افزایش 11 درصدی قیمت گاز در اروپا با پیش‌بینی سرد شدن هوا

با پیش‌بینی سرد شدن هوا در اروپا در پایان هفته، قیمت گاز در این قاره ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بر اساس آمارهای بورس بین قاره‌ای لندن، قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا به بالای ۱۳۵۰ دلار در هر هزار متر مکعب رسید و افزایش ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

قیمت گاز در مرکز گاز هلند (TTF) در ابتدای معاملات با رقم ۱۲۹۴ دلار در هر هزار متر مکعب بود که در ادامه معاملات به ۱۳۴۴ دلار در هر هزار متر مکعب افزایش یافت.

کارشناسان می گویند، نگرانی در مورد سردی ناگهانی آب و هوا و مشکلات تامین گاز از سوی بزرگترین صادرکننده اروپا یعنی نروژ را دلیل افزایش هزینه های انرژی است.

افزایش ۱۱ درصدی قیمت گاز در اروپا با پیش‌بینی سرد شدن هوا

قیمت گاز طبیعی در تمام ماه اکتبر و روزهای نخست ماه نوامبر کاهش یافت زیرا گرم شدن هوا برای مدتی، فرا رسیدن فصل سرما را به تعویق انداخت و تا حدودی به اقتصادهای اروپا که با چالش مواجه بودند، کمک کرد.

پس از یک دوره طولانی آب وهوای ملایم غیرعادی، دمای هوا تا پایان هفته به پایین‌تر از حد متوسط می ‌رسد به طوری که انتظار می رود دمای هوای برلین به زیر صفر برسد. این بدان معناست که مردم استفاده از گرم کننده ها را شروع خواهند کرد و تقاضا برای گاز افزایش می یابد.

ماه هاست که اتحادیه اروپا با نگرانی تامین گاز در زمستان دست و پنجه نرم می کند و تلاش می کند، سوخت ذخیره کند. آمارهای زیرساخت گازی اروپا نشان می دهد که این ذخایر گازی این قاره به ۹۵.۵ درصد رسیده است.

با این حال، اقتصاددانان هشدار می دهند که از آنجا که عرضه در جهان کم است همچنان خطرات بالاست، آنها خاطرنشان کردند که با وجود کاهش اخیر قیمت ها، قیمت گاز اروپا حدود ۴ برابر بالاتر از حد معمول در این فصل از سال است.

به گفته تحلیلگران، سال آینده شرایط به مراتب سخت تر خواهد بود زیرا پر کردن مجدد مخازن بدون گاز روسیه احتمالا چالش برانگیز خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ایشالله به 1100درصدبرسه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس