یورش نیروهای امنیتی اوکراین به کلیسای ۱۰۰۰ ساله در کی‌یف

نیروهای امنیتی اوکراین در تلاش برای آنچه «خنثی‌سازی فعالیت‌های مخرب نیروهای ویژه روسیه» توصیف شده، به یک صومعه مسیحیان ارتدوکس در کی‌یف یورش بردند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی اوکراین بدون ارائه جزئیات و صرفاً با ظن آنچه فعالیت مخرب روسیه در کی‌یف همچون مخفی شدن گروه‌های جاسوسی در صومعه‌ای در کی‌یف، به یک کلیسای هزار ساله یورش بردند.

این کلیسا که به «صومعه غارهای کی‌یف» شهرت دارد، هدف اصلی این یورش بود و در سال ۱۵۰۱ ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

با این حال، این تنها کلیسایی نیست که مورد حمله کی‌یف قرار گرفته است. نیروهای اوکراینی دیروز (سه‌شنبه) کلیسای کورتس و چندین کلیسای اوتودوکس اوکراینی را مورد تفتیش قرار دادند.

ولادیمیر لِگویدا، سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه با محکوم کردن این یورش، آن را «اقدامی با هدف ایجاد رعب و وحشت» توصیف کرد.

سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در پستی در تلگرام مدعی شد که این اقدامات به منظور مقابله با «فعالیت‌های براندازانه نیروهای ویژه روسیه در اوکراین» صورت می‌گیرد.

سرویس امنیتی اوکراین از ارائه هر گونه جزئیات خودداری و تنها به ادعای کشف مکان‌هایی «مشکوک برای پناه دادن به گروه‌های خرابکاری و جاسوسی، اتباع خارجی، انبار تسلیحات» بسنده کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    اولا کریمه بزرگتر از شهر خرسون نیست دوما روسها فقط هارت و پورت می کنند با 160هزار نیرو خودشون را مسخره کرده اند یا مردم جهان و یا روسیه را چرا روسها با تمام قوا وارد اوکراین نمی شوند و ارتش اوکراین را نابود نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس