چه کسانی به شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه شدند؟

اعضای جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت بر اساس آیین‌نامه اصلاحی چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت وزیران و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت تعیین شدند.

به گزارش مشرق، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، آیین‌نامه جدید «چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت وزیران و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت» را ابلاغ کرد.

در این آیین‌نامه ۱۰ ماده‌ای تأکید شده که «شورای اطلاع‌رسانی دولت به‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت و اعلام هماهنگ مواضع رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به مردم تشکیل شده و فعالیت می‌کند».

بر اساس ماده ۲ آیین‌نامه، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور که در حال حاضر به دو معاونت تبدیل شده، از ترکیب شورای اطلاع‌رسانی دولت حذف شده و دبیر هیأت دولت، سخنگو و سخنگویان تخصصی دولت همچون سخنگوی اقتصادی و همچنین وزرای اقتصاد و ارتباطات به اعضای شورا افزوده شدند و تعداد صاحب‌نظران در حوزه ارتباطات و رسانه نیز از دو نفر به پنج نفر افزایش یافته است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از دیگر اعضای جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت هستند.

بر اساس آیین‌نامه جدید وظایف سخنگوی هیأت وزیران و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزرای ارشاد، اطلاعات، امور خارجه و کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صداوسیما و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز همچون گذشته در ترکیب این شورا حضور دارند.

در تبصره یک ماده ۲ آیین‌نامه تصریح شده است رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت می‌تواند به تشخیص رئیس‌جمهور از بین اعضای شورا منصوب شده یا فردی خارج از این مجموعه باشد و حق حضور در جلسات هیأت دولت را خواهد داشت؛ دبیر شورا نیز طبق تبصره ماده ۹ توسط رئیس شورا از بین اعضا یا خارج از مجموعه انتخاب می‌شود که مسئولیت اداره دبیرخانه را بر عهده دارد.

بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه، سخنگوی دولت با پیشنهاد رئیس‌جمهور و تصویب هیأت وزیران انتخاب می‌شود و می‌تواند در همه جلسات هیأت دولت و سایر شوراها و ستادهایی که به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول وی برگزار می‌شود، حضور یابد.

ماده ۵ این آیین‌نامه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده به‌منظور برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اطلاع‌رسانی موثر خود، کارگروه ویژه اطلاع‌رسانی را با حضور بالاترین مقام مسئول هر دستگاه تشکیل دهند و بر اساس ماده ۷، همه استان‌ها باید زیر نظر استاندار دارای شورای اطلاع رسانی باشند.

تبصره یک این ماده تأکید دارد مسئولان روابط عمومی و ارتباطات و اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها پس از اخذ تأییدیه صلاحیت‌های حرفه‌ای از دبیرخانه شورا منصوب می‌شوند و در تبصره ۴ آن تصریح شده «در مواردی که دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه قصد شکایت از رسانه‌ای را داشته باشند، باید گزارش آن را جهت اطلاع به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارائه دهند».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک تیرانداز DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    همون اضافه شدن معاونت زنان خودش بیانگره همه چیز بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس