کد خبر 1434897
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
بحرین در آستانه انتخابات فرمایشی

آل خلیفه در آستانه برگزاری انتخابات فرمایشی خود از همه نامزدها خواست که سکوت انتخاباتی را رعایت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج آنلاین، بحرین امروز جمعه و ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات پارلمانی و شهرداری وارد مرحله سکوت انتخاباتی شد. کمیته عالی نظارت بر سلامت انتخابات آل خلیفه در بخشنامه ای خواستار پایبندی همه نامزدها به توقف تبلیغات به همه شیوه ها از ساعت ۸ صبح روز جمعه شد.

این کمیته بر اهتمام خود برای تضمین شرایط دموکراتیک و سالم که به برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم و تقویت مشارکت مثبت و سازنده کمک کند، تاکید کرد!

کمیته مذکور از رای دهندگان خواست مشارکت موثری طی فردا برای انتخاب نمایندگان خود داشته باشند.

آخرین انتخابات پارلمانی در بحرین در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. انتخابات بحرین هر ۴ سال یکبار برگزار می شود. پارلمان بحرین در سال ۲۰۰۲ به موجب قانون اساسی تشکیل شد و از ۴۰ نماینده که از طریق انتخابات و به صورت مستقیم انتخاب می شوند، تشکیل شده است. انتخابات شهرداری نیز همزمان با انتخابات پارلمانی بحرین برگزار می شود.

در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، پس از یک هفته در روز شنبه ۱۹ نوامبر برگزار خواهد شد و انتخابات خارج از کشور نیز در سفارت ها، کنسولگری ها و هیئت های دیپلماتیک بحرین در خارج از کشور در روز سه شنبه ۸ نوامبر و در صورت برگزاری دور دوم در ۱۵ نوامبر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس