ایران و تونس

بازیکن اسبق ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه گفت: اینکه خیلی از طرفداران فوتبال به صعود تیم ملی از گروهش امیدوارند انرژی مثبت و خوبی را روانه اردوی تیم ملی می کند.

به گزارش مشرق، مهدی پاشازاده، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۹۸ فرانسه در گفتگویی، پیرامون شرایط تیم ملی و شکست مقابل تونس و همچنین بازی اول مقابل انگلیس اظهاراتی را مطرح کرد.

* تیم ملی پشت درهای بسته مقابل تونس شکست خورد. چه صحبتی می توان در این باره انجام داد؟

هیچ اطلاعاتی از این بازی به بیرون درز پیدا نکرد که مشخص است هر دو تیم نمی خواستند دستشان برای رقبای همگروه شان رو شود، اما قطعاً هدف اصلی رسیدن به ترکیب نهایی و یا محک مهره هایی بوده که کی‌روش آنها را برای بازی اول مد نظر داشته است.

* با این تفاسیر صحبتی درباره این بازی می توان انجام داد؟

خیر! خیلی نمی توان راجع به این بازی صحبت کرد. البته برد و باخت هم در بازی‌های دوستانه زیاد اتفاق می افتد اما مهم این بوده که کی روش توانسته باشد به خواسته ها و تفکرات تاکتیکی اش در این بازی پی ببرد. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

امیدواری مردم به صعود تیم ملی عالی است/ به انگلیس نبازیم صعود می‌کنیم

* در برخی سایت های ورزشی و خبری نظرسنجی ها در رابطه با امیدواری به صعود و یا عدم صعود تیم ملی کشورمان از گروهش حاکی از آن است که اکثریت مخاطبان فوتبال به این تیم ملی و صعودش امیدوارند. نتایج این قبیل نظرسنجی ها چه پیامی می تواند برای تیم ملی فوتبال کشورمان داشته باشد؟

قطعاً ارسال این انرژی مثبت از ایران برای تیم ملی کشورمان عالی است. آن هم در شرایطی که بچه ها خودشان را مهیای حضور در مسابقات پیش رو در جام جهانی می کنند. گرچه ما بازی های سختی داریم به ویژه بازی اول که نتیجه آن خیلی مهم است.

* درباره اهمیت بازی اول روبروی انگلیس بیشتر توضیح می دهید؟

گرچه آنها روی تک تک نفرات ما شناخت دارند اما بازی ما مقابل انگلیس حداقل در یک نیمه شرایطی دارد که باعث می‌شود ما یک تیم نسبتاً ناشناخته برای آنها باشیم و در نیمه دوم هم ما دیگر می دانیم که انگلیس چه شرایطی دارد و اگر بتوانیم در این بازی شکست نخوریم فقط با یک استراتژی درست مقابل ولز، می توانیم امیدوار باشیم که در دو بازی آخر نتایج بهتری بگیریم و با تکیه به یک امتیاز بازی اول طرح و نقشه صعود از گروه را اجرا کنیم. البته این شامل انگلیس هم می شود.

*چطور؟

قطعا اگر انگلیس هم نتواند ما را شکست بدهد در دو بازی آخر با قدرت مضاعف مقابل آمریکا و ولز به میدان می‌رود که باعث می شود همگروه های ما شانس کمتری برای امتیازگیری داشته باشند. از طرفی ما هم به عنوان یک قدرت قابل اعتناتر برای ولز و آمریکا به شمار خواهیم رفت.

امیدواری مردم به صعود تیم ملی عالی است/ به انگلیس نبازیم صعود می‌کنیم

* به طور کلی با توجه به نفرات اعزام شده به این دوره از مسابقات شرایط تیم مان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جام جهانی هر چهار سال یکبار انجام می‌شود و قطعاً در شرایطی که شانس حضور در این رقابتها برای هر بازیکنی خیلی کم است، آن هم در کشوری ۸۵ میلیون نفری مانند ما که حتی برای ۹۵ درصد بازیکنان راه یافته به جام جهانی هم فقط یکبار این شانس بوجود می آید، این خودش باعث انگیزه بیشتر بچه های تیم ملی است. ولی امیدوارم با وجود شرایط این روزها همه ملی پوشان مان از نظر روحی در وضعیت خوبی باشند.

* ولی برخی کارشناسان معتقدند بازیکن تحت هر شرایط روحی که باشد وقتی وارد زمین مسابقه می خورد خودش همه توصیه ها و اتفاقات قبل مسابقه را فراموش می کند و می رود تا فوتبال بازی کند؟

بله این دقیقاً درست است. به همین دلیل امیدوارم این روحیه منجر به صعود تیم ایران بشود ولی باز هم تاکید می کنم که امیدوارم ما در بازی اول نبازیم. چون اگر نبازیم، شانس مان برای صعود خیلی زیاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    2 4
    یک پیش بینی : روز ۹ آذر تیم ملی با سه شکست حذف شده است
  • سلنم IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 2
    ایران سوم یا چارم میشه..با واقعیت روبرو شویم
  • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    جک میگی؟؟؟ ولز پس چیه ؟؟؟ امریکا چیه؟؟؟
  • سلام IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 2
    سوم یا چهارم میشیم... صعود آرزوست اما واقعیت نه
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    6 0
    با این گرونی ها و بدبختی ها و نا امیدی از اینده این کشور،، کی به فکر فوتباله .
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    واقعا تو این شرایط فوتبال براتون مهمه؟
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 2
      فقط برای نسل جدید داعش و ویرانی طلبان فوتبال مهم نیست
    • SE ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      نه اشوب و تیکه پاره کردن ماموران امنیت و آسایش مردم برامون مهمه!
  • SE ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر ایران بتونه به امید خدا جلوی انگلیس نتیجه قابل قبولی بگیره و دل ملت رو شاد کنه قیافه براندازا دیدن داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس