سایه‌روشن جام جهانی| جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

روز چهارم جام جهانی با جذابیت بالایی دنبال شد؛ جایی که ژاپن دومین شگفتی جام را رقم زد و اسپانیا برای تمام مدعیان خط و نشان کشید.

به گزارش مشرق، روز چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتایجی جذاب دنبال شد. اسپانیا با ارائه نمایشی فوق‌العاده کاستاریکا را درهم کوبید، ژاپن دومین شگفتی جام را رقم زد و بلژیک به سختی از سد کانادای بی‌تجربه گذشت. کرواسی هم مقابل مراکش در دیداری خسته کننده به تساوی بدون گل رضایت داد.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی روز چهارم جام جهانی بپردازیم:

* مراکش - کرواسی؛ خسته‌کننده بود آقای مودریچ!

سومین بازی بدون گل جام جهانی بدون هیجان و جذابیت خاصی دنبال شد. کرواسی که عنوان نایب قهرمانی را به دوش می‌کشید در حد و اندازه‌های نامش ظاهر نشد و بیشتر سعی داشت تا مقابل نماینده آفریقا دفاع کند. از طرف دیگر شیرهای اطلس موقعیت‌های نصف و نیمه می‌ساختند ولی مهاجمی نبود که بتواند از آنها استفاده کند و گل را برای مراکش به ارمغان آورد.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

مصدومیت نصیر مزراوی از مراکش شاید مهمترین لحظه مسابقه بود. بازیکن بایرن مونیخ که نقش مهمی در حملات مراکش داشت با مصدومیت از ناحیه کمر بیرون رفت تا جام جهانی یک تلفات دیگر را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید:

دو اتفاقی که در جام‌جهانی همه را انگشت به دهان کرد

مودریچ در این مسابقه بهترین بازیکن زمین نام گرفت ولی باید تکانی شدید به کرواسی بدهد. این تیم که در مقابل مراکش حرفی برای گفتن نداشت،به زحمت می‌تواند در جمع تیم‌های پایانی قرار گیرد. البته شاگردان دالیچ در یورو ۲۰۲۰ نیز شروعی ضعیف داشتند ولی با قدرت مودریچ دوباره به رقابت بازگشتند و توانستند به جمع تیم‌های پایانی راه پیدا کنند.

* آلمان - ژاپن؛ غرور چیز بدی است!

دومین شگفتی جام باز هم توسط یک آسیایی رقم خورد. آلمان که با حاشیه‌های فراوان وارد بازی شد و به صورت نمادین در ابتدای بازی از فیفا انتقاد کرد، نمایشی مغرورانه داشت تا با سرعت سامورایی‌ها شدیداً مجازات شود.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

نکته مهم در تیم آلمان، ضعف شدید خط دفاعی بود که صدای هانسی فلیک را هم درآورد. سرمربی آلمان به شدت از «نیکلاس زوله» انتقاد کرد و مدعی شد که علت باخت به ژاپن به خاطر اشتباهات انفرادی بوده است.

کار آلمان برای صعود بسیار سخت است. تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۸ در قعرجدول قرار گرفت، باید در گام بعدی با اسپانیایی روبه‌رو شود که به شدت عملکردی دل‌پذیر از خود به نمایش گذاشت.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

نکته جالب دیگر این مسابقه، اقدام تحسین‌برانگیز تماشاگران ژاپن بود که به یک مدل همیشگی آنها بدل شده است. تماشاگران سامورایی‌های آبی پس از اینکه آلمان را تحقیر کردند، تمیز کردن ورزشگاه را مقدم به شادی دانستند و با داشتن کیسه‌های زباله مشغول به تمیز کردن ورزشگاه قطری‌ها شدند. این موضوع با واکنش مثبت همه رسانه‌ها روبه‌رو شد.

* اسپانیا - کاستاریکا؛ تیکی‌تاکا زنده شد!

تیم بی‌بخار این جام جهانی را بشناسید. کاستاریکایی که ۷ گل خورد و حتی یک شوت به دروازه اسپانیا نزد. شاگردان انریکه آنقدر در این مسابقه عالی کار کردند تا فیفا در چند پست متوالی به تمجید از آنها بپردازد.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

پسر بچه‌های اسپانیایی که سن و سال پایینی هم اتفاقاً دارند، درس خوب بازی کردن به مدعیان دادند و برای قهرمانی قدمی بزرگ برداشتند.

اسپانیا برای اولین بار در جام‌های جهانی توانست ۷ گل در یک بازی به ثمر رساند و یکی از پرگل‌ترین مسابقات تاریخ این رقابت را به نام خود ثبت کند.

از طرف دیگر گابی با ۱۸ سال، به جمع ۳ گلزن جوان تاریخ جام‌ جهانی پیوست.

* بلژیک - کانادا؛ گل‌نزن‌های جام مقابل تیمی که محتاج لوکاکو است!

کانادایی که پس از ۳۴ سال به جام جهانی بازگشته بود و دومین حضورش در این رقابت را تجربه می‌کرد، فوق‌العاده ظاهر شد. درست است که یک بر صفر مقابل مدعی قهرمانی در جام شکست خورد ولی تمام نگاه‌ها را به سمت خود متمرکز کرد.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

اگر آلفونسو دیویس در دقیقه ۹ پنالتی خود را گل کرده بود، الان بلژیک یکی دیگر از بازنده‌های بزرگ مرحله اول جام جهانی بود.

نکته مهم در این مسابقه، بی‌تجربگی و دستپاچگی شدید بازیکنان کانادا بود. تیمی که ۲۱ شوت به دروازه بلژیک زد که هیچکدام به گل بدل نشد. درست است کورتوا باز هم ناجی شیاطین سرخ نام گرفت و قهرمان مسابقه بود ولی نباید از خط حمله گل‌نزن کانادا حرفی نزد.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

از طرف دیگر بلژیک به شدت نیازمند بازگشت لوکاکو است. ستاره غول‌پیکر شیاطین سرخ به دلیل مصدومیت از روی سکوها نظاره‌گر بازی بود و به شدت مشخص بود که «میچی بتشوایی» نمی‌تواند این تیم را به مراحل پایانی برساند. هر چقدر دی‌بروینه برای او و دیگر بازیکنان خط جلوی بلژیک موقعیت ساخت ولی هیچکدام قدر فرصت‌ها را ندانستند تا این تیم با حداقل فاصله به برتری دست یابد و به سختی پیروز میدان نام گیرد.

جذاب‌ترین روز با شاهکار سامورایی‌ها؛ تحقیر آلمانِ پرحاشیه و زنده شدن «تیکی‌تاکا»

نقطه منفی بلژیک نیز خط تدافعی ۳ نفره آنهاست. بازیکنانی مثل آلدروایرلد و فرتونگن که سن و سال بالایی دارند، بسیار کُند و ضعیف عمل کردند تا نگرانی در اردوی شیاطین سرخ بیشتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 1
    وحشی تر از این ژاپنی ها در فرهنگ ندیدم و بهترین فرهنگ متعلق به ایران بزرگه
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 1
    چرا پانترک ها نیستند
  • سعید رضایی 2تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 1
    ژاپن های بی فرهنگ
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 1
    ژاپنی های وحشی سامورایی رو چه به فوتبال اون وحشی های خفاش خور باید برن گوسفند بچرونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس