اولین نفری که وارد لانه جاسوسی شد این جوان خوش‌تیپ بود+تصاویر

شهید عباس ورامینی از جوانان خوش‌تیپ تهرانی بود که در عرصه‌های انقلاب فعالیت‌های زیادی داشت. او اولین نفری بود که وارد لانه جاسوسی شد. جوان رعنایی که بعدها رئیس ستاد حاج همت در جبهه شد.

به گزارش مشرق، ۳۹ سال از شهادت شهید عباس محمد ورامینی مسؤول ستاد ۱۱ قدر سپاه می‌گذرد، فرمانده‌ای تهرانی که به دلیل درخشش در میدان جهاد و رزم از او به عنوان رئیس ستاد حاج همت یاد می‌شود.

اولین کسی که وارد لانه جاسوسی شد، کی بود؟+ عکس
شهید عباس ورامینی، اولین نفر از سمت راست

شهید عباس ورامینی اولین نفری بود که وارد لانه جاسوسی شد

او در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را تسخیر کردند، اولین کسی بود که وارد لانه جاسوسی شد. شهید عباس ورامینی یک سال در لانه جاسوسی فعالیت داشت. او در آن روزها مسؤولیت آموزش نظامی دانشجویان پیرو خط امام را بر عهده داشت و برای آنان اسلحه تهیه می‌کرد.

اولین کسی که وارد لانه جاسوسی شد، کی بود؟+ عکس
لبخند او

در آن مدت با دختری مذهبی و متعهد آشنا شد و ازدواج کرد. خطبه عقدشان را امام (ره) در روز عید مبعث خواند و از همان موقع، زندگی بسیار ساده‌ای را با هم شروع کردند. البته پس از تحویل گروگان‌ها، عباس به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در مرکز آموزش سپاه منطقه ۱۰ به فعالیت پرداخت. او شبانه روز در سپاه کار می‌کرد و در دستگیری منافقین بسیار می‌کوشید، طوری که منافقین ترور او را در برنامه‌های خود قرار داده بودند.

اولین کسی که وارد لانه جاسوسی شد، کی بود؟+ عکس
از راست نشسته نفر دوم شهیدمحمدرضا دستواره، از چپ ایستاده نفر دوم شهید همت، نفر سوم شهید عباس کریمی قهرودی، نفر چهارم شهید عباس ورامینی

آخرین عملیات فرمانده تهرانی به روایت شهید همت

شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله درباره این فرمانده جسور لشکرش این چنین گفته است:‌ حاج عباس ورامینی، یکی از امیدهای آینده انقلاب و کشور ما بود. ایشان را من به خاطر تعاریفی که شنیده بودم، از سپاه تهران به لشکر آوردم. از روز اول که به ستاد لشکر ۲۷ آمد، به‌ زور او را رئیس ستاد گذاشتیم. مثل ماهی بود که مرتب می‌خواست از دست آدم لیز بخورد و توی دریای عملیات برود.... روز قبل از شروع مرحله چهارم عملیات، عجیب به من التماس می‌کرد و می‌گفت، حاجی؛ دلم گرفته است، می‌خواهم توی عملیات بروم، حتی گریه می‌کرد.خیلی عجیب بود. انگار خدا او را می‌طلبید و خیلی اصرار کرد. چند روز قبل هم ۲ تا ترکش به دستش خورده بود. خیلی عجیب و قسمتش بود، رفت و به شهادت رسید.

اولین کسی که وارد لانه جاسوسی شد، کی بود؟+ عکس
سخنرانی شهید همت در مراسم هفتم شهید عباس ورامینی

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

سردار شهید حاج عباس (محمد) ورامینی دانشجوی پیرو خط امام خمینی (ره)، رئیس ستاد سپاه ۱۱ قدر، رئیس ستاد لشکر ‎ ۲۷محمد رسول الله (ص ) در روز ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار در فتح قله کانی مانگا از ارتفاعات پنجوین در جبهه غرب کشور به شهادت رسید.

اولین کسی که وارد لانه جاسوسی شد، کی بود؟+ عکس
شهید عباس ورامینی، رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) ایستاده از سمت راست، نفر دوم

قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله روز ۵ بهمن ماه ۱۳۳۳ در تهران به دنیا آمد و پس از طی کردن دوران نوجوانی و تحصیلات وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. مزار مطهرش در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    76 25
    شادی ارواح طیبه همه شهدا از حضرت آدم تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      15 1
      درود
  • علی افصحی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    4 1
    آهای دلاوراپیشتازمبارزه باشیطان بزرگ ،دلاور میدان جهاد سیاسی انقلابی خط امامی و فرمانده عزیز جبه های حق علیه باطل یقین دارم می بینی ومعرفت داری به امثال "نامردخاکستری اصلاح طلبان آمریکایی" موسوی خوئینی ها که چگونه به لانه جاسوسی نفوذ کرد، و خود ودرو بری هایش امثال عباس عبری و... که چگونه از حماسه های شما، تا توانستندزراندوزی کردندوپس از تکمیل امپراطوری ثروت ، دلاور مردی های شمارا انکار واز جواسیس جنایتکارشیطان بزرگ حتی عذر خواهی ودلجویی کردندو دفاع مقدس را طبقخواسته آمریکا تحیف نموده وفتنه ها به پاکرده ومی کنند ودربرابر"آرمان عزیز"شما ، خطاامام وولی فقیه خباثت ها کرده اند ومی کنند.ای شهید عزیز ما ، ورامینی دلاور دعا کنید ونزد پرودگار شفاعت کنیدتاشر این اصلاحطلبان فاسد آمریکایی زودتر به خودکثیف شان برگردد. همیشه یاد ت را گرامی وراهت را ادامه خواهیم داد ای شهیدعزیز ورامینی.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    29 7
    روحشان شاد ولعنت بر دشمنان اهل بیت از اول تا اخر از جنی وانسی
  • قادر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    34 2
    اشکال نداره درعوضش پسر معصومه ابتکار الان همون امریکای جهانخوار زندگی میکنه!!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    6 16
    متاسفانه اینا هم چپ گرا بودن و وابسته به شوروی ، سیاست انقلاب ما نه غربی و نه شرقی بود بعدها نفوذی ها منحرف کردن
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      8 0
      چرا؟خودت داری میگی نه غربی نه شرقی.اینهاکه بخاطرحمایت ازشرق اینکارونکردن.چون اونجا لانه جاسوسی بود.پس اگربراین انسانهای مخلص خداثابت میشدسفارت شوروی هم مثل آمریکاست،همینکارومیکردن.بعضیهاشون که الان راهشون ازانقلاب جداشد،بعددچارانحراف شدند
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      10 2
      کمتر چرت بگو
    • رسولی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      11 1
      تو ا نبودی که میگی این ها چپ گرا بودند.تو امام خمینی ره را ندیدی که از روی جهل و نادانی حرف میزنی.با رشادات های همین جوانان و بدور از وبستگی به شرق و غرب یک وجب خاک کشور عزیزمان را به دشمنان ایران و اسلام ندادیم
  • ح ر IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    13 0
    روحشان شاد یادشان گرامی راهشان مستدام .
  • مرصاد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    13 0
    کجایند آن مردان بی ادعا ؛ که از ترسشان ، این کفتارهای یاغی ، به قعر جنگل پناه ببرند ؟!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 1
    اونا دانشجو بودن یه عده هم الان دانش.. و یند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس