کد خبر 1433210
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
این اسانس های گیاهی را در خانه داشته باشید

اسانس‌های گیاهی فواید زیادی دارند. تعداد این اسانس‌ها که اکثرا هم در داروخانه‌ها یافت می‌شوند و هم در عطاری‌ها، کم نیست.

به گزارش مشرق، در ادامه ۶ مورد از مهم‌ترین اسانس‌هایی گیاهی را که بهتر است در خانه داشته باشید، معرفی می‌کنیم.

اسانس شاهدانه

اگر به دنبال یک مسکن طبیعی هستید، بدون تردید به سراغ اسانس شاهدانه بروید! ماده فعال موجود در شاهدانه نه تنها به تسکین التهاب مزمن کمک می‌کند، بلکه در بهبود خلق و خو نیز تاثیر دارد، ضمن اینکه با استفاده از این اسانس، نگران عوارض جانبی یا اثرات روانگردانی نخواهید بود.

اسانس نعناع تند

این اسانس گیاهی ضددرد و خلط‌آور است و سردرد، سرماخوردگی و سرفه را تسکین می‌دهد. همچنین به بهبود هضم و کاهش حالت تهوع کمک می‌کند. این اسانس در برابر نفخ موثر بوده و به خاطر عطر محرکش نیز شناخته‌شده است.به گزارش سیناپرس، آیا می‌خواهید نفس خود را تازه و خوشبو نگه دارید؟ فقط کافی است چند قطره اسانس نعناع فلفلی را روی یک حبه قند بریزید و آن را در دهانتان بگذارید تا از تازگی و طراوتی که ایجاد می‌کند، لذت ببرید!

اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس به دلیل خواص آرام‌بخشی، ضد درد و ضد التهابیش مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین به کاهش گرفتگی، درد و روماتیسم کمک می‌کند. این اسانس ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری است؛ درمان بیماری‌های پوستی را تسریع می‌کند و در موارد آکنه، زخم‌های کوچک، اگزما، سوختگی‌های سطحی پوست و زخم بستر باعث بهبودی می‌شود. به گزارش سیناپرس،این مسکن طبیعی برای مبارزه با بی‌خوابی و افسردگی نیز عالی است. اسانس اسطوخودوس از اختلالات عصبی و فشار خون بالا جلوگیری کرده، تنش‌های مختلف مانند اضطراب را آرام می‌کند و نوسانات خلقی را کاهش می‌دهد.

اسانس درخت چای

 اسانس درخت چای به درمان بیماری‌های پوستی مانند زخم‌های کوچک، سوختگی و نیش حشرات کمک می‌کند. این ضد عفونی‌کننده قوی برای مبارزه با بیماری‌های ویروسی و باکتریایی و همچنین انگل‌هایی مانند شپش عالی است. به گزارش سیناپرس،روغن درخت چای که درمان‌کننده و پاک‌کننده نیز هست، دارویی فوق‌العاده برای غلبه بر عفونت‌های قارچی پا و عفونت‌های واژن یا عفونت‌های ادراری نیز به شمار می‌آید.

اسانس لیموترش

اسانس لیمو که با رایحه تازه و تندش شناخته می‌شود، به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی، ضدباکتریایی و ضد اسپاسم خود مشهور است. بنابراین برای تسریع بهبودی در صورت عفونت و همچنین برای تصفیه دستگاه گوارش توصیه می‌شود.

علاوه بر این، اسانس لیموترش معده درد و تهوع را تسکین می‌دهد و هضم غذا را تسهیل می‌کند. این عصاره با خاصیت ادرارآوری خود به از بین بردن چربی و سلولیت‌ها کمک می‌کند و مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود. ضمنا، خاصیت قابض و مقوی بودن آن باعث رقیق شدن خون می‌شود، در عین حال رگ‌های خونی را تقویت می‌کند در نتیجه خطر ترومبوفلبیت را کاهش می‌دهد و از هموروئید جلوگیری می‌کند. به گزارش سیناپرس، در نهایت، اگر احساس عصبی بودن می‌کنید یا مضطرب و پر از استرس هستید، روی این اسانس حساب کنید! با استفاده از این اسانس شب‌ها آرامش دارید و می‌توانید با تپش قلب خداحافظی کنید.

اسانس دانه‌های پرتقال تلخ

اسانس دانه پرتقال تلخ اثر متعادل‌کننده مجدد بر روی سیستم عصبی دارد. با انتشار این اسانس در هوا، رایحه خوشایند شکوفه پرتقال باعث احساس آرامش و تعادل خواهد شد. علاوه بر این در آرام کردن استرس و بهبود خواب بسیار موثر است. ضمنا برای کسانی است که از تعریق بیش از حد اذیت می‌شوند و همچنین کسانی که تپش قلب دارند، بسیار مفید است. به دلیل خواص خلط‌آوری و ضد اسپاسم خود، در صورت سرفه و آسم توصیه می‌شود. این اسانس در زمینه پوست و زیبایی هم کاربرد دارد، دانه پرتقال تلخ ترشح سبوم را تنظیم می‌کند به این ترتیب پوستی سالم و درخشان خواهید داشت.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس