کارلوس کی روش

پس از اتفاقات حاشیه‌ای در بازی اول تیم ملی مقابل انگلیس و شعارهای ناجوانمردانه دشمنان قسم خورده کشورمان، سرمربی تیم ملی دوباره همان کی‌روش چهارسال قبل شد.

به گزارش مشرق، از جمله اتفاقات قابل توجه در ارتباط با بازگشت کارلوس کی روش به میهن مان، تغییر مواضع و رفتارهای این مرد پرتغالی بود.

کارلوس کی روش که پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان ریاست جدید فدراسیون فوتبال جایگزین دراگان اسکوچیچ شد در ماه های اخیر سیاست آرامش و همراهی با فدراسیون فوتبال ایران و البته رسانه‌ها، منتقدان و هواداران تیم ملی را در پیش گرفت.

*کی روشِ تازه وارد برای همه غریبه بود!

در ماه های اخیر به وضوح شاهد بودیم به رغم حملات گسترده طرفداران اسکوچیچ و مخالفان قسم خورده کی روش و سئوالات حاشیه ای در حاشیه تمرینات تیم ملی، سرمربی پرتغالی کشورمان سیاست مدارا و سازش با مخالفانش را در پیش گرفت و با لبخند رو به دوربین ها حرف زد تا با کمترین تنش و در اوج آرامش تمرکز خود و شاگردانش را معطوف به حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کند. مردی که شباهتی به کی روش قبل نداشت و به نوعی برای همه غریبه بود.

کی‌روش لباس رزم پوشید/ گنبد آهنین کارلوس سپر بلای تیم ملی شد

*غافلگیری کی روش مثل اهالی فوتبال!

کارلوس کی روش که همچون دیگر اعضای فدراسیون فوتبال و البته طرفداران تیم ملی هرگز پیش بینی اغتشاشات اخیر در خیابان های کشورمان را نمی کرد با وجود همه فشارها از سوی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی برای حذف تیم ملی از جام جهانی سعی کرد یوزهای ایرانی را متوجه پوچ بودن تبلیغات سوء علیه تیم ملی کرده تیم را به جام جهانی قطر ببرد.

*کی روش به دشمنان تیم ملی درس صبوری داد

البته در طول همین مدت زمان کوتاه هم در نشست‌های خبری روزهای پیش از شروع جام تعدادی از دشمنان قسم خورده تیم ملی و کشورمان در قامت خبرنگاران خارجی(انگلیسی) در نشست های خبری با پرسش سوالات حاشیه ای قصد برهم ریختن تمرکز او و ملی را داشتند اما بازهم کارلوس کی روش با لبخند همیشگی خود تلاش کرد تا آن چهره مصمم و جدی خود را پنهان کند. چهره ای که در هشت سال قبلی حضور این سرمربی در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال خیلی‌ها به آن معترض بودند و کی روش را مردی مُستبد، خود بزرگ بین و سختگیر (با عوامل فوتبال ایران) لقب داده بودند. اما این سرمربی که قطعاً با وجود شرایط خاصی که سرمربی تیم ملی کشورمان شد(خیلی ها گفتند این بار ایران کی روش را به جام جهانی برد) سعی داشت در آرامش کارش را پیش ببرد.

کی‌روش لباس رزم پوشید/ گنبد آهنین کارلوس سپر بلای تیم ملی شد

*وقتی کی روش مماشات را کنار گذاشت

اما در نهایت طاقت او طاق شد. کی روش پس از مشاهده اتفاقات حاشیه‌ای در دیدار با انگلیس، دوباره لباس رزم پوشید و خودش را بین پسرانش و دشمنان آنها قرار داد. کی روش مبارزه با دشمنان تیم ملی را در اواخر نیمه دوم بازی مقابل انگلیس استارت زد. درست همان زمان که پشت به زمین ایستاد و رو به جمعیت از طرفداران واقعی تیم ملی درخواست می‌کرد پسرانش را تشویق کنند. او از همان لحظه مماشات با مخالفان و دشمنان تیم ملی را کنار گذاشت و یک تنه به دل دشمن زد تا سپر بلای پسرانش باشد. کاری که در آن تبحر دارد و بارها در طول دوران هشت ساله قبلی آن را نشان داده بود.

*مرد پرتغالی نور را روی خودش انداخت

به یاد داریم کی روش بارها در سالهایی که در ایران حضور داشت و حتی در اولین مصاحبه اش پس از بازگشت به تهران در فرودگاه امام به این موضوع را تاکید کرد که ایران را وطن دوم خودش می داند. به همین منظور حالا که شرایط برای تیم ملی عادی نیست، این مرد باتجربه پرتغالی سعی کرده در نشست های خبری و در مواجهه با خبرنگاران نوک تیز انتقادات "بی رحمانه" علیه تیم ملی را به سمت خودش ببرد یا اصطلاحا نور را روی خودش بیندازد تا پسرانش دیده نشوند تا آنها با آرامش و تمرکز آماده دیدار مقابل تیم ولز و در نهایت آمریکا شوند.

کی‌روش لباس رزم پوشید/ گنبد آهنین کارلوس سپر بلای تیم ملی شد

*زبان کارلوس مثل آتش‌بار عمل می کند

طبق نظر کارشناسان و به احتمال زیاد در صورت کسب ۴ امتیاز صعود می کنیم. کی روش که به خوبی به این موضوع واقف است در اولین اقدام، زبانش را همچون آتشبار به کار انداخت و گفت: "به دشمنان تیم ملی تبریک می‌گویم! کارتان را درست انجام دادید".

*گنبد آهنین کی روش بر سر تیم ملی باز شد

او همچنین در ارتباط با انتشار زودهنگام ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس خبر داد که جاسوس تیمش را پیدا می کند(که اخبار رسیده از دوحه از پیدا شدنش حکایت دارد). کی روش با انتقاد از دشمنان تیم ملی که بعد از گل های انگلیس شادی می کردند یا علیه پسرانش شعار می دادند، تاکید کرد "اگر نمی خواهند تیم ملی فوتبال ایران را تشویق کنند بهتر است به استادیوم نیایند و بازی را از خانه ببینند". او با اشاره به اینکه "فوتبال پلی استیشن نیست" بار دیگر با لحن همیشگی اش خطاب به مخالفان تیم ملی اعلام کرد که چتر حمایتی اش را بر سر یوزهای تیم ملی باز کرده و پسرانش را از هرگونه گزندی در امان نگه می دارد.

*فشارشکن کی روش بکار افتاد

کی روش که حالا از نتایج دیگر تیم‌های آسیایی در رقابت های این دوره از جام جهانی مطلع شده قطعاً می داند به طور عادی فشار زیادی روی شاگردانش برای بازی مقابل ولز خواهد بود. از این رو دیگر نمی خواهد فشارهای بیرونی، مزّه پرانی های رسانه های سعودی، فضای مجازی و دیگر تلویزیون های معاند علیه تیم ملی باعث تخریب روحیه پسرانش شود پس فشارشکنش را روشن کرده است.

کی‌روش لباس رزم پوشید/ گنبد آهنین کارلوس سپر بلای تیم ملی شد

*مشت کی روش هنوز در یاد خیلی ها هست

به یاد داریم ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ که روزی تاریخی برای فوتبال ایران بود. روزی که ملی پوشان پا به جهنم کره جنوبی گذاشتند و در دیداری حساس توانستند با تک گل رضا قوچان نژاد تیم میزبان را شکست بدهند و به عنوان تیم نخست گروه راهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شوند. در پایان آن دیدار، کارلوس کی روش با مشت هایی گره کرده به استقبال سرمربی کره جنوبی رفت. کسی که پیش از آغاز بازی جنگ روانی را علیه ایران شروع کرده بود و در مصاحبه های خود قصد ضعیف نشان دادن ایران را داشت و کی روش هم به شکلی تاریخی و به یاد ماندنی پاسخ او را داد. کسی که در ۴۸ ساعت مانده به شروع مسابقه به یادماندنی اولسان کره، حتی با چسباندن تصویر سرمربی کره در اتاق بازیکنانش هم متوسل شد تا روحیه تیمی اش را بالا ببرد. امروز همان سرمربی برای محافظت از پسرانش بار دیگر لباس رزم به تن کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    23 18
    خدا تاج و کیروش رو برای نویسنده این مقاله حفظ کنه که تا تونسته مجیزشون رو گفته . ای بدبخت
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    14 1
    کی روش مربی خوبیه من تعجبم چرا اون سیستم داغون رو مقابل انگلیس چیند
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      وقتی میگویند سیاسی نیستیم ولی انگلیس دشمن تا بن دندان سیاسی بازی میکنه ونابودمان میکنه!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      چی بگم
  • ح IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    8 7
    دوستان فقط یادتون باشه هرکی اومد گفت"نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" خوشحالی با پرچم بریتانیا رو بزن تو صورتش!!!! هرکی اومد گفت کوروش کبیر تریبون اینترنشنال به تجزیه طلبها و توییت های حمایتی از آنها رو بزن تو صورتش!! میدونی چرا؟ چون اینا همشون همفکر هستن
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    23 4
    زنده باد ایران جانم فدای ایران زنده باد کی روش و بازیکنان باغیرت و تلاشگر تیم ملی مرگ بر دشمنان این ملت و سرزمین!
  • شاهد 136 IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    20 5
    دردوبلاي كي روش بخوره تو سر هرچي وطن فروش و ضد انقلاب و برانداز و اغتشاشگر
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    6 3
    کی روش باید گوشی بازیکنان رو بگیره تا تمرکز بازیکنا بالا بره، بازیکنا به جای تمرکز بر فوتبال همش به فکر اینستا و مسائل سیاسی و حاشیه ای هستن ، واسه همین ضعیف ترین نتیجه ۵۰ سال اخیر رو گرفتن ، فیفا امروز آلمان رو به دلیل اینکه بازیکناش قبل از مسابقه فقط دستشون رو به نشانه اعتراض روی دهنشون گذاشتن جریمه کرد، آلمانیا میدونن دفعه بعد ممکنه جریمه سنگینتر یا حتی تعلیق بشن . اونوقت بازیکنای ما سرود ملی نمیخونن و عملا به خاطر خوش آمد یه عده اقلیت به اکثریت جامعه توهین میکنن و کسی کاری باهاشون نداره. اگر در ژاپن یا کره جنوبی یا چین کسی چنین بی احترامی به پرچم و سرود انجام بده یا اعدامش میکنن یا مجبورش میکنن خودش هاراگیری کنه ، به اخراج و تعلیق از تیم و این سوسول بازیا رضایت نمیدن.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 4
    آدم خوبیه. تاج یه انتخاب خوب انجام داد.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    8 4
    لعنت الله بروطنفروشان غربزده مزدور
  • محمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 1
    آیا با پولی که ازمن دزدیده شده در بانک و بورس که ارزش امروزی اون تقریبا ۱۵ میلیارد و دو دستی تحویل این مثلا در ظاهر فوتبالیست ها که کاملا مشخص با هزار و یک پارتی بازی در این تیم ملی هستند نه آیا واقعا انتظار برنده‌ شدن دارید فکر نکنم چون حکمت خدا این طوری نیست
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      5 2
      علم بازار مالی نداری نگو دزدیده شده تو یه بیسوادی
    • محمد IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      سواد مالی یا رانت اطلاعاتی آدرس بده حضوری ببینیمت تا ما هم از سواد شما استفاده کنیم
    • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      خوبه فقط بیسوادم خدا رحم کرد محارب نشدم
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      حکمت خدا چه ربطی به بی عقلی تو داره خرافاتی
  • گرامی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 5
    درود بر غیرت کی روش ننگ بروطن فروشان ایرانی
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 3
    اگر راست میگه بازیکنان کم‌فروش بازی قبل از جمله جهانبخش‌رو بلزی تده
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 6
    شما (مشرق)هر چی هم از این مربی تعریف کنی باید گفت ده سال تیم دستش بوده و هیچوقت نتونسته از گروهش تو جام جهانی صعود کنه سبک تاکتیک کی روش اتوبوسی هست و نگاهی به بازی ایران انگلیس بیندازید متوجه خواهید شد هیچ برنامه و ارنج درستی رو نتونسته بچینه دوره مربیان نظیر کی روش تمام شده باید از عربستان و ژاپن الگو گرفت که چکار میکنند که غول کشی میکنند تو جام جهانی کی روش نتیجه عده ی هستند که علاقه به رانت درفدراسیون دارند باید واقع بین بود و اشکالات رو دید
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 0
    انقدر همه طرف فوتبال را سیاسی کرده اند که دیگر شایسته سالاری و حرفه ای گری و تاکتیک و تکنیک فراموش شده. کیروش بدترین چیدمان و تاکتیک را پیاده کرد و ایران و عربستان و ژاپن نتایج کار مربیان و فدراسیون خود را دیدند. مافیا هم با ان وضعیت دراگان قهرمان را اخراج کرد.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    3 0
    چرت نگوفوتبال توپ بازیه گرنه ارزشهای والای انقلاب اسلامی است که جهان راازجنگ وقحطی وفسادنجات داده است
  • محسن IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    10 6
    کی روش کبیر ایرانی تر از خیلی‌هاست.زنده باد
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    6 4
    بر خلاف گل‌محمدی خیلی با شرفه
  • امیین IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 3
    دیشبم مایلی کهن باز دهن باز کرد
  • خورخه IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    7 4
    دمش گرم عجب گزارشی بود. خداییش یکی بتونه این تیم رو زنده کنه همین یارو کی روشه
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 5
    اصلا هم مربی نیست شومن ما با اسکوچیچ موفق تر بودیم
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 1
    خواهیم دید مشرق جان
  • FR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 4
    اقلا کروش با غیرت و فوتبالیستهای به اصطلاح ملی ….
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    از قدیم یه ضرب المثل هست میگه فحش هارو باد می بره کتک ها رو خر می خوره وقتی ماهی یک میلیارد و نیم خودش و چند ده میلیارد دور و بری هاش رو براتون می گفتیم کسی ناراحت نبود حالا که گند کاریش دراومده هوادارش شدید
  • ... IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 1
    ایران داره جایگاه شو در همه ورزشها از دست میده باید بیدار بشیم ژاپن فوتسال واز ما برد فوتبالو از ما برد مسئولین تو خواب خرگوشی هستن
    • RU ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 5
      از دست دادن جایگاه های ،شامل همه چیز می شه از جمله ورزش . تو همه جیز از همسایه مون عقب تریم. بقیه دنیا را که نگو و نپرس
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      هیچم عقب نیستیم تورممون فقطرشدش کمتره وگرنه درعلم بومی کشتی نانو لیزرماهواره بروصدها علم دیگه بارشد13برابری میانگین جهان داریم رشدمیکنیم
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      برای همین در حال داغون کردن خود هستید که پهپادهای روسی رو بندازین گردن ایران؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 1
    خاک تو سر خود فروخته اتون. به چی خودتو فروختی نویسنده نامحترم که اینجوری حامی کیروش بی ابرو شدی؟ طرف باعث شده 6تایی بشیم و در سطح منطقه و اسیا و دنیا بی ابرو بشیم اینجوری ازش حمایت میکنین بخدا بی شرفی و بی وطنی در اعلا درجه اش در ژن نویسنده این مطلب وجود داره. تف به شرف هر کی که کیروش رو اورد و ازش حمایت کرد و بعد این افتضاح تاریخی باز مث خر کور ازش حمایت میکنه
    • تیم ملی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      3 1
      بی وطن کسی هست که وقتی دو تا مسابقه ی دیگه داریم روحیه ی تیم ملی شو خراب میکنه به جای امید دادن و تشویق کردن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 0
    آن دلسوز شما نیست دلسوز یک و نیم میلیون دلاری است که در صورت صعود گیرش میاد و این هم آه اسکو چیچ هست
  • GB ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 1
    مخالفین تیم ملی‌ سه دسته هستند: ۱) مخالفین کیروش و در راسشون موتورگازی‌های پرت پرتی که سابقه شون در مربیگری مشخص هستش ۲) طرفداران ویچ‌ها که فکر میکنند کیروش نبایستی جای اسکوچیچ رو میگرفت و میومد در صورتیکه خود برانکو حاضر بود جای هموطنش رو بگیره ۳) کسانیکه دنباله رو یک عده مخالف حکومت هستند با نفهمی تمام اهداف پلید سعودی اینترنشنال را که میخواهند عرق ملی‌ را در ایرانیان از بین ببرند تا باعث تجزیه مملکت عزیز ما بشن. یک سری دیگه هم وجود دارند که عاشق تیم ملی‌ کشورشون هستند چه ببره، چه ببازه. روحیه بچه‌ها رو کشتند تا به عقده‌های درونی‌ خودشون برسند!!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 4
    فردا پاره میشه
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 2
    مشرق خجالت بکش، اینقدر حقیر نشدیم که این مرتیکه پول پرست را قهرمان نظام بدانیم و پشت او پنهان شویم. شما رسما شدید نفر دوازدهم تیم های مقابل ایران
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 1
    خدا حفظش کنه و عاقبت بخیر بشه ان شاء الله. مربی باشرف
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    تیم فوتبال، ژاپن، و عربستان،.، تیم دو کشور قهرمان جام جهانی ، یعنی آلمان و آرژانتین  را شکست دادند ، اما ساده لوحان و غرب گدایان  کشور  ایران باز هم همانند کودتای 28 مرداد 32.، از توطئه شبکه‌های لندنی فریب خورد، و با آشوبی و تفرقه ایی که به پا کردند  ،، تیم فوتبال ایران، به  بدترین شکل ممکن  از انگلیس باخت ،، رسانه‌های کثیف انگلیسی،. نتیجه خوبی از  ایجاد و حمایت اغتشاشات در ایران گرفتند،. آفرین روباه پیر، تو بر تمام، خران دنیا، سواری،،
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 1
    ولز رو راحت میبریم...! بماند به یادگار.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    4 1
    بهش افتخار می کمم. مسلمان نیست ولی آزاده هست
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 4
    صبر؟! صبرش هم از سیاستش هست. به جرات میگم اگر اینطور با نادیده گرفتن افکار عمومی دوستداران وطن، برای سرمربی گری نمیاوردنش، الان مردم به تیم روحیه میدادن تا اینطور خفیف نشن جلوی تیم انگلیس.
  • آدرین DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 4
    تیم ملی به هم ریخته و سه باخت . بهتر است این بازیکنان محلی زودتر به خانه برگردند . میلیارد میلیارد پول خرج اینا کردین انگار چوب خشک بودن تو زمین هیچ کاری نکردن.
  • مهدی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    2 4
    .بازم حمایت های بی جهت از کیروش.کیروش ۸ سال به تیم ملی یاد داد ترسو باشه ۹۰ دقیقه دفاع کنن و تلاشی برای گل زدن نکنن و به کم قانع باشیم و باخت ۱بر صفر رو افتخار بدونیم.همین شما به اسکوچیچ حمله میکردید که به درد تیم نمیخوره.کیروش رو اوردید تا در جام جهانی تحقیر نشیم.اما ۶تا خوردیم و با نهایت گستاخی بازم ازش حمایت میکنید.از عربستان و ژاپن یاد بگیرید که با تفکر برد به زمین میان نه با تفکر فقط خوب بازی کنیم اما ببازیم،یا کمتر گل بخوریم
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 1
    ما ملت ایران، منتظر پیروزی تیم ملی عزیزمان هستیم.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 1
    انگلیس با تکیه به عوامل داخلی خود چه فریب خورده چه تطمیع شده اهدافش را در ایران دنبال و محقق کرده و آخرین نمونه آن همین حاشیه سازی برای تیم ملی واقعا ۴۰۰ سال تجربه تفرقه افکنی این استعمار پیر کافی نیست !! خوب چی شد ایران باخت و انگلیس برد به همین سادگی گول خوردیم چرا بعضی از مردم خصوصا جوان‌هایی که مدعی روشنفکر بودن هم هستن در دام این روباه می افتن
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    دین ازسیاست جدانیست-ورزش و...هم مربوط به دین واعمال انسان هست-پس نمیتوانی دراین حکومت الهی واسلامی سیاسی وبی دین باشی ودرمقابل دشمنان داخلی وخارجی ودشمنان دین واعمال انسانی بی تفاوت باشی-
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    دین ازسیاست جدانیست-ورزش و...هم مربوط به دین واعمال انسان هست-پس نمیتوانی دراین حکومت الهی واسلامی سیاسی وبی دین باشی ودرمقابل دشمنان داخلی وخارجی ودشمنان دین واعمال انسانی بی تفاوت باشی
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این طارمی عالیتر میشه
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این تیم فوق العاده س و بهترم میشه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این تیم فوق العاده س خدایاااااااااااااا
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این تیم فوق العاده س و دوسش دارم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    این تیم فوق العاده س و براش جون میدیم
  • غلامحسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    کارلوس کی روش از دوده همان کوروش بزرگ است. درود بر تمام آزادگان عالم. سلام بر ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس