کد خبر 1435594
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
خشونت با سلاح سرد در انگلیس ۲ قربانی گرفت

در پی درگیری با سلاح سرد در بدفوردشایر انگلیس، ۲ مرد کشته و یک نفر به شدت زخمی شد.

به گزارش مشرق از تارنمای دیلی میرور؛ ماموران پلیس انگلیس در پی دریافت خبری در باره برخورد خودرو با یک مرد، به محل حادثه شتافتند و با سه مرد رو به رو شدند که به اثر ضربات کارد به شدت زخمی شده بودند. ۲ تن از انها در صحنه جان خود را ازدست دادند و سومی با حال وخیم در بیمارستان بستری شده است. 

پلیس تحقیق در باره ۲ جنایت قتل را آغاز کرده است. هنوز هویت قربانیان مشخص نشده است.

وضعیت زندانها و زندانیان و نقض حقوق آنها در انگلیس همواره مورد انتقاد گروهها و سازمانهای حقوق بشری بوده است به طوری که جمعیت زندانیان در بریتانیا در ۳۰ سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است. واقعیات پیرامون وضعیت زندانها و زندانیان و نقض حقوق آنها در انگلیس همواره مورد انتقاد گروهها و سازمانهای حقوق بشری بوده است؛ براساس گزارش دو سالانه «بروم‌لی بریفینگ» در خصوص زندانهای انگلستان، جمعیت زندانیان در بریتانیا در ۳۰ سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ میزان ۱۸ هزار نفر دیگر افزایش یابد.

در این میان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اسکاتلند ۱۳۷ نفر و در انگلیس و ولز ۱۳۲ نفر زندانی هستند که این میزان بالاترین نرخ زندان در غرب اروپا محسوب می شود. در سال ۲۰۲۱ در انگلستان و ولز باوجود شرایط همه گیری کرونا، بیش از ۴۲ هزار نفر برای جرایم کوچک زندانی شدند که ۶۱ درصد از احکام صادره مربوط به جرائم غیرخشن بوده است.

تبعیض نژادی از جلوه‌های بی عدالتی در جهان و به طور اخص انگلیس است که در سال های اخیر بخصوص پس از همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) رو به افزایش بوده و ۷۱ درصد از جامعه اقلیت‌ها و مهاجران در انگلیس تبعیض را تجربه کرده اند.

براساس آخرین نظرسنجی ها در انگلیس، پس از همه پرسی برگزیت ۷۱ درصد از در جامعه اقلیت ها و مهاجران، تبعیض را تجربه کرده اند؛ این رقم تا پیش از همه پرسی ۵۸ درصد بوده است. در این بین، نهادهای حقوق بشری هم نگرانی عمیق خود را در خصوص شعارهای تفرقه آمیز، ضدمهاجرتی و بیگانه‌هراسی در هفته های پیش از برگزاری همه پرسی سیاسی، ابراز کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس