عربستان یک بمب‌افکن آمریکایی را اسکورت کرد+عکس

وزارت دفاع عربستان چند تصویر از اسکورت یک بمب‌افکن آمریکایی بر فراز حریم هوایی خود را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عربستان در وبسایت خود چند عکس منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعدادی از هواپیماهای اف-۱۵ اس ای و تایفون نیروی هوایی عربستان در حال اسکورت بمب افکن راهبردی بی-۵۲ آمریکایی در حین عبور از حریم هوایی این کشور هستند.

عربستان یک بمب‌افکن آمریکایی را اسکورت کرد+عکس
وزارتخانه یاد شده در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که «این اقدام در چارچوب همکاری مشترک دو کشور برای کمک به تلاش‌ها برای ارتقای امنیت و ثبات منطقه صورت گرفته است».

عربستان یک بمب‌افکن آمریکایی را اسکورت کرد+عکس

عربستان از دیروز شنبه نیز تمرینات هوایی مشترک خود با یونان موسوم به "چشم عقاب ۳" را آغاز کرده است.

برپایه تین گزارش، تمرین "چشم عقاب۳" بر اجرای پروازهای آموزشی در قالب یک عملیات هوایی متمرکز است و شامل عملیات ضد هوایی دفاعی و تهاجمی، عملیات حمله استراتژیک و عملیات پشتیبانی هوایی می‌شود.

پیشتر وزارت دفاع عربستان اعلام کرده بود که جنگنده های F-۱۵ نیروی هوایی این کشور به پایگاه هوایی "سودا" در جزیره "کرت" یونان وارد شدند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این باره گزارش داد: این جنگنده‌ها بخشی از اسکادران نیروی هوایی این کشور هستند که در تمرین های «عین الصقر ۳» (چشم عقاب ۳) شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 13
    خوبه البته اون جنگنده تایفون صد برابر برتر از اف 15 ها هست هم از نظر طراحی هم قدرت در صورت درگیری بین این نایفون و اون 2 تا اف 15 شک ندارم در عرض 1 دقیقه تایفون اون دوتا رو شکار می کنه دقیقا اون تایفون حکم مار کبرا رو داره و اون دوتا مثل موشن
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    21 3
    جالبه. همراهی با یه بمب افکن امریکایی براشون افتخاره. در حالی که ما 43 ساله از این مرحله عبور کردیم و تقابل با اینها برامون افتخاره.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    18 2
    بیشتر باعث تحقیر است تا نماد پز دادن . به فاصله بمب افکن و جنگنده ها نگاه کنید . جنگنده ها اجازه نزدیک شدن به بمب افکن را ندارند .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    20 1
    چنانچه ایران به جنگنده های سوخو 35 مجهز شود هواپیماهای کنونی کشورهای عربی منطقه غرب آسیا اعم از رافائل، تورنادو، تایفون، فالکن، ایگل و ..... در برابر آن به هیچ وجه یارای مقابله را ندارند به خصوص با مهارت و هوش و شجاعت خلبانان ایراتی!
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 2
    واصحه منظورش چی هست
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 14
    بالا غیرتن ، آرامکو رو بیخیال شید 😅 . همین پایگاههای در پیتی توی عراق رو هر از گاهی بزنید دورو برش ، کافیه ‌
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    6 1
    چنانچه ایران به جنگنده های سوخو 35 مجهز شود هواپیماهای کنونی کشورهای عربی منطقه غرب آسیا اعم از رافائل، تورنادو، تایفون، فالکن، ایگل و ..... در برابر آن به هیچ وجه یارای مقابله را ندارند به خصوص با مهارت و هوش و شجاعت خلبانان ایرانی!
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    12 0
    هیچ نیستین بجزشیاطین بدبخت وروبه نابودی رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس