کد خبر 1439874
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
چری

خبرگزاری‌های چین به تازگی عکس‌های جدیدی از شاسی بلند پرچمدار چری T۲۶ منتشر کرده‌اند. همانطور که قبلاً گفته شده بود شرکت چری در حال آماده سازی "جدیدترین پرچمدار" خود یعنی کراس اوور تیگو ۹ است.

به گزارش مشرق، انتظار می‌رفت که این محصول جدید در ۱۸ نوامبر در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شود، اما نمایشگاه به دلیل بهداشت عمومی و جلوگیری از انتشار کووید به تعویق افتاد و تاریخ جدید برگزاری هنوز مشخص نیست. شاید به همین دلیل، پرچمدار آینده چری در مقابل لنز دوربین‌ها شروع به ژست گرفتن کرده است که گاهی حتی به پیشنهاد خود سازنده، این کار را انجام می‌شود. در حال حاضر فضای داخلی خودرو با جزئیات تازه مورد توجه قرار گرفته و سؤالات زیادی در این خصوص وجود دارد.


در تصاویر قبلی بدنه چری تیگو ۹ همیشه با چسب استتار محکم پوشانده می‌شد. اما این ‌موضوع تا زمان ارائه رسمی نتوانست ادامه پیدا کند و در تصاویر جدید، چری تیگو ۹ کاملاً بدون استتار شکار شده است.

چری تیگو ۹ نسخه چینی رنج روور؟ +عکس

شایان ذکر است که نمای جلوی کراس‌اوور تغییرات خیلی عجیب و زیادی را تجربه نکرده است. کاملاً قابل انتظار بود که خودرو پرچمدار جدید با زبان طراحی به سبک چری تیگو ۷ پلاس جدید طراحی شود. چری تیگو ۹ از یک جلوپنجره مشابه دیگر محصول این خانواده با نوارهای عمودی و سپر جلوی تهاجمی بهره می‌برد. از تفاوت‌های اصلی در نمای جلو، فقط می‌توان به شکل و اندازه باریک‌تر چراغ‌های جلو اشاره کرد.

اما بر خلاف قسمت و نمای جلویی، قسمت جانبی پرچمدار چری غیرمنتظره‌ترین قسمت این خودرو است و اصلا شبیه مدل‌های فعلی چری نیست. از روی عکس، ممکن است فکر کنید که این بدنه یک چری تیگو ۹ نیست، بلکه، برای مثال، یک رنج روور ولار را مشاهده می‌کنید. دستگیره‌های مخفی درها، طراحی ستون‌ها و شیب باریک شدن شیشه‌ها رو به عقب خودرو، کراس اوور پرچمدار چری را بسیار شبیه محصولات رنج روور کرده است.

به نظر می‌رسد چری تصمیم گرفته است که رویکرد شرکت جیلی و ولوو را دنبال کند و از پیشرفت‌های یک شریک قدرتمند و معتبر در مدل‌های جدید خود استفاده کند. طبیعتاً در مورد برند چری، خودروهای لندروور به عنوان نمونه قابل استناد خواهند بود. شرکت چری در حال حاضر مالک ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری مشترک جگوار-لندروور در چین است و حتی معماری مدولار چری که کل خانواده محصولات تیگو بر اساس آن طراحی شده، با همکاری سازنده بریتانیایی توسعه یافته است.

چری تیگو ۹ نسخه چینی رنج روور؟ +عکس

این نظریه همچنین با این واقعیت تایید می‌شود که در آینده نزدیک شرکت چری یک کراس اوور جدید دیگر با شماره T۱EJ (احتمالا مدل Omoda ۸ آینده) معرفی خواهد کرد. همانطور که قبلاً مشخص بود، شکل بدنه محصول جدید خانواده اومودا در تصویرها یادآور مدل رنج روور ایووک است.

مشخصات فنی چری تیگو ۹
مشخص است که این کراس اوور بر روی پلت فرم جدید T۲X ساخته خواهد شد. ابعاد خودرو پرچمدار چری باید ۴۷۸۰ طول، ۱۹۲۰ عرض و ۱۷۰۰ ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی متر باشد. چری تیگو در دو نسخه ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

نسخه با ۵ نفره چری تیگو ۹ فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و به یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۵۴ اسب بخار مجهز می‌شود. یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به محور جلو برعهده دارد. و نسخه ۷ نفره چری تیگو ۹ به همان موتور احتراق داخلی اما با سیستم چهار چرخ متحرک مجهز خواهد شد. در آینده به احتمال زیاد مدل‌هایی با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تولید خود چری و همچنین مدل PHEV هیبریدی پلاگین به مدل‌های اولیه ملحق شوند.

چری تیگو ۹ نسخه چینی رنج روور؟ +عکس

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 1
    پنج سال دیگه به هیوندا میرسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس