کد خبر 1433216
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
آغاز جنگ سران صهیونیست برای تقسیم غنایم انتخاباتی

درپی پیروزی اردوگاه راست افراطی به ریاست "بنیامین نتانیاهو" ، منابع خبری صهیونیستی از آغاز جنگ سران تل آویو برای تقسیم غنایم انتخاباتی در این رژیم خبر دادند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود از تمام روسای احزاب اردوگاه راست افراطی خواست تا در نشست های امروز (یکشنبه) در قدس اشغالی شرکت و درخصوص امور مربوط به تشکیل کابینه آتی رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کنند.

درخواست نتانیاهو از روسای احزاب اردوگاه راست قبل از مکلف شدنش برای تشکیل کابینه از سوی "اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی انجام شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که هدف از نشست های امروز مشخص کردن برنامه های اساسی برای تشکیل کابینه آینده است.

برخی احزاب در اردوگاه راست رژیم صهیونیستی گفنند که در این نشست ها مذاکرات رسمی انجام نخواهد شد اما رسانه های صهیونیستی می گویند که نتانیاهو می خواهد دیدگاه  احزاب اردوگاه خود درخصوص تشکیل کابینه جدید را بداند.

رسانه های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که ایتمار بن غفیر، رئیس افراطی حزب «عوتما یهودیت» در این نشست ها حضور نخواهد داشت زیرا به همراه خانواده اش در منطقه "ایلات" فلسطین اشغالی به سر می برد و قرار است نشست دیگری در روز دو شنبه بین نتانیاهو و بن غفیر برگزار شود.

برپایه این گزارش، به نظر می رسد که گفت وگو ها بین حزب لیکود و دیگر احزاب اردوگاه راست آسان نباشد زیرا به "طور مخفی و علنی" رقابت ها بر سر تصاحب کرسی های وزارتی بین آن ها بالا گرفته است.

اردوگاه راست افراطی متشکل از حزب «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی شامل ائتلاف "صهونیسم دینی - عوتسما یهودیت"، حزب "شاس" و حزب "یهودیت تورات"  ۶۴ کرسی را در انتخابات سه شنبه گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی به دست آورد و انتظار می رود که نتانیاهو به عنوان رئیس این اردوگاه بزودی ششمین کابینه خود را تشکیل دهد.  

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتنانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف  «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتر در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس