انگلیسی ها در جام جهانی علیه نژاد پرستی زانو می‌زنند

سرمربی انگلیس عنوان کرد بازیکنان تیم ملی انگلیس در رقابت های جام جهانی علیه نژادپرستی زانو می‌زنند.

به گزارش مشرق، گرت ساوتگیت در نشست خبری پیش از بازی با ایران در خصوص زانو زدن علیه نژادپرستی صحبت کرد و گفت: ما در خصوص زانو زدن پیش از بازی با هم بحث کردیم و به نظرم باید این کار را انجام دهیم. ما مدت‌هاست که این کار را انجام می‌دهیم. ما می‌دانیم که در لیگ برتر انگلیس باشگاه‌ها تصمیم دارند که این کار را در برخی مسابقات انجام دهند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این بزرگترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. ما باور داریم که این موضوع یک بیانیه بسیار بزرگ و قدرتمند در جهان علیه نژاد پرستی است.

تیم ملی انگلیس به دلیل موضوع «نژادپرستی» و پس از مرگ جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ مدت‌هاست در لیگ برتر و بازی‌های ملی پیش از آغاز بازی زانو می‌زند و از جامعه سیاه‌پوستان کشورش حمایت می‌کند.

در یورو ۲۰۲۰ و در بازی فینال، انگلیس به دلیل شکست در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا نتوانست قهرمان اروپا شود. هر ۳ پنالتی که در این مسابقه توسط بازیکنان انگلیس از دست رفت، از بازیکنان سیاه‌پوست بود که پس از این اتفاق شدیدا آنها مورد هجمه قرار گرفتند.

بوکایو ساکا مورد حمله اهانت‌های نژاد پرستی قرار گرفت. در مسابقات لیگ برتر نیز بازیکنانی چون رحیم استرلینگ و ویلفرد زاها بارها مورد اهانت نژاد پرستی قرار گرفتند که به همین اتحادیه فوتبال انگلیس و بازیکنان و تیم ملی این کشور سعی دارند با زانو زدن از حقوق آنها حمایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 0
    چرا اون قسمت از حرفهاش که درباره ایران بود را پخش نکردید
  • شاهد CA ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    داری ذهن مردم رو اماده میکنی؟!!!!!
  • مهدی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    برو خودتو خرحساب کن
  • سوسن IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    بعد از پایان بازی هواداران تیم انگلیس بیرون از ورزشگاه شروع کردند به کنک زدن هواداران تیم ایتالیا . انگلیسی ها قرنهاست که نژاد پرستی کرده اند و این ادا و اطوارها فقط فرار رو به جلو برای فریب افکار عمومی ست
  • زارا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    باشه خیلی تاثیر گذاره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس