مأموریت رئیسی به وزیر ارتباطات برای رفع موانع کسب‌وکارهای دیجیتال

رئیسی وزیر ارتباطات را مأمور کرد وضعیت کسب‌وکارها در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد و مشکلات و موانع احتمالی پیش‌روی این کسب‌وکارها را با سرعت و جدیت پیگیری و رفع کند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آمارهای افزایش تولید در بخش‌های مختلف، این افزایش را حاصل بهبود عملکرد در عرصه‌های متعدد اقتصادی دانست و گفت: رسانه‌ها با انعکاس و تبیین درست این موفقیت‌ها می‌توانند امید و اعتماد عمومی جامعه را ارتقا دهند.

در گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیأت دولت آمده بود «میزان تولید در شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی که ۵۰ درصد تولید کشور را شامل می‌شود، در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷/۰۷ درصد رشد ثبت شده است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره ایجاد هیأت مولدسازی اموال راکد و مازاد دستگاه‌ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: مولدسازی اموال مازاد و راکد دستگاه‌ها می‌تواند با رفع محدودیت‌های تأمین مالی، تحرکی جدی در اقتصاد کشور به وجود آورد و دولت با تشکیل این هیأت و نظارت دقیق بر عملکرد آن تلاش خواهد کرد مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها تسریع شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، وزیر ارتباطات را مأمور کرد وضعیت کسب و کارها در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد و مشکلات و موانع احتمالی پیش‌روی این نوع کسب و کارها را با سرعت و جدیت پیگیری و رفع کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال بر اهمیت استفاده از فرصت باقی‌مانده از سال ۱۴۰۱ برای ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور تأکید و تصریح کرد: اگر چه افزایش تعداد و تنوع واحدهای دانش‌بنیان در کشور مهم است، اما نباید اجازه داد ارتقای کیفی عملکرد مجموعه‌های دانش‌بنیان قربانی افزایش کمی این واحدها شود.

رئیسی با توجه به فرارسیدن فصل سرما در کشور و افزایش مصرف انرژی، وزارت نفت را مکلف کرد برای بهینه شدن مصرف انرژی راهکارهای مناسب را اتخاذ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    16 8
    رییس جمهور دستورها و ماموریت ها بدون هیچ دستاورد خاصی تا به اینجا
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 0
      اگه فقط بتونه نرخ تورم رو زیر ده درصد تثبیت کنه، غیرممکن‌ترین کار در ایران رو ممکن کرده!
  • حسن IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 7
    اعتماد دو باره به واتساب واینستا یعنی حماقت
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 6
    به عنوان فعال اقتصادی از طریق فضای مجازی صادقانه میگم هیچ رییس جمهوری همچون دکتر رییسی مشکلات اقتصادی را به خوبی کاهش نداده است
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    10 4
    صد رحمت به قبلی ها
  • وطن پرست DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    نخ های دولت ریسی، در دست تیم باهنر هست
  • حسام IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 2
    اقای رییسی هیچ خبری نیست به شما دروغ گفتن همه چی امن و امانه فقط معیشت چند میلیون نفر در فضای مجازی که امرار معاش میکردند به فنا رفته ! همین
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    هیات دولت عزیز چرا به خواست ضرغامی به کشتی ها، شناورها و قایقهای تفریحی و مسافری سوخت یارانه‌ای تخصیص دادید؟ اینگونه دلسوزیها بسیار فسادزاست.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 0
      این یارانه ها فعالان اقتصادی را به امتیاز و رانت عادت می دهد و آنها دیگر هرگز به سود عادلانه قانع نخواهند بود. وقتی هزینه ها با کمک رانت و یارانه، غیرواقعی باشد سود هم بسیار بیشتر از عادلانه و غیرواقعی خواهد بود و این سودهای بادآورده از سرمایه ملت پرداخت می شود. بعلاوه اینکه هر قدر سوخت یارانه ای بیشتر، قاچاق آن هم بیشتر.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    آقای رئیس جمهور اگر دو و نیم میلیون خانه خالی موجود عرضه بشه، نرخ مسکن پایین میاد. اونایی که مرفه ترن، به نقاط بالاتر شهر نقل مکان میکنن بنابراین مناطق پایین تر هم ارزونتر میشه و دیگه نیاز نیست تعداد زیادی مسکن یارانه ای ساخته بشه که میشه غوز بالای غوز تورم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس