هیچ اتهامی بصورت قطعی در دادگاه‌های آلمان اثبات نشده است

معاون سابق مرکز اسلامی هامبورگ در نامه ای تاکید کرد: هیچ اتهامی به صورت قطعی در دادگاه‌های آلمان اثبات یا اعلام نشده و پرونده از طریق مجاری قانونی در جریان است.

به گزارش مشرق، چندی پیش خبری مبنی بر اخراج حجت الاسلام سید سلیمان موسوی فر معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان منتشر شد. روزنامه آلمانی «هامبورگر مورگن پست» مدعی شد که «سید سلیمان موسوی فر» معاون مرکز اسلامی هامبورگ از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کرده و ویدئوهای تبلیغاتی را در فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت در حالی که این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

در همین راستا حجت الاسلام سید سلیمان موسوی فر معاون سابق مرکز اسلامی هامبورگ در نامه‌ای که به صورت اختصاصی در اختیار قرار داده است خبر از اتمام ماموریتش در مرکز اسلامی هامبورگ داد. متن این نامه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان. به لطف پروردگار متعال یکی از موفق‌ترین فعالیت‌های دینی و تبلیغی خود را به سرانجام رساندم و با پایان همکاری نزدیک به شش سال خدمت به عنوان معاون مرکز اسلامی هامبورگ در کشور آلمان به کشور عزیزم ایران بازگشتم. لازم می‌دانم در این رابطه نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی مطرح نمایم.

ابتدا بر خود وظیفه میدانم به خاطر حمایت‌های بی دریغ مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ آیت‌الله دکتر رمضانی و مدیر فعلی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مفتح که جهت رسیدگی به امور مراکز اسلامی و جامعه اسلامی آلمان و به منظور نشر فرهنگ عقلانی و اعتدالی مکتب نورانی اسلام و اهل بیت علیهم السلام زمینه همکاری و خدمت را برای اینجانب فراهم کرده‌اند کمال تشکر را انجام دهم.

دوم، از دولت آلمان که جهت انجام این وظایف، شرایط اقامت قانونی را برای اینجانب و خانواده ام فراهم کرده و به صورت مکرر با تمدید اقامت موافقت نموده بود نیز تشکر می‌کنم.

سوم، از همه جوامع و نهادهای دینی و اسلامی آلمان و اروپا بابت همه محبت‌ها حمایت‌ها و همکاری‌ها سپاسگزاری و بابت همه قصورها و تقصیرها در انجام وظایف دینی و اجتماعی عذرخواهی و طلب حلالیت می‌نامیم.

چهارم، همه فعالیت‌های اینجانب همانند سایر نیروهای فعلی و سابق مرکز اسلامی هامبورگ بر اساس رهنمودهای مرجعیت معظم شیعه تنها در چارچوب قانون، و به منظور نشر فرهنگ اسلام عقلانی و اعتدالی، دوری از هرگونه تندروی و افراط، دعوت به تقریب همزیستی گفتگو و احترام به قوانین محلی بوده و هست، و تا این لحظه هیچ سندی قانونی و محکم دال بر تخلف اینجانب یا سایر کارمندان رسمی مرکز از این سیاست‌های فوق ارائه نشده است.

پنجم، همه اتهامات و شایعات که در رسانه‌های مغرض مطرح و ترویج می‌گردد و اینجانب یا مرکز را به فعالیت‌های غیر قانونی متهم می‌کنند به شدت تکذیب می‌نمایم و با گذشت بیش از شصت سال از تاریخ درخشان مرکز اسلامی هامبورگ و نزدیک به شش سال از فعالیت اینجانب در آلمان هنوز هیچ سندی رسمی دال بر تخلف قانونی مرکز، بنده یا سایر کارمندان ارائه نشده است. همه فعالیت‌ها مطابق قوانین کشور آلمان و اروپا بوده و هیچ رسانه‌ای علی رغم ارتباط نزدیک بعضی از آنها با نهادهای امنیتی نتوانسته‌اند حتی یک سخنرانی، تصویر یا حرکتی دال بر اتهامات فوق را منتشر کند و تنها به تشویش اذهان و افکار عمومی مشغول بودند و هستند.

پنجم، بازگشت اینجانب به ایران اسلامی کاملاً داوطلبانه پس از طی مراحل قانونی و پایان مهلت چهار ماهه جهت تسویه امور اداری صورت گرفت و با کمال احترام و بدون هیچ مشکلی روز چهارشنبه ۲ نوامبر ۲۰۲۲ از طریق فرودگاه هامبورگ کشور آلمان را ترک نمودم.

ششم، تا کنون هیچ اتهامی به صورت قطعی در دادگاه‌های آلمان اثبات یا اعلام نشده و پرونده از طریق مجاری قانونی در جریان است. اینجانب از حقانیت خودم در این پرونده کاملاً مطمئن هستم.

در پایان از مقامات و جریان‌های روشنفکر و واقع بین آلمان دعوت می‌کنم تا قدر جایگاه تقریبی و عقلانی مرکز اسلامی هامبورگ را بدانند و جلوی توطئه‌های مکرر توسط رسانه‌های خاص جهت تحریف چهره زیبا و تاریخی این مرکز مظلوم را بگیرند. از آنان می‌خواهم به صورت مستقیم با رئیس محترم مرکز وارد گفتگو شوند و حقایق را از ایشان دریافت نمایند نه از طریق جریان‌های تندرو و معاند.

به امید آینده‌ای پر از دوستی و عدالت.
سید سلیمان موسوی
۱۵ آبان ۱۴۰۱

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    برای. من ثقیل است که این همه مماشات با کشورهاایی مانند المان نازی تاابع صهیونیست و مستآمره امریکا تاکجا باید تحمل کنیم مگر جه میشود ارتباطمان قطع. شود. درزمان. گذشته. همه انها را کنار گذاشتیم هیچ اتفافی هم نیافتاد ا گر. قراار است ارام اررام بر ما تسلط یابند یکجا عمل کنید وااگر یخواهید دین استقلال ملی داشته باشید پیه. همه چیز را بتتن بمالید چون. انها انموقع که ما خواب بودیم انها بیدار بودند برهمه ارکان و قوانین و سسسازمان ملل مسلط شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس