خانمحمدی: تجربه کی‌روش نقطه قوت ایران در جام جهانی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه کی‌روش از کمترین موقعیت‌ها بهترین استفاد را خواهد کرد، گفت: تجربه مربی بزرگ می‌تواند به ایران در جام جهانی کمک بسزایی کند.

به گزارش مشرق، حسن خان‌محمدی اظهار کرد: بازی نخست کشورمان در جام جهانی برابر انگلیس از هر حیث سخت و حیاتی است. انگلیس تیمی شناخته شده و از مهره‌های نام آشنا بهره می‌برد که برای هر تیم روبرویی با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. برای آنکه در این بازی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید در نیمه نخست دروازه خود را بسته نگه داریم و در ضد حملات به دنبال گشودن دروازه انگلیس باشیم.

وی بیان کرد: به طور قطع در این بازی تیم ملی با تک مهاجم برابر انگلیسی‌ها صف آرایی خواهد کرد که اگر سردار آزمون در نوک خط حمله قرار گیرد، برای تغذیه این بازیکن از طارمی استفاده خواهد شد. مهدی طارمی می‌تواند هر لحظه در خط حمله زهردار باشد چرا که در خیلی از مواقع این بازیکن با آمادگی کامل خود توانسته کارهای بزرگی را برای تیم ملی انجام دهد.

هافبک اسبق پرسپولیس در خصوص دانش کی‌روش برابر تیم‌های مطرح نیز اشاره کرد و گفت: کارلوس کی‌روش با توجه به حضورش در جام جهانی به طور قطع فلسفه خاص خود را خواهد داشت. کی‌روش با چینش ساختار دفاعی، دوست دارد ابتدا گل نخورد و با توپ‌گیری در ضد حملات موقعیت‌های زیادی را بر روی دروازه حریف ایجاد کند. به همین لحاظ کی‌روش برابر با انگلیس بیشتر میل به ساختار دفاعی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

خانمحمدی تصریح کرد: فکر می‌کنم در این بازی مالکیت توپ ۶۵ تا ۷۰درصد در اختیار انگلیس باشد و ایران نیز نیم‌نگاهی به خلق ضد حملات داشته باشد. ایران در این بازی بیشتر به دنبال خلق تک موقعیت‌ها خواهد بود و با توجه به سبک بسته ایران در این بازی باید سه تا چهار موقعیت خوب برای ملی پوشان در نظر گرفت.

هافبک سابق پرسپولیس بیان کرد: یکی از برنامه‌های کی‌روش توجه به قلب خط دفاعی تیمش است. در این بازی زوج شجاع خلیل زاده و کنعانی‌زادگان ‌نیز محتمل‌ترین گزینه در این بخش خواهد بود چرا که این زوج با شناختی که نسبت به همدیگر دارند می‌توانند حملات انگلیسی‌ها را دفع کنند. در بال‌های چپ و راست خط دفاع، باید بازیکنان هوشیاری و توانمندی خود را بیشتر نشان دهند تا اسیر سانتر از جناحین نشوند.

وی بیان کرد: تیم ایران در مقابل انگلیس از ترکیب ۴، ۲، ۳، ۱ بازی می‌کند و هافبک‌ها به صورت بسته مقابل انگلیس بازی خواهند کرد. طبق پیش بینی‌ها به لحاظ حجم و حساسیت، بازی با تراکم بسیاری برگزار شده و در یک سوم دفاعی انجام خواهد شد.

تیم ایران در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های آمریکا، ولز و انگلیس هم‌گروه است. دیدار انگلیس و ایران فردا(دوشنبه) در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس