‌

شرکت آبفای تهران با صدور اطلاعیه‌ای از قطع آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت در قالب طرح برخورد با مشترکان بدمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق ، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از قطع آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: هر چند که مشترکان بدمصرف تهرانی تنها چهار درصد کل مشترکان این شرکت را در بر می‌گیرند اما میزان مصرف‌شان و درصد آبی که مصرف می‌کنند خیلی زیاد است؛ اجرای این طرح می‌تواند در تغییر رفتار آنان اثرگذار باشد.  

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران ۱۴ متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه‌ونیم نفر) تعیین شده است، اما این عدد هم‌اکنون حدود ۲۲۰ لیتر است که ۸۰ لیتر بیش از الگوست.

 بررسی روند مصرف آب نیمه نخست امسال در استان تهران نشان می‌دهد که تنها ۳۷ درصد خانوارهای تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و سایر مصرف‌کنندگان در گروه‌های «پرمصرف»‌ و «بدمصرف» ‌قرار داشته‌اند.  

بر اساس این آمار ۵۹ درصد مشترکان پرمصرف‌اند و مصرف ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته‌اند و چهار درصد مشترکان نیز اساساً بدمصرف به شمار می‌روند و مصرف آب شرب آن‌ها از ۲۸ مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به تنهایی ۱۰ درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می‌کنند.  

بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه و هم‌چنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشک‌سالی با محدودیت مواجه شده است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران این اختیار قانونی را دارد تا با مشترکان بدمصرف برخورد کند و آب این دسته از مشترکان را در ساعاتی از روز قطع کند.  

حجم مخازن آب تهران هم‌چنان پایین‌تر از حد نرمال است

روز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه میانگین حجم مخازن تامین‌کننده آب شرب تهران به یک میلیون متر مکعب رسید که با حداقل میزان استاندارد فاصله‌ زیادی دارد.  

از آغاز فصل پاییز تاکنون مصرف لحظه‌ای آب تهران ۴۰هزار لیتر در ثانیه بوده است که این میزان مصرف در روزهای مشابه سال قبل کم‌تر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    1 0
    آره دیگه تعویض آب استخراشون از نون شب واجب تره لعنتیا. منظور بدمصرف ها همینا هستن یا نه شرکت محترم آب؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس