واکنش آمریکا به عملیات ایران علیه تروریستها در اقلیم شمال عراق و حمایت از تجزیه‌طلبان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به عملیات ایران علیه گروهک های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق واکنش نشان داد و از آنان حمایت کرد.

به گزارش مشرق، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد: در دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به مقرهای باقیمانده تروریست‌های تجزیه طلب ضد ایرانی در مناطقی از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق در شمال عراق، خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی عملیات ایران علیه گروههای تروریستی را مرگبار خواند و مدعی نقض تمامیت ارضی عراق از ۲۰ تا ۲۲ نوامبر شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای نقض مکرر تمامیت ارضی عراق، عملیات ایران علیه گروههای تروریستی را به شدت محکوم کرد و آن را "گستاخانه" خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از گروههای تروریستی و تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق از ایران خواست که از تهدید و خشونت بیشتر علیه آنان خودداری کند.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در ادامه انهدام مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق ، برخی از مقرهای باقی مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر ، ضربات و خسارت های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر تداوم عملیات نیروی زمینی علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در اقلیم شمال عراق تا رفع تهدید و خلع سلاح تروریست‌ها، از مردم این منطقه خواست که اطراف مقرها و مراکز استقرار تروریست‌ها را تخلیه کنند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز نیروی زمینی سپاه دومین عملیات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه گروهک های تروریستی تجزیه طلب اقلیم شمال عراق انجام داد؛ در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق هدف قرار گرفت که به گفته فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در این عملیات مقر جدید گروهک های تروریستی در شمال اقلیم عراق هم در مرز و هم در عمق ۸۰ کیلومتری خاک این کشور هدف قرار گرفت.

در دور اول عملیات گسترده موشکی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب مستقر در شمال عراق که اوایل مهرماه انجام شد، نیروی زمینی سپاه مواضع این گروهک ها را هدف قرار داد.

به گفته سردار اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، در اغتشاشات اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروه‌های ضدانقلاب، دموکرات و کومله در غرب کشور دستگیر شدند ضمن آنکه در دو ماه گذشته تروریست‌ها قاچاق سلاح از مرزهای غربی به داخل خاک کشورمان را تشدید کرده اند به طوری محموله هایی از سلاح های جنگی مثل کلاش، کلت و حتی نارنجک و وینچستر کشف شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیف IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    7 0
    جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: ترکیه با یک تهدید تروریستی در جنوب کشورش مواجه است و حق دارد از خود دفاع کند. پاره نمیشید از اینهمه تناقض؟؟؟!!!!
  • IQ ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    5 1
    ترکیه حمله کرده کردستان سوریه آمریکا بیانیه داده حق ترکیه است از امنیت خودش دفاع کنه چجور اون حق داره در حالی که اصلا کردهای سوریه هیچ اقدامی علیه سوریه نکردن در مقابل جبهه میگیره در برابر ایران شیطان بزرگ لقب خوبی بود که امام به اینها داد
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 1
    جان کربی از تجزیه طلبی حمایت می کند ما هم تجزیه طلبان را در هم می کوبیم. آیا فرزندان ایران اسلامی اصلا به واکنش آمریکا توجهی می کنند؟نه. نباید هم بکنند. چرا؟امریکا هزاران کیلومتر آن طرف تر بوده و اصلا تجزیه طلبان سربازان آموزش دیده و در حمایت آن ها هستند خب چرا باید برای ما مهم باشد که آمریکا چه موضعی می گیرد! خط قرمز ما به فرموده امام خامنه‌ای امنیت همه جانبه جامعه و مردم ماست بنابراین برای نحقق آن ، هر تهدید امنیتی را با قدرت سرکوب می کنیم. در حال حاضر تهدید از جانب اقلیم نوکز مآب کردستان عراق است پس آن ها را می کوبیم ممکن است در آینده تهدید از جانب دیگر باشد در آن وقت هم ما منتظر نظر امریکای جنایت کار نخواهیم بود باز سرکوبشان خواهیم کرد.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    3 0
    بارزانی ها چی فکر میکردن چی شد!! بدنبال کردستان بزرگ بودند اما اکنون اقلیم هم از اختیارشان بیرون خواهد رفت و به دامان عراق واحد خواهد پیوست انشاالله. یکبار برای همیشه مشکل کردستان را حل کنیم. به ولله کردهای ایران مظلوم واقع شدند و اسیر توطئه و سپر بلای کوموله و جنایات کوموله و بارزانی ها قرار گرفتند. کشتار مردم کردستانِ عزیز را در اوایل انقلاب به دست کوموله و پژاک را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد. بخصوص آتش زدن بیمارستان و سوزاندن نوزادان و مادران آنها. لعنت خدا بر کوموله و پژاک و مسببین این جنایتها.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    دوستان یقین بدانید هر کجا حمایت آمریکا باشد .افراد یا آمریکایی .اسراییلی هستند یا مزدورانشان اینشا ءالله بزودی سرنگونی این ظالمان را خواهیم دید شک نکنید
  • شیراز IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    دستگیر شدگان رو در میدان شهر حلق آویزان کنید تا درس عبرتی بشه برای تجزیه طلبان و وطن فروشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس