببازد اما با این یک امتیازی که جلوی انگلیس گرفت حالا کار برای ما سخت تر از قبل شد. من تیم آمریکا را یک تیم قلدر، محکم و به مراتب بهتر از ولز می دانم. برای همین پیش‌بینی می‌کنم کار سختی مقابل آمریکا داریم. اما این بچه ها با ارائه همین فوتبال در دیدار آخر می توانند بلیت برگشت کاروان آمریکا را صادر کنند که امیدوارم این اتفاق بیفتد و بازهم مردم از موفقیت تیم ملی خوشحال شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 3
    چه عجب، بالاخره یه کار خوب از تاج دیدیم. دمش گرم.
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 14
      4 تا از امریکا میخورید این بمونه یادگاری
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      بی وطن 4 تایی یه کم بهمون تخفیف بده. نچایی یه دف؟
  • م. ک IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    12 0
    سلام.بنظرم ما باید فقط تمرکز کنیم روی بازی با آمریکا و به هیچ وجه نباید مغرور بشیم. باید فقط سعی کنیم بازی زیبا با ولز رو حتی بهتر و با غیرتتر انجام بدیم. تجربه نشون داده هرجا مغرور شدیم زود شکست خوردیم. سرود ملی رو هم محکمتر بخونیم تا دعای ملت باغیرت ایران و نظر خدا کمکمون باشه. زنده باد ایران
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 1
    تیم آمریکا در دوبازی قبلی خود فقط یک گل زده در حالیکه ایران به دو تیم انگلیس و ولز در کمال بدشانسی 4 گل به ثمر رسانده. تیم امریکا دفاع نسبتا خشنی دارد و مهدی طارمی امکان پنالتی گفتن از این تیم را دارد. در ضمن ما فقط و فقط بایستی در مقابل آمریکا پیروز شویم و مساوی با امریکا اصلا به درد نمیخورد و در حکم حذف از جام جهانی است.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 2
    گمان نکنم فلانی
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 1
    به کوری چشم مزدک میرزائی امریکاروهم میبریم وخوشحالی میکنیم ولی خداکنه به بهونه خوشحالی جنس هاروچند برابرنکنن
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    6 1
    حداقل باید4تا گل بهشون بزنیم
  • رسمی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 1
    امیدوارم بشه ولی آمریکا هم قوی هست.انجلیس رو به حوله برد
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    6 0
    جانم ایران و جانم کی روش
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    کی روش اومد و رامین رضاییان و روزبه چشمی رو دعوت کرد در حالیکه اسکوچیچ اسکول اعتقادی به اونا نداشت. خداییش کی روش ما را به مرحله ی بعد می بره. ما ایرانیم و همیشه قهرمان به امید کوری چشم آلبانی نشینان و دشمنان ایران
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    هر زمان که تیم آمریکا ب خشم آمد، ب پیروزی نزدیک شده ایم. باید هر طور شده مقاومت بیشتری نشان دهیم. بعد از عبور از این مرحله یاس در آنها نفوذ خواهد کرد و زمان گل زدن می‌رسد.
  • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    ايران براحتي آمريكا را شكست خواهد داد حتي اگه مساوي هم كنيم با زهم ايران صعود خواهد كرد در هر صورت شانس ايران بسيار زياد است بدون شك ولز از انگليس خواهد باخت حتي مساوي هم بشه رفته خونه آمريكا هم همينطور ايران حتي با مساوي صعود خواهد كرد فقط با برد آمريكا صعود نخواهد كرد كه اين موضوع هم با غيرت و شجاعتي كه بازيكنان دارند و سابقه بازيكنان آمريكا صدرصد ايران صعود خواهد كرد حتي شايد به عنوان تيم اول گروه آمريكا نشون داده اصلأ گلزن نداره پس از الان زپرت شده
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    بچه ها ان شاالله آمریکا که رو زدیم یه جوری خوشحالی می کنیم که ...
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    انشاالله اگر بلیط صادر نکرد همه سرخ ها ناهار میهمان ورمزیار
  • دوچرخه IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    آمریکا قوی هست ...کار سختی داره ایران...از ولز قوی تره...
  • پرچم شیر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    دلت خوش نباشه... آمریکا تیم خوبیه
  • رضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ملت فراموشکار و نمک نشناسی هستیم. اسکوچیچ را فراموش کردند. تا طارمی و رامین رضاییان داریم نیازی به کی‌روش نیست. آمریکا شکست خواهد خورد و ما برنده خواهیم شد و به جهت. تیم برتر جام جهانی هم خواهیم رسید. آمریکا ضعیف ضعیف ضعیف است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس