نزدیک شدن هواپیماهای جنگی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

وزارت دفاع جزیره تایوان از رهگیری شماری از هواپیماهای جنگی و رزمناوهای ارتش چین اطراف مناطق مهم این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه از رهگیری شمار دیگری از  هواپیماهای جنگی  و رزمناوهای ارتش چین اطراف این جزیره خبر داد.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۹  فروند هواپیمای جنگی از جمله بمب افکن «اچ-۶» نزدیک منطقه شناسایی هوایی و ۲ فروند رزمناو چین نزدیک جزیره «دونگشا» مشاهده شدند.

این وزارتخانه از شناسایی و رهگیری تمام هواپیماها و رزمناوهای چین و آماده باش نیروهای مسلح تایوان خبر داد.

تنش چین با تایوان در هفته‌های گذشته به اوج رسید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است، اقدامی که خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

یک مقام ارشد نظامی چین به تازگی  وعده داد که  ارتش این کشور برای هرگونه جنگ آماده خواهد بود. ژنرال «وی فنگه» وزیر دفاع چین این سخنان را در جریان میزگردی در حاشیه کنگره حزب کمونیست چین در «پکن» بیان کرد.

ژنرال وی فنگه گفت که چین با شرایط امنیت ملی سخت و شدید مواجه است و برای ارتش مهم است که به دستورات «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین پایبند باشد. وزیر دفاع چین اظهار داشت که ارتش باید اندیشه رئیس جمهور در مورد تقویت ارتش و «بهبود توانایی آن برای پیروزی» را اجرا کند.

نزدیک شدن هواپیماهای جنگی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان

وی گفت: ارتش باید هوشیاری بالایی داشته باشد، همیشه برای جنگ آماده شود و قاطعانه از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه کشور دفاع کند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس