دستگیری عوامل تحریک مردم علیه چند نفر از کسبه بازار در تربت جام

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام از دستگیری همه عوامل تحریک مردم علیه چند نفر از کسبه بازار در تربت جام خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن وزیری اظهار کرد: اقدام سریع و قاطع نهادهای انتظامی امنیتی در روز جمعه ۲۷ آبان در مقابل اقدام عده‌ای فریب خورده برای بر هم زدن نظم و امنیت شهرستان و تخریب اموال مردم، به شناسایی و دستگیری همه آنها منجر شد.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام افزود: با رصد فضای مجازی مطلع شدیم عده‌ای انگشت شمار با توهّم عدم نظارت، اقدام به تحریک مردم علیه چند نفر از کسبه بازار شدند و ادعا نمودند ایشان در دستگیری متهمین نقش داشتند.

وی اضافه کرد: هرچند اصل اخبار انها در این خصوص کذب و صرفاً برای تسویه حساب شخصی و رقابت فاسد تجاری بود، زیرا در همان دقایق اولیه با حضور سریع و میدانی مأمورین، همه متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

وزیری افزود: اگر فردی با نهادهای انتظامی امنیتی همکاری کند به وظیفه اجتماعی خود عمل نموده اما اگر اثبات شود از وقوع جرمی مطلع شود، اما ادله آن را مخفی کند این عدم همکاری مشمول ماده ۵۵۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات می‌شود و مجازات یک تا سه سال حبس تعزیری درپی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام بیان کرد: تأخیر مدعی العموم "دادستان" در این خصوص صرفاً برای شناسایی تمام افرادی بود که در فضای مجازی به تحریک مردم علیه کسبه شریف شهر اقدام نمودند.

وی یاد آورشد: در همین راستا اول آذر یک نفر متهم خانم شناسایی شد و برخورد قاطع با ایشان صورت پذیرفت که اطلاعات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

وزیری تاکید کرد: چنانچه اقدام خرابکارانه علیه این کسبه توسط فریب خوردگان محقق شود، قطعاً نقش ایشان در تحریک مردم بعنوان معاون جرم وفق ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ در نظر گرفته خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام با تشکر و قدردانی از بصیرت امت شهید پرور شهرستان تربت جام به مردم توصیه کرد: مردم انقلابی چنانچه اطلاعاتی در خصوص این مسائل دارند با تلفن ۱۱۳ وزارت اطلاعات و یا تلفن ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه و ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس