اوباما آمریکایی‌ها را به رای به دموکراتها تشویق کرد

اوباما رئیس جمهور پیشین دموکرات آمریکا در حالیکه نظرسنجی ها از شکست دموکراتها در انتخابات میاندوره ای کنگره حکایت دارد، در روز اخذ رای نیز آمریکایی را تشویق به رای به نامزدهای این حزب کرد.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی همزمان با روز برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور گفت: انتخابات میاندوره ای مهم هستند. نگذارید کسی شما را متقاعد کند که رای شما اهمیت ندارد.

رئیس جمهور دموکرات پیشین آمریکا افزود:  امروز در پای صندوق های رای حاضر شوید و در همه جا به دموکراتها رای دهید.

اوباما سه روز پیش از آغاز انتخابات میاندوره ای نیز در مورد اختلافات موجود و فضای  خطرناک سیاسی کشورش هشدار داد.

اوباما در سخنانی در جمع حامیانش در مرکز شهر پیتسبورگ گفت که حمله سیاسی به همسر نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، نتیجه لفاظی های نفرت انگیز حزب رقیب (جمهوریخواهان) بود.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بدون اشاره مستقیم به جمهوریخواهان گفت: این عادت ما در تخریب مخالفان سیاسی و شرور جلوه دادن آنها و اظهارات جنجالی، فضای خطرناکی ایجاد می کند.

اوباما ادامه داد: سیاستمدارانی هستند که به دنبال  اتحاد مردم نیستند و برای دستیابی به قدرت به تفرقه دامن می زنند و ما را صرفا به خاطر منافع خودشان از یکدیگر عصبانی و نگران می‌کنند.

حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف آمریکا از صبح سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) به وقت محلی برای انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور به روی رای دهندگان آمریکایی باز شده است.

در این دور از انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا،  ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا انتخاب می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس