لندن: موشک‌هایی که در آسمان اروپا پرواز می‌کنند به دلیل جنگ روسیه است

وزیر خارجه انگلیس روز شنبه در سخنانی مدعی شد موشک‌هایی که در حریم هوایی اروپا پرواز می‌کنند به دلیل جنگی است که پوتین به راه انداخته است.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه گفت تمام موشک‌هایی که در حریم هوایی اروپا پرواز می‌کنند به دلیل جنگی است که پوتین به راه انداخته است.

وی که با شبکه سعودی العربیه صحبت می‌کرد، افزود: «موشک‌هایی که اوکراین شلیک می‌کند در پاسخ به حملات روسیه است».

کلورلی اضافه کرد: «شرکت‌ها و افرادی که به روسیه سلاح می‌فرستند را زیر نظر قرار خواهیم داد».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه سخنانش مدعی شد که روسیه از سوی غرب و ناتو مورد تهدید قرار ندارد و انگلیس نیز روسیه را تهدید نمی‌کند اما از اوکراین در دفاع از خود حمایت می‌کند.

در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) موشکی در روستایی در لهستان نزدیک مرز اوکراین سقوط کرد که دو قربانی برجای گذاشت. آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان چهارشنبه گفت که این موشک بخشی از سامانه دفاع هوایی اوکراین بوده است. وزرات خارجه آمریکا هم گفت که درباره صحت نتیجه‌گیری لهستان اطمینان کامل دارد. پیش از آن اوکراین تلاش داشت روسیه را مقصر جلوه دهد.

وزارت خارجه روسیه اظهارات کی‌یف در رابطه با این حادثه را فتنه‌انگیزی بزرگ خواند و اعلام کرد این موشک توسط سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین شلیک شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت که مقامات کی‌یف و ورشو با استفاده از حادثه برخورد موشک به شرق لهستان، سعی کردند به شروع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه دامن بزنند.

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی توییتری در واکنش به این حادثه هشدار داد: «حمله موشکی» مورد ادعای اوکراین در لهستان تنها یک چیز را ثابت می‌کند: جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    12 0
    تمام موشکهایی که در عراق، افغانستان، یمن و ... پرواز میکنند تقصیر غرب خصوصا انگلیس است. تمام انسانهایی که در دنیا خون‌شان به زمین ریخته به دلیل خونخواری غرب به سرکردگی انگلیس است. غرب خصوصا انگلیس حق زر زدن ندارد و بهتر است خفه شود.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      7 0
      احسنت
    • غلی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      شیر حلالت
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    راهی نیست بجز قوی شدن در مقابل دشمنان
  • ناصر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    انگلیس کشوری که دو قرن خون نصف مردم دنیا رو مکیده حالا دم از صلح و ثبات میزنه همون شیطانی که برای رونق صنایع نساجی منچستر انگشت دختران هندی رو می برید تا از بافت فرش و پارچه عاجز بشن. هموطن بیدار شو دشمن درکمین مبادا با لگدش بیداری شیم
  • نادر IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    هرچه جنگ و فتنه در دنیاست به خاطر سیاست ها ونقشه های انگلیس است انگلیس انقدر اوکراین را انتریک کرد که روسیه را مجبور به حمله کرد هر جا لاشخوری پرواز میکند به خاطر انگلیس است
  • محمدرضا IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چرا ارسال اسلحه به اوکراین مجاز است ولی ارسال اسلحه به روسیه غیر مجاز ؟چون هر چیز را آمریکا صلاح بداند آن درست است بنظر لیبرالیسم قادر به اداره جامعه نیست وباید جایش را به مکاتب دیگر از جمله اسلام ویا کمونیسم بدهد چین قادر است دومیلیارد انسان را کنترل کند آمریکا برای اداره ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت دنیار را به هم می‌زند دانشجوی دکترا
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      درود بر شما مرگ بر حامیان غربی کی یف آمریکا
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    درود بر شما
  • ش. AE ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    زمستون داره یواش یواش میاد آنوقت ببینیم موشکی اصلا خواهد پرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس