به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمدرضا خباز با بيان اين مطلب گفت: تا وقتي در تهران مديريت يکپارچه ترافيک وجود ندارد، نميتوان به تغيير شاخصهاي ترافيکي در حد مطلوب اميدوار بود.
وي با اشاره به اين که نمايشگاهها و جشنوارههاي ترافيکي براي تبادل اطلاعات بين تهران و ساير کلانشهرها مفيد است، افزود: مهمتر از اين انتقال تجارب داخلي بوميسازي مطالعات خارجي است، ضمن آن که اين اتفاقات مي تواند فرصتي براي آسيبشناسي چندگانگي در مديريت ترافيک باشد.
خباز با تاکيد بر اينکه يکي از مصاديق بارز مديريت ترافيک در بسياري از کلانشهرهاي دنيا يکپارچه بودن آن است، اظهار کرد: در حال حاضر بسياري از مديران با مسئوليتهاي مختلف به خود اجازه ابراز نظر و مداخله در سياستها و برنامههاي ترافيکي را ميدهند و در چنين شرايطي چگونه ميتوان به بهبود شاخصهاي ترافيکي و پاسخگو بودن مديران ترافيک شهر اميدوار بود.
خباز با بيان اينکه همچنان تاکيد داريم نپرداختن اعتبارات حمل و نقل عمومي يکي از اصليترين ضربهها را به بدنه ترافيک تهران وارد ميکند، تصريح کرد: با اين وجود نبود مديريت واحد يکي از اصليترين دلايل مشکل ترافيک است که حتي به عدم دريافت اعتبارات حمل و نقل منجر ميشود.
وي با اشاره به اينکه در صورت اعمال مديريت واحد در ترافيک تهران و ساير کلانشهرها ميتوان اميدوار بود که اين بخش بتواند اقدام به جذب سرمايههاي خارجي کند، اضافه کرد: در آن صورت ميتوان کاستيهاي ناشي از عدم پرداخت اعتبارات دولتي را جبران کرد و اين در حالي است که در عمل شاهد چندپارگي مديريتي در حوزه ترافيک هستيم.
خباز با تاکيد بر اينکه بسياري از کلانشهرهاي دنيا طي چند دهه اخير توانستند خود را از گرههاي کور ترافيکي نجات داده و ترافيک خود را کنترل کنند، افزود: به عنوان نمونه شانگهاي با 22 ميليون نفر جمعيت به عنوان يکي از آلودهترين و شلوغترين شهرهاي دنيا بود، اما امروز نه تنها بر مشکل ترافيک فائق آمده بلکه از آب و هواي مناسبي نيز برخوردار است.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس در پايان با بيان اينکه مشکل ترافيک تهران تنها مشکل وجود انبوه خودروها نيست، گفت: امروز پايتخت با مشکلات ساختاري در حوزه ترافيک رو در رو است که از جمله ميتوان چندگانگي در مديريت ترافيک عدم تحقق مديريت واحد ترافيک را نام برد.
سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به وجود چندگانگي در مديريت ترافيک شهري تهران، تصريح کرد: مشکل ترافيک پايتخت انبوه خودروها نيست بلکه چندگانگي در مديريت است.