قیمت اسپرسوساز دلونگی بر اساس نوع آن متفاوت است. شما می توانید اسپرسوساز سوپر اتوماتیک؛ کاملا اتوماتیک؛ نیمه اتوماتیک و دستی را خریداری کنید. هر کدام از این دستگاه ها منجر به دستیابی به یک طعم و مزه از اسپرسو می شوند. در این مطلب قصد داریم به توضیح تفاوت های بین سه نوع اصلی اسپرسوساز غیر دستی بپردازیم تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

قیمت اسپرسوساز دلونگی

اسپرسوساز از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

برای افرادی که به نوشیدن اسپرسو عادت دارند و مدام به کافی شاپ می روند خرید اسپرساز خانگی ممکن است گزینه مناسبی باشد. برای اینکه انتخابی ایده آل داشته باشید شما باید با قطعات اسپرسوساز و نحوه کار آن آشنایی داشته باشد.

بویلر

هنگامی که آب توسط پمپ به سمت جلو هدایت می شود، نوبت به افزایش دما می رسد. مانند مخزن آب و فشار، در اینجا ثبات از اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که حدس زده اید، بویلر دستگاه اسپرسوساز وظیفه گرم کردن آب در سیستم را به عهده دارد. دستگاه های حرفه ای معمولا دارای سیستم دوبل هستند. مخزن های دوگانه مشکل نیاز به دماهای متفاوت را حل می کنند. آب برای دم کردن باید به دمای 93 درجه سانتیگراد برسد و برای بخار دادن شیر دما باید به 100 درجه سانیتگراد برسد.

دمای اب تاثیر مستقیمی بر سرعت استخراج دارد، بنابراین ناهماهنگی می تواند طعم اسپرسو را از بین ببرد.

نازل بخار

اکثر دستگاه های اسپرسوساز دارای یک نازل بخار هستند. این نازل فلزی و نازک بوده و به کناره دستگاه اسپرسوساز متصل شده است. نازل های بخار با آزاد کردن بخار به طور مستقیم شیر را بخارمی دهند. بخار تحت فشار شیر را گرم کرده و به آن بافت اضافه می کند و امکان درست کردن کاپوچینو و لاته را فراهم می کند..

نحوه کار دستگاه اسپرسوساز چگونه است؟

یک دستگاه اسپرسوساز، خواه دستی؛ اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک از فشار استفاده می کند تا آب داغ را از داخل یک پاکت فشرده قهوه آسیاب شده عبور دهد. این پاکت در چیزی به نام پرتافیلتر قرار دارد که به آب اجزاه می دهد پس از عبور از تفاله های قهوه از آن عبور کند. این فرایند بسته به اندازه آسیاب قهوه و ذائقه شخصی شما حدود 25 تا 30 ثانیه طول می کشد و نتیجه یک شات اسپرسو خامه ای خوشمزه و دارای کافئین بالا است.

در اصل دستگاه های اسپرسوساز همگی دستی بودند و از باریستا می خواستند که از اهرمی برای ایجاد فشار لازم برای اعمل آب پرفشار درون پاکت قهوه استفاده کند. خوشبختانه فناوری مدرن با دستگاه هایی که فشار را برای شما ایجاد می کنند، تجربه آرامش بخش تری را برای دم کردن فراهم می کند. حالا که متوجه اصول اولیه شدید می توانیم به توضیح تفاوت بین دستگاه های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و سوپر اتوماتیک بپردازیم که همه آنها فشار بالایی را برای تهیه اسپرسو ایجاد می کنند و زندگی شما را کمی ساده تر می کنند.

قیمت اسپرسوساز دلونگی نیمه اتوماتیک

همانطور که ممکن است از نام آن متوجه شده باشید؛ دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک به کمی کار از طرف شما نیاز دارند، اما فقط کمی! شما باید کمی کشیدن را تجربه کنید، قهوه را آسیاب کنید، پورتافیلتر را بارگذاری کنید، ضربه بزنید و دکمه استارت را فشار دهید. اما بعد از این مرحله، این نوع دستگاه اسپرسوساز تا زمانی که آن را خاموش نکنید کار می کند. ممکن است تفاوت ساده ای برسد اما اینکه بتوانید روی 25 ثانیه به جای 30 یا 35 ثانیه توقف کنید، می تواند تفاوت زیادی در طعم اسپرسوی شما ایجاد کند.

مزایا

  • کنترل کامل بر متغییرهای دم کردن
  • توانایی رشد و اصلاح مهارت ها

معایب

  • کاربر پسند تر از دستگاه های دستی است اما یک منحنی یادگیری وجود دارد.

قیمت اسپرسوساز دلونگی

قیمت اسپرسوساز دلونگی اتوماتیک

دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک کار بیشتری را برای شما انجام می دهند، از این رو اصطلاح اتوماتیک یا خودکار به آن داده می شود. گرچه هنوز باید دانه های قهوه را آسیاب کنید، پورتافیلتر را بارگیزی کنید، پاکت قهوه را بچسبانید و دکمه استارت را فشار دهید، بقیه کارها را دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک شما انجام می دهد. هنگام که دستگاه کار خود را شروع می کنید، فشاری ایجاد می شود، آب داغ از طریق پورتافیلتر وارد می شود و بعد از حدود 30 ثانیه خاموش می شود.

مزایا

  • کنترل بر اکثر متغییر ها
  • به طور مداوم زمان بندی شده است.
  • به تلاش کمتری در مقایسه با گزینه های نیمه اتوماتیک نیاز دارد.

معایب

  • هیچ کنترلی روی زمان شات ندارید.

قیمت اسپرسوساز دلونگی سوپر اتوماتیک

اسپرسوساز سوپر اتوماتیک نوع دیگری از دستگاه های اسپرسوساز هستند که کاملا به تنهایی کار می کنند. در حالی که باید هر از گاهی دانه قهوه و آب اضافه کنید کار دیگری لازم نیست انجام دهید. دستگاه های اسپرسوساز سوپر اتوماتیک دانه های قهوه را آسیاب می کنند، پورتافیلتر را بارگیری می کنند، و شات را برای شما می کشند و به کار خود خاتمه می دهند. برخی از آنها حتی اگر نوشیدنی های ترکیبی قهوه مانند لاته و کاپوچینو را انتخاب کنید شیر را برای شما بخار می دهند و کف شیر درست می کنند.

در حالی که می توانید با داشتن دستگاهی که تمام کارها را انجام می دهد راحتی و ثبات را بدست آورید، توانایی کنترل هر چیزی در مورد نحوه درست کردن اسپرسو را از دست می دهید. برخی ممکن است توانایی تغییر زمان یا تغییر میزان اسیاب کردن را داشته باشند اما اغلب برای ایجاد تفاوت فاحش کافی نیست. اگر شات هایی را که یک دستگاه سوپر اتوماتیک برای شما می کشد یا شیری که برای شما بخار می دهد را دوست ندارید. احتمالا به دستگاه هایی که نیاز به دخالت شما دارند (مانند اسپرسوسازهای دستی) نیاز خواهید داشت.

مزایا

  • راحت و ساده
  • سازگاری بالا

معایب

  • کنترلی روی هیچ کدام از پارامترها ندارید.
  • معمولا نیاز به تمیز کردن حرفه ای دارند.

اسپرسوساز اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا سوپر اتوماتیک؟ کدام یک برای شما مناسب است؟

اسپرسوسازهای اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و سوپر اتوماتیک بسیار شبیه به هم هستند، بنابراین برای اکثر اسپرسو خورها، انتخاب به سلیقه شخصی شان بر می گردد.

قیمت اسپرسوساز دلونگی

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

یک دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک بیشترین ورودی را نسبت به اسپرسو به شما می دهد. داشتن گزینه ای برای پایان دادن به شات خود یا طولانی کردن آن بیش از 25 ثانیه استاندارد، کنترل شگفت انگیزی را ارائه می دهد. برای کسانی که علاقه مند به کامل کردن اسپرسوی خود هستند و می توانند با زمان های مختلف فرایند دم کردن را امتحان کنند - به خصوص اگر دوست دارید اندازه های آسیاب و قهوه های مختلف را تست کنید - یک اسپرسوساز نیمه اتوماتیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

قیمت اسپرسوساز دلونگی چنده؟

قیمت اسپرسوساز دلونگی بسته به مدلی که انتخاب می کنید متفاوت است. عوامل زیادی هستند که در قیمت اسپرسوساز دلونگی تاثیرگذار هستند. به طور مثال دستگاه های اسپرسوسازی که با استفاده از پلاستیک ساخته شده اند معمولا ارزانتر از گزینه های فلزی هستند. همچنین امکانات و ویژگی هایی که هر دستگاه ارائه می دهد می تواند متفاوت باشد. شما می توانید برای استعلام قیمت اسپرسوساز دلونگی که نیازهای شما را به خوبی برآورده می کند با کارشناسان فروش فروشگاه کالابازرگان در ارتباط باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس