کد خبر 1436515
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
مزاحمِ تلفنی اورژانس دستگیر شد

مرد میانسالی که مدّتها بود برای اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کرد با حکم جلب دادگاه بازداشت شد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط‌عمومی اورژانس استان اصفهان، دکتر فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: امروز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، مرد حدودا ۵۰ ساله ای که در سه ماهه اول ابتدای امسال بیش از ۵۵ تماس مزاحمتِ تلفنی با ۱۱۵ اصفهان داشته است با حکم جلب دادگاه، دستگیر شد.

دکتر حیدری در رابطه با شیوه مزاحمت این فرد، تصریح کرد: این فرد ضمن اشغال کردن خطوط امدادی ۱۱۵، با دادن شرح حال کاذب و غلط به کارشناسان اتاق فرمان، آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را با شرح بیمار اورژانسی به درب منزل خود می کشاند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان افزود: در این مدت ۱۵ مرتبه نیروهای امدادی اورژانس پس از امدادخواهی کاذب وی برای امدادرسانی به بیمار به آدرس ذکر شده رفتند پس از تماس های مکرر با امدادخواه و اتلاف وقت اورژانس، فرد مزاحم درب را باز می کرده و بمحض ورود کارشناسان اورژانس برای کمک رسانی، درب را بر روی آنها بسته و از درب دیگر منزل متواری می شده.

وی به پیگیری های این پرونده اشاره کرد و گفت: با پیگیری های مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان، پس از استخراج گزارشات و مدارک و طرح شکایت در دادگاه، روز گذشته حکم جلب متهم صادر شد و امروز این فرد مزاحم بازداشت شد.

دکتر حیدری با بیان اینکه درمورد این پرونده، پیگیری های قضایی تا صدور حکم نهایی ادامه دارد افزود: طبق قانون مجازات مزاحمان تلفنی، علاوه بر قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن، مجرمان به مجازات تعزیری نیز محکوم می شوند.

وی به اهمیت شماره اضطراری اورژانس برای نجات بیماران و مصدومان تاکید کرد و اذعان داشت: این گونه تماس ها علاوه بر ایجاد اخلال در امر امدادرسانی اورژانس ضمن سلب فرصت حیات از یک بیمار یا مصدوم اورژانسی، باعث ایجادمشکلات شنوایی و خستگی ذهنی برای کارشناسان اتاق فرمان اورژانس، اتلاف وقت و انرژی کارشناسان عملیاتی و افزایش زمان امدادرسانی می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 3
    بابا این بدبخت قاطی کرده یا از تنهایی زنگ میزدیرمشاوره درد،دل میکردن آروم میشدی خدا وکیلی اگر بی آزاره و بی مقصود لطفاربعد،از تعهد و تڌکر آزادش،کنید.
  • ... IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 1
    اینو زندان نبرید تو کوچه ببندید یه تیر برق مردم تف کنن صورتش مردیکه خر 50سالشه ادم نشده دیگه امیدی بهش نیس
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    این مرتیکه مریض واقعی بوده
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 0
    50 ساله با مغز الاغ 20 روزه مثل کاربران شبکه اینترنشنال
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    عجب آدم مریضی. مزاحمین هرکس یا هر ارگان امدادی اعم آتش نشانی و اورژانس وغیره حتما مانند چوپان دروغگو روزی گرفتار خواهند شد ولی دیر شده و پشیمانی سودی برای آنها ندارد
  • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    مشکل اینجاست که شما فقط بیماران جسمی رو به صورت اورژانسی میبرید بیمارستان ، ایشونم مشکل روحی داره و حتما باید با همون امبولانس میبردینشون بیمارستان اعصاب و روان بستری می شدند . به دادگاه هم نیازی نبود
  • وطن پرست DE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اونو سریع می کنید تو گونی ولی اینهایی که اتیش می زنن به تن مردم می شن معترض.
  • هاشمی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    فردا آزاده
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    قانون داریم یا نه باید از بلژیک واطریش وفرانسه گدایی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس