کد خبر 1431984
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
برتری آبی‌پوشان مقابل نساجی در تاریخچه تقابل‌های دو تیم

در تاریخچه تقابل‌ استقلالی‌ها مقابل نساجی، آبی‌پوشان تنها ۲ بار متحمل شکست شده‌اند.

به گزارش مشرق، استقلال و نساجی، دو قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته فوتبال ایران برای فتح سوپرجام چهارشنبه ۱۱ آبان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف هم خواهند رفت.

آخرین تقابل دو تیم در چارچوب لیگ برتر برگزار شد و شاگردان ساپینتو توانستند با نتیجه سه بر یک از سد نساجی بگذرند. شاگردان مطهری برای جبران این شکست و انتقام از آبی‌‍پوشان به مصاف استقلالی‌ها می‌روند. دو تیم تاکنون ۱۶ بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم استقلال ۹ پیروزی و سهم نساجی ۲ پیروزی بوده است. ۵ بار هم تقابل دو تیم به تساوی رسیده است.

بهترین پیروزی‌ در این دیدارها به سال‌های دور برمی‌گردد. نساجی و استقلال نخستین بار در سال ۱۳۶۴ و درست در اوج جنگ تحمیلی و در حالی که لیگ سراسری تعطیل بود در ورزشگاه وطنی به مصاف هم رفتند. این دیدار با برتری ۵-۱ نساجی به پایان رسید.

در سال ۱۳۷۸ دو تیم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند. استقلال توانست با ۵ گل نساجی را شکست دهد تا علاوه بر صعود به مراحل پایانی جام حذفی انتقام شکست سنگین سال ۶۴ را پس از ۱۴ سال از نساجی بگیرد.

آخرین پیروزی نساجی مقابل استقلال در جام حذفی سال گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی رقم خورد. جایی که شاگردان ساکت الهامی پس از تساوی مقابل استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ استقلال را از پیش رو برداشت. آن‌ها در این دوره از جام حذفی توانستند قهرمان جام حذفی شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس